![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het is opvallend hoe blij ze bij de sossen-TV zijn met de barslechte uitslagen van de N-VA in de centrumsteden. Zo worden ze met moeite de grootste partij in Aalst met maar 25%.
En zijn ze zelfs maar tweede in Mechelen 27% en Oostende 18%. Voorts Genk 20%, Kortrijk 15% Het gaat echt wel holder de bolder de berg af met de N-VA. De eerste verkiezingen zijn nog niet voorbij en ze zijn al gehalveerd.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Tuurlijk, heel goed! Maar niet de 40 % die ze zouden halen bij de federale verkiezingen... Dus nog eens, wat is het probleem dat je hebt met de VRT?
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het zijn gemeenteraadsverkiezingen, je moet dus vergelijken met de resultaten van 2006.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#7 |
Minister-President
|
![]() Mij goed, blijft de vraag waar de OP ziet dat de VRT blij is met de "barslechte" resultaten.
#8 |
Banneling
|
![]() Ik vind dat ongelooflijk schitterende 'resultaten'...
|
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet naar de radio geluisterd neem ik aan? De vreugde over de "goede" resultaten van zittende burgemeesters kon niet op.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als het daar maar bij blijft... |
|
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Ik heb het inderdaad niet gehoord... De site is heel positief over NVA.
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Natuurlijk: op de zinkende blauwe Titanic is Somers de orkestleider en speelt Quickie 1ste viool...
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Fonne heeft het over de spin die ze er aan proberen te geven, snuggere
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op het VRT journaal van 7 uur leek mij de mantra die zich het meest herhaalde : De CD&V verliest zijn absolute meerderheid....
Voor de opa's van de CVP misschien een déj�* vu effect.
#16 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementslid
|
![]() Die paar steden die ze op tv gaven lijken me toch wat magertjes. Ik dacht dat je na een peiling alle resultaten diende te geven en het niet de bedoeling zou mogen zijn om er enkel selectief een paar uit te kiezen. Ik vermoed dat ze die resultaten toonden van steden waar de n-va het nog relatief zwak deed, alsook steden waar rood er niet te veel op achteruit ging. Misschien wil men zo trachten de kiezers te beïnvloeden ? Zwevende kiezers stemmen graag op winnaars ( dus nva scores wat minimaliseren ) en niet op losers ( dus rood niet te slecht laten scoren ). Men denkt echt dat ze een self fulfilling prophecy kunnen opzetten tegen de nva.
Waarom nog "een week wachten" met ( een deel van ? ) de rest van de resultaten ? Moeten die over een week dienen om een bepaalde perceptie te creëren ? Wil men die wel tonen ? Misschien zijn ze over een week hun belofte om de rest te laten zien al vergeten ? Wat ik bijvoorbeeld na de HAZODI affaires wel eens zou willen weten is hoe goed mevrouw Hilde Claes van de Spa het nog doet, of misschien waarom er op het nieuws met geen woord gerept werd over de persconferentie die de klokkenluiders vandaag gaven. Nog een leuk weetje uit de peiling zou kunnen zijn wat mevrouw Pira-ik-pest-de-auto's-mijn-stad-uit van groen! uit Mortsel nog aan persoonlijke score haalt ? Het lijkt me wel te kloppen dat er een spin aan gegeven is geworden. De vraag is vooral wat men NIET getoond heeft, welke realiteit men omwille van de perceptie heeft achtergehouden vandaag. mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn. ~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
Laatst gewijzigd door UFSIA : 29 september 2012 om 01:14. |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik betwijfel of de grote aanhang van de N-VA zich in de steden bevindt.
Als dat zou kloppen moeten de andere partijen zich ongerust gaan maken. De verkiezingen zullen duidelijkheid scheppen. |
![]() |
![]() |
#20 |
Europees Commissaris
|
![]() Omdat bij gemeenteraadsverkiezingen in veel gemeenten plaatselijke lijsten of plaatselijke kartels meedoen. Bovendien zijn er dikwijls lokale personen die de uitslag beïnvloeden. Dat maakt een vergelijking met nationale verkiezingen of peilingen heel moeilijk. Veronderstel even dat je in 2006 de nationale peilingen had gebruikt voor de gemeenteraadsverkiezingen in Dessel of in Oostende...
|
![]() |