![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Wat vindt u de sterke en zwakke punten van het partijprogramma van de partijen? Zijn er punten die absoluut niet realistisch vindt, Of juist wel?
|
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Over welke partijprogramma's in welke gemeente heeft u het?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
#3 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() voor N-VA zou ik zondermeer zeggen : artikel 1 gezien het niet strookt met het discours tot hiertoe, en ook niet met het nieuwe discours dat ze hanteren in voorbereiding van 2014 : confederalisme.
|
![]() |
![]() |
#4 |
Minister
|
![]() Voor de situatie in Halle: Open Vld vind ik een te vanilla programma om vooruitgang te boeken. Zowel dat van NVA als CD&V toont aan dat ze weten wat er leeft in Halle en vooral wat er dient te gebeuren en te optimaliseren. Beide spreken me erg aan. Dat van de SPA ziet er veel te ambitieus uit om eerlijk te zijn. Zaken die al jaaaaren aanslepen en muurvast zitten, zetten zij op hun programma alsof ze dat even gaan oplossen. Vind ik weinig realistisch. Dat van Groen lees ik uiteraard zelf niet.
|
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() In mijn middelgrote stad heb ik nog maar één programma in de bus gekregen: van N-VA.
De anderen vervuilen de omgeving vooral met nietszeggende verkiezingsaffiche in tuien en vooral op kruispunten en opvallende openbare plaatsen. |
![]() |
![]() |
#6 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb gezien dat volgens de NV-a de verandering in een bepaald dorp zal beginnen, dat staat op hun affiche in dat dorp.
Welke verandering, lokaal in dat dorp of ruimer, hoe ze dat gaan doen, en waarom precies het in dat dorp zal beginnen, moet waarschijnlijk nog komen. Het zal me benieuwen. Of is dit GEEN lokale aankondiging, en begint de verandering ook nog in andere dorpen? Is dit een nationale affiche? Laatst gewijzigd door spherelike : 20 september 2012 om 16:53. |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Al eens de lokale webstek bezocht? www.n-va.be/jouwdorp. Veel kans dat je daar de informatie vindt die je zoekt. En ongetwijfeld zullen er nog folders komen die je meer gaan vertellen. Maar zelfs in folders -bij alle partijen, in alle gemeenten- staat zelden het volledige programma. In onze gemeente beslaat ons verkiezingsprogramma zo'n 30 A4tjes. Het zou een enorme verspilling van grondstoffen, geld en tijd zijn om dat in alle brievenbussen te droppen. |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() 'wie veel heeft kan veel strooien
|
![]() |
![]() |
#11 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Ken hen niet. Weet niet waar ze voor staan. Ze komen misschien van het VB. Ze zeggen misschien net het omgekeerde van wat ze 6 jaar geleden zeiden. Ze hebben misschien onlogische of tegenstrijdige standpunten. Ze verschuilen zich misschien achter BDW of nét niet. Misschien zijn ze wel afgevallen door een maagring te plaatsen? En wie weet vonden ze Kim Geybels vroeger te sexy als senator. Waarschijnlijk doen ze het beter in "de slimste mens" dan op het gemeentehuis. Kan ook zijn dat ze een favoriet frituur hebben en graag wafels eten. Geen idee of ze nu voor de kleine man of de middenstand opkomen. Ai, en ze willen misschien mijn stadslogan veranderen. En toch krijgen ze mijn stem. Ném. Omdat er 1 ding is dat ik wel weet. Als ze niet meedoen na de verkiezingen, is het omdat de anderen hen geweerd hebben, en niet omdat ze aan de kant gaan staan.
![]() Laatst gewijzigd door Travis66 : 2 oktober 2012 om 12:23. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus ja, als je iets wilt veranderen, dan zal het in de dorpsstraat moeten beginnen ... .
|
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Stilaan wordt het duidelijk :
de toegankelijkheid van de stadscentra voor koning auto is een inzet van de politiek : iedereen moet vlot met zijn eigen auto toegang krijgen tot alle plaatsen in de steden minder geld voor Openbaar Vervoer was het startschot voor deze campagne het is de defintieve polarisatie : Groen+SPa + klein links zijn pro Openbaar vervoer CD1V, VLD, NV-A zijn pro individuele auto's (waarbiij het aanleggen van "meer fietspaden" een zoethoudertje is) Ondanks het bewezen feit dat meer auto's in de steden synoniem zijn van meer verkeersdoden gaan de "rechtse autopartijen" naar een absolute meerderheid !
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Er vallen niet zo veel doden in de centra van de steden. Hoe drukker de centra hoe minder trouwens.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
||
![]() |
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() 5 km doormeter binnen de Singel is voor de meeste mensen al wat te veel.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De Wever zei ongeveer: "De auto moet niet koning worden, maar evenmin paria blijven." .
|
![]() |