Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 2 oktober 2012, 12:01   #1
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard En hier zeikt niemand over!

Citaat:
Gewezen FN-kandidate op MR-lijst in Schaarbeek

BRUSSEL - Een gewezen kandidate van het extreem-rechtse Front National (FN) komt bij de gemeenteraadsverkiezingen van 14 oktober op voor de MR in Schaarbeek. Dat schrijft de krant La Capitale dinsdag.

Anita Piret staat op plaats 39 van de lijst, getrokken door Georges Verzin. In 2010 stond ze op de lijst van het FN. Een jaar daarvoor, bij de regionale verkiezingen van 2009, kwam ze onder de naam Annaouck Piret op voor een andere extreem-rechtse lijst, het Front démocratique bruxellois. (belga)
http://www.standaard.be/artikel/deta...21002_00319117

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 2 oktober 2012 om 12:01.
Maikel Joosten is offline  
Oud 2 oktober 2012, 12:57   #2
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

In feite terecht.
Anselmo is offline  
Oud 2 oktober 2012, 13:06   #3
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Ondertussen heeft voorzitter Michel al beslist dat ze buitenvliegt. Ze had verzwegen dat ze eerder op exreeemrechtse lijsten had gestaan. Van de lijsten schrappen kan niet meer (die zijn definitief na indiening) doch zelfs al zou ze zijn verkozen, zal ze niet opgenomen worden in de fractie.
Opgeruimd is netjes.
peter1962 is offline  
Oud 2 oktober 2012, 13:29   #4
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Vanop plaats 39 op de lijst had ze natuurlijk wel gerekend op een schepenpost.
Liederik is offline  
Oud 2 oktober 2012, 13:50   #5
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Wat een teken van bloedarmoede.

Ze weten niet eens wie ze zelf op hun lijst gezet hebben. Ze weten niet eens welk vlees ze in hun eigen kuip hebben.

En dan maar van hun gat geven dat beginnende partijen soms, hier en daar, opkomen met een onvolledige lijst.

In Vlaanderen is iets gelijkaardigs (je eigen leden niet eens kennen ...) ongeveer ook ergens voorgekomen. Iemand wordt benoemd in een ocmw-raad maar was al een hele poos geen lid meer van (ik vermoed, mijn geheugen ..) de VLD, en was al een mooie tijd lid van de NVA.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 oktober 2012 om 13:52.
De schoofzak is offline  
Oud 2 oktober 2012, 14:03   #6
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Maikel Joosten Bekijk bericht
MR en FDF zijn uiterst-rechtse partijen. De grote FDF-Vlamingenhater Nols in Schaarbeek is ook bij het Front National geëindigd. Van Vlamingenhaat tot veralgemeende haat, de cirkel is rond. Het minste wat je kan zeggen is dat hij consequent is.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  
Oud 2 oktober 2012, 14:09   #7
roger verhiest
Eur. Commissievoorzitter

roger verhiest's schermafbeelding

Standaard

Voor een franstalig België met een getolereerde Nederlandstalige meerderheid ?

Dat gelooft toch niemand meer !

Tempo toleras
sed vero aperas
roger verhiest is offline  
Oud 2 oktober 2012, 14:13   #8
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roger verhiest Bekijk bericht
Voor een franstalig België met een getolereerde Nederlandstalige meerderheid ?

Dat gelooft toch niemand meer !
Tussen een PS-Spitzenkandidaat die onkritisch het beleid van de Israëlische regering verdedigt en de ranzige, racistische opstelling van MR en FDF t.o.v. zowel Vlamingen als mensen van Afro-Aziatische afkomst, samen de meerderheid van de Schaarbekenaren, het wordt tijd voor een "grote kuis" in Schaarbeek!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 2 oktober 2012, 14:56   #9
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
MR en FDF zijn uiterst-rechtse partijen. De grote FDF-Vlamingenhater Nols in Schaarbeek is ook bij het Front National geëindigd. Van Vlamingenhaat tot veralgemeende haat, de cirkel is rond. Het minste wat je kan zeggen is dat hij consequent is.
De PS is evenzeer een racistische partij. 'De Franse cultuur is onvergelijkelijk superieur aan de Nederlandse' Zo iets heb ik zelfs een FDF'er nooit horen zeggen.
mvd is offline  
Oud 2 oktober 2012, 15:00   #10
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Ondertussen heeft voorzitter Michel al beslist dat ze buitenvliegt. Ze had verzwegen dat ze eerder op exreeemrechtse lijsten had gestaan. Van de lijsten schrappen kan niet meer (die zijn definitief na indiening) doch zelfs al zou ze zijn verkozen, zal ze niet opgenomen worden in de fractie.
Opgeruimd is netjes.
Er is dus niets opgeruimd, vermits ze verkozen kan worden en zetelen. Maar ja, wie had van de Mouvement Rexiste nu verwacht dat ze Brusselse fascisten van de lijst zou weren? Ze zaten toch net zo goed met het FDF in een kartel?
fonne is offline  
Oud 2 oktober 2012, 16:14   #11
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mvd Bekijk bericht
De PS is evenzeer een racistische partij. 'De Franse cultuur is onvergelijkelijk superieur aan de Nederlandse' Zo iets heb ik zelfs een FDF'er nooit horen zeggen.
Ik hoor Maingain het zo zeggen. Maar je hebt gelijk dat vele PS-figuren dezelfde vrijmetselaarsloges frequenteren als MR en FDF en door hun denkbeelden worden aangetast.

Weet je ook welke PS-er die racistische uitspraak tegen de Nederlandse cultuur deed?

Het wordt tijd dat er een democratische partij komt in Brussel die de verschillende gemeenschappen in Brussel (Vlamingen, Spaanstaligen, de verschillende moslimgemeenschappen, de Russischtaligen, enzovoort, enzoverder) direct met elkaar laat communiceren, i.p.v. steeds via de Franstalige burgerij die de verschillende groepen tegen elkaar opzet om de macht te houden.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Kallikles is offline  
Oud 2 oktober 2012, 16:50   #12
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Er is dus niets opgeruimd, vermits ze verkozen kan worden en zetelen. Maar ja, wie had van de Mouvement Rexiste nu verwacht dat ze Brusselse fascisten van de lijst zou weren? Ze zaten toch net zo goed met het FDF in een kartel?
Je mag mij altijd eens uitleggen hoe je na 12 september nog een kandidaat van een lijst zou kunnen schrappen. Ik ben altijd bereid om bij te leren.
peter1962 is offline  
Oud 2 oktober 2012, 16:53   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je mag mij altijd eens uitleggen hoe je na 12 september nog een kandidaat van een lijst zou kunnen schrappen. Ik ben altijd bereid om bij te leren.
Ze wisten dat niet voor 12 september? In ieder geval moeten ze daar blijkbaar ook krabben om hun lijst te vullen.
Oud 2 oktober 2012, 16:56   #14
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wat een teken van bloedarmoede.

Ze weten niet eens wie ze zelf op hun lijst gezet hebben. Ze weten niet eens welk vlees ze in hun eigen kuip hebben.

En dan maar van hun gat geven dat beginnende partijen soms, hier en daar, opkomen met een onvolledige lijst.

In Vlaanderen is iets gelijkaardigs (je eigen leden niet eens kennen ...) ongeveer ook ergens voorgekomen. Iemand wordt benoemd in een ocmw-raad maar was al een hele poos geen lid meer van (ik vermoed, mijn geheugen ..) de VLD, en was al een mooie tijd lid van de NVA.

.
Denk je dat dit niet bij elke partij kan voorkomen, zeker als je over de onderste regionen van een lijst spreekt ? N-VA komt bij ons op met op hun lijst iemand die me maanden geleden zelf vertelde dat hij pancreas kanker heeft, levernsverwachting tussen 6 maand en 1 jaar. Ben je er zeker van dat de voorzitter van zijn afdeling dat weet ?
peter1962 is offline  
Oud 2 oktober 2012, 17:49   #15
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Denk je dat dit niet bij elke partij kan voorkomen, zeker als je over de onderste regionen van een lijst spreekt ? N-VA komt bij ons op met op hun lijst iemand die me maanden geleden zelf vertelde dat hij pancreas kanker heeft, levernsverwachting tussen 6 maand en 1 jaar. Ben je er zeker van dat de voorzitter van zijn afdeling dat weet ?
Et alors ?
Op de hoeveelste plaats staat die(dat ?) mens ?
Boduo is offline  
Oud 2 oktober 2012, 18:15   #16
Maikel Joosten
Gouverneur

Maikel Joosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Verzwijgen dat men lid is geweest van een extreem-rechtse partij komt in de verste verte niet in de buurt van het hebben van pancreas kanker. Stel dat die persoon een groote politieke passie heeft en zich nog gedurende dat 1 jaar wilt inzetten voor de partij. Wie zijn wij dan om hem/haar die blijdschap af te pakken?

Laatst gewijzigd door Maikel Joosten : 2 oktober 2012 om 18:16.
Maikel Joosten is offline  
Oud 2 oktober 2012, 18:35   #17
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Weet je ook welke PS-er die racistische uitspraak tegen de Nederlandse cultuur deed?
Jean-Claude Van Cauwenberghe, ik dacht dat wel algemeen bekend was
mvd is offline  
Oud 2 oktober 2012, 18:38   #18
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Et alors ?
Op de hoeveelste plaats staat die(dat ?) mens ?
denk je nu echt dat ik dat hier ga publiek maken ? Ik gaf dit gewoon als voorbeeld om aan te tonen dat in elke partij er mensen in de achterste regionen van de lijsten terechtkomen waarvan de voorzitter en het bestuur eigenlijk niet veel af weten. Voor degenen die doen alsof ze het niet begrepen hadden : het is geen vergelijking met extreem rechts, maar wel dat de lokale voorzitter zijn kandidaten onvoldoende kent.
peter1962 is offline  
Oud 2 oktober 2012, 18:44   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
denk je nu echt dat ik dat hier ga publiek maken ? Ik gaf dit gewoon als voorbeeld om aan te tonen dat in elke partij er mensen in de achterste regionen van de lijsten terechtkomen waarvan de voorzitter en het bestuur eigenlijk niet veel af weten. Voor degenen die doen alsof ze het niet begrepen hadden : het is geen vergelijking met extreem rechts, maar wel dat de lokale voorzitter zijn kandidaten onvoldoende kent.
Juist: sommige lokale voorzitters kennen onvoldoende hun kandidaten.
Daarom mag je nog niet VERALGEMENEN...
Boduo is offline  
Oud 2 oktober 2012, 18:50   #20
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoor Maingain het zo zeggen. Maar je hebt gelijk dat vele PS-figuren dezelfde vrijmetselaarsloges frequenteren als MR en FDF en door hun denkbeelden worden aangetast.

Het wordt tijd dat er een democratische partij komt in Brussel die de verschillende gemeenschappen in Brussel (Vlamingen, Spaanstaligen, de verschillende moslimgemeenschappen, de Russischtaligen, enzovoort, enzoverder) direct met elkaar laat communiceren, i.p.v. steeds via de Franstalige burgerij die de verschillende groepen tegen elkaar opzet om de macht te houden.
Tja, en negen keer op tien behoren die loges tot de obediëntie van "Het Grote Oosten" of beter "Le Grand Orient". In in la Belgique is Het Grote Oosten omzeggens een filiale van "Le Grand Orient" uit la France. Dat heeft in ieder geval een zeer francofiele beïnvloeding. In Vlaanderen zijn er enkele loges uit die groep waar op bijeenkomsten nog steeds "le français" als communicatietaal wordt gebruikt. Die Vlaamse logeclubs zijn doorgaans uitgesproken Belgicistisch.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be