![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Suggesties & Mededelingen In dit forum kan iedere forumgebruiker terecht met voorstellen ter verbetering (van de sfeer) van dit forum. Je vindt er ook de officiële mededelingen terug van Politics.be. |
Bekijk resultaten enquête: Moeten vrijwilliger-mods een dubbelnick voeren of niet? | |||
ja |
![]() ![]() ![]() |
3 | 27,27% |
nee |
![]() ![]() ![]() |
8 | 72,73% |
Aantal stemmers: 11. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Ja
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Let wel dat de positie van Maarten speciaal is. Hij is administrator en geniet op die manier van een respect (en macht) dat gewone vrijwilligers niet hebben.
Men kan dan ook niet vrijuit en ongeremd met hem discussiëren. Dat heb ik trouwens op vele fora's ervaren met Mods die onder éénzelfde naam deelnemen. Er is altijd het decisieve machtselement dat hindert. That proves the point: voor een normale discussie tussen gelijken heb je voor mods dubbelnicks nodig Maar als ze al een dubbelnick moeten voeren, dan moet die dubbelnick ook beschermd worden. ![]() Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2012 om 10:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Nee.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Als jij zo graag in de clinch gaat met mods in ongelijke verhoudingen, ga je gang, er zijn fora zat waar Mods niet dubbelnicken.
Bovendien: Zonder anonieme dubbelnick stellen de dappere vrijwilligers zich maar bloot aan continue aanvallen op hun modereren, en dat geeft dan altijd aanleiding tot off topic in elke draad waar ze aan deelnemen. Het opblazen van die anonimiteit zou dan ook moeten bestraft worden. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2012 om 12:24. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Tuurlijk, ze gooien eraf wie ze zin hebben zonder verantwoording, nadat ze in elke discussie hun zwarte schaapjes het leven publiekelijk lastig maakten.
Een soort super-geprivatiseerde bedrijvigheid. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2012 om 12:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | ||
Banneling
|
![]() [quote]
Citaat:
Citaat:
Ik wil zelfs niet in vrije discussie gaan met een mod in een willekeurige draad, juist wegens de scheefgetrokken machtsverhouding, die mij censureert. Ik denk er niet eens aan. Juist daarom wil ik niet weten wie mod is. En zo kunnen de vrijwilligers-mods dan onder anonieme dubbelnick toch nog meediscussiëren zonder me te autocensureren. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2012 om 13:04. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Robrecht de Fries : 19 september 2012 om 13:20. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
DE voordelen van de anonimiteit lijken mij overwegend. Objectiviteit is toch niet mogelijk (ze moeten er elk voor zich wel naar streven) en j e vergroot die ook niet door een anonieme dubbelnick af te schaffen. Wat je wel vergroot is de aanvallen op de vrijwilligers-mods. Je moet dan al gek zijn om nog te willen modereren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Moeten neen, mogen ja. Maar 't zijn vooral mijn zaken niet.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() 1 ding is zeker. mocht het huidige systeem afgeschaft worden, dan discussiëer ik met geen enkele vrijwillige mod. Ik discussieer enkel met gelijken. Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2012 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Niet in direct discussiecontact
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2012 om 15:46. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Staatssecretaris
|
![]() eno2, is dat niet een beetje regelneverij? Ik heb toch de indruk dat de moderatoren hier goed weten dat, en hoe, een forum doodgemodereerd kan worden, en dat ze dat vermijden. De discussie hier over hoe ze verder participeren gaat daar niks aan veranderen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Deze draad komt eigenlijk op tegen de eis van enkelen de dubbelnick te laten vallen. En tegen de slechte gewoonte die dubbelnick te verlinken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister-President
|
![]() Ah? Je hebt dus liever dat ze't in't geniep doen?
Citaat:
Ik zie het juist omgekeerd: iemand die moderator is heeft een voorbeeldfunctie hier op het forum. Als zij zich misdragen, zoals wanneer ze 'slachtoffers' kiezen om daar dan discussie na discussie de vloer mee aan te vegen, en ze zelfs te bannen, onder bescherming van hun titel, dan gaat dat opvallen. Iedereen gaat hen zien als slechte mods, en ze verliezen het respect van de gebruikers. Met een systeem waar ze een onbekende dubbelnick hebben kunnen ze net even hard het varken uithangen, en net even hard met iemand de vloer aanvegen, nog steeds onder mod-bescherming: ze lokken je in de val met de ene account, om je dan te bannen met hun mod-account. Zelfde resultaat, alleen nu kunnen ze het doen zonder dat het opvalt, en zonder dat ze als slechte mods gaan gezien worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |||||
Banneling
|
![]() [quote]
Open moderatie tussen twee deelnemers in een draad is telkens puur off topic. Dat stoort de discussie. Zoals het nu gaat is dat dus perfect. Off screen. Daar heeft inderdaad niemand anders mee te maken. Citaat:
Citaat:
Citaat:
Juist, dat is het wat jullie zoeken: vrijwilligers-moderators die jullie niet bevallen, trachten af te maken. Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door eno2 : 19 september 2012 om 17:59. |
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | ||||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat: