Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2012, 14:29   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Knack nog linkser!

Van een bij het onstaan prachtig liberaal kwaliteitsblad onder Frans Verleyen, gaat Knack nu geleid worden door een ultieme Sos.
Wie nog een abonnement heeft: let op!

Citaat:
Jörgen Oosterwaal gaat Knack leiden
.Het weekblad Knack krijgt een nieuwe hoofdredacteur: Jörgen Oosterwaal. Oosterwaal (49) leidde eerder al Humo. Zijn recentste project was het verkiezingsmagazine rond Patrick Janssens, de kandidaat-burgemeester van Antwerpen.
Oosterwaal begon zijn journalistieke carrière bij Knack en Trends, waar hij de buitenlandse politiek volgde.

Na een overstap naar de Morgen, ging hij als journalist aan slag bij Humo. Bij De Standaard leidde hij een tijdlang de weekendbijlage tot hij in 2001 overstapte naar Humo. Hij werd er co-hoofdredacteur van het weekblad. eerst naast Guy Mortier, later naast Mark Schaevers.

In september 2010 stapte hij op bij Humo en werd hij media-adviseur. Hij bereidde onder meer het nieuwe DS Weekblad voor. In die periode schreef Oosterwaal ook een boek over regeringsonderhandelaar Johan Vande Lanotte (SP.A)

Vorige week vrijdag stelde hij het campagne-magazine van Patrick Janssens (SP.A) voor, waar hij de hoofdredacteur van was.

Oosterwaal volgt bij Knack Johan Van Overtvelt op die zowel Knack als Trends leidde. Van Overtvelt krijgt een leeropdracht macro-economie aan de Universiteit Hasselt. Hij blijft wel Trends leiden.

Oosterwaal begint op 15 oktober. Op 17 oktober lanceert Knack een nieuwe formule van het blad. Ewald Pironet wordt adjunct-hoofdredacteur.
http://www.standaard.be/artikel/deta...MF20120928_041

Gelukkig heb ik mijn abonnement al opgezegd na het débâcle met Abou Jahjah en neuspeuteraar-met-subliem-inzicht Joel De Ceulaer.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o

Laatst gewijzigd door circe : 28 september 2012 om 14:29.
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 15:08   #2
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

Mijn eerste gedacht toen ik het bericht las en zeker deze zin: "Jörgen Oosterwaal. Oosterwaal (49) leidde eerder al Humo." was: "Is hij die persoon die dat de Humo zo heeft verkloot naar het niveau van Dag Allemaal?"
Oud 28 september 2012, 15:13   #3
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Mijn eerste gedacht toen ik het bericht las en zeker deze zin: "Jörgen Oosterwaal. Oosterwaal (49) leidde eerder al Humo." was: "Is hij die persoon die dat de Humo zo heeft verkloot naar het niveau van Dag Allemaal?"
Ik vermoed van wel.
Had trouwens zelfde bijgedachte.
Verleyen draait zich om in zijn graf. Ik hoop dat de mens gecremeerd werd.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 september 2012, 15:35   #4
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Ik vraag me af waarom ze dat blad - en Humo ook - tegenwoordig nog links noemen. Ik vind ze daar rechtser dan rechts.
Oud 28 september 2012, 15:42   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom ze dat blad - en Humo ook - tegenwoordig nog links noemen. Ik vind ze daar rechtser dan rechts.
tja... dat is uiteraard hetzelfde hé.

Oud 28 september 2012, 16:16   #6
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Uw titel moet zijn: Knack wordt links.

Je kan Johan Van Overveldt nu niet echt een linkse noemen vind ik.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 16:19   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Yous Bekijk bericht

dat flutjournalistje dat niks anders weet dan zijn "kritische" vraagskes aan DeWever te publiceren zonder antwoord is rechts zeker?

Oud 28 september 2012, 16:28   #8
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
dat flutjournalistje dat niks anders weet dan zijn "kritische" vraagskes aan DeWever te publiceren zonder antwoord is rechts zeker?
Dat "flutjournalistje" wordt gesteund door zowel de familie Van Cauwelaert als door Johan Van Overveldt.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 16:29   #9
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dat "flutjournalistje" wordt gesteund door zowel de familie Van Cauwelaert als door Johan Van Overveldt.
de FAMILIE nog wel?

Oud 28 september 2012, 16:41   #10
Yous
Lokaal Raadslid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Zoals elke krant (of tijdschrift) zal knack ook politiek correcte aan het woord laten, zoals bijvoorbeeld lelijkaards als Leshi en Peutemans. Dat maakt die knack daarom niet links.
Je moet eens alle opinies van JVO samen nemen, en dan proberen beweren dat hij links is.
Yous is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 19:03   #11
het vingertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Zoals elke krant (of tijdschrift) zal knack ook politiek correcte aan het woord laten, zoals bijvoorbeeld lelijkaards als Leshi en Peutemans. Dat maakt die knack daarom niet links.
Je moet eens alle opinies van JVO samen nemen, en dan proberen beweren dat hij links is.
het vingertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 19:19   #12
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
JVO is nu uitgerangeerd, want te kritisch voor het zittende establishment. Hij wordt nu vervangen door de campagneleider van Patrick Janssens, ex-Humo, ex-De Morgen. Nadat ze ook al Walter Pauli met veel gedruis hebben binnengehaald. De linkse recuperatie zegeviert weer, het gif verspreidt zich meer en meer over alle media. Na GVA en rioolgazet De Standaard is nu de Kack aan de beurt.

Laatst gewijzigd door fonne : 28 september 2012 om 19:19.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 19:23   #13
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Vandaar dat hij na amper een jaar wordt buitengewerkt natuurlijk. Niet links genoeg, te kritisch voor de zittende machtshebbers.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 19:26   #14
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

@fonne

Johan Van Overveldt blijft nog actief bij Roularta als hoofdredacteur Trends. Hij is meer econoom dat hoofdredacteur en zijn opinie is enorm kritisch, vooral tegenover het Troika.

De financiële pers is in zijn opmars. Ze brengen meer verschillende opinies van verschillende strekkingen. Al de rest buiten de financiële pers overschrijdt niet meer het niveau van de boekskes, dat is een evolutie die al lang gaande is.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.

Laatst gewijzigd door ViveLaBelgique : 28 september 2012 om 19:28.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 20:54   #15
het vingertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
JVO is nu uitgerangeerd, want te kritisch voor het zittende establishment. Hij wordt nu vervangen door de campagneleider van Patrick Janssens, ex-Humo, ex-De Morgen. Nadat ze ook al Walter Pauli met veel gedruis hebben binnengehaald. De linkse recuperatie zegeviert weer, het gif verspreidt zich meer en meer over alle media. Na GVA en rioolgazet De Standaard is nu de Kack aan de beurt.
Waarom zorgt bewust Vlaanderen er niet voor dat hier een Nederlandse kwaliteitskrant die objectiviteit garandeert verschijnt?
Ze zouden hier onmiddellijk een oplagen van een paar honderdduizend ex. hebben.
(natuurlijk niet de NRC )
het vingertje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 21:32   #16
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Als ze Johan Van Overveldt niet buiten sjotten zeg ik mijn abonnement op omdat Knack te rechts is.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 21:42   #17
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Als ze Johan Van Overveldt niet buiten sjotten zeg ik mijn abonnement op omdat Knack te rechts is.
Ik ervoer Knack altijd als een blad voor opgefokte yuppies. Hopelijk brengt Oosterwaal hierin wat verandering.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 21:42   #18
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN

Marie van de koster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 高贵的 Bekijk bericht
Opnieuw een dwaas topic van uw hand. Je staat daarmee ver boven iedereen aan de leiding. Toch iets waar je in uitblinkt. Op deze positieve noot verlaat ik den draad.
U frequenteert dit forum minder dan een halve maand en weet te vertellen dat Circe "opnieuw" een dwaas topic start.

Wiens dubbelnick bent u eigenlijk???
Oud 28 september 2012, 22:08   #19
高贵的
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
U frequenteert dit forum minder dan een halve maand en weet te vertellen dat Circe "opnieuw" een dwaas topic start.

Wiens dubbelnick bent u eigenlijk???
Dit is de derde draad die ik bezoek van haar op een week...

De eerste ging over moslim Obama die het Westen ging vernietigen. Dat was wel lachen en gieren.

Het tweede was een bericht uit een duidelijk propagandablogje.
En nu dit.

Dat lijkt dus een constante wat doet vermoeden dat de overige topics van eenzelfde kwalitatief laag niveau zijn
高贵的 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 22:31   #20
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Aiaiai, na de kinderstreken van Stijn Tormans nu dit...
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be