Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 28 september 2012, 18:08   #1
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard VRT nieuwsverdraaing: "N-VA haalt geen monsterscores".

Het is opvallend hoe blij ze bij de sossen-TV zijn met de barslechte uitslagen van de N-VA in de centrumsteden. Zo worden ze met moeite de grootste partij in Aalst met maar 25%.
En zijn ze zelfs maar tweede in Mechelen 27% en Oostende 18%.
Voorts Genk 20%, Kortrijk 15%
Het gaat echt wel holder de bolder de berg af met de N-VA. De eerste verkiezingen zijn nog niet voorbij en ze zijn al gehalveerd.
fonne is offline  
Oud 28 september 2012, 18:20   #2
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het is opvallend hoe blij ze bij de sossen-TV zijn met de barslechte uitslagen van de N-VA in de centrumsteden. Zo worden ze met moeite de grootste partij in Aalst met maar 25%.
Het gaat echt wel holder de bolder de berg af met de N-VA. De eerste verkiezingen zijn nog niet voorbij en ze zijn al gehalveerd.
Euh, wat is nu eigenlijk je probleem?
Oud 28 september 2012, 18:28   #3
Eyjafjallajökull
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Euh, wat is nu eigenlijk je probleem?
Inderdaad, Tommm, goed opgemerkt, er is gewoon geen probleem, de N-VA doet het gewoon goed in die peilingen !
Eyjafjallajökull is offline  
Oud 28 september 2012, 18:31   #4
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Inderdaad, Tommm, goed opgemerkt, er is gewoon geen probleem, de N-VA doet het gewoon goed in die peilingen !
Tuurlijk, heel goed! Maar niet de 40 % die ze zouden halen bij de federale verkiezingen... Dus nog eens, wat is het probleem dat je hebt met de VRT?
Oud 28 september 2012, 18:34   #5
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, ik ben waarschijnlijk van goede wil, maar overal spreekt de VRT van sterke resultaten voor NVA, waar zie jij dat ze blij zijn met de "barslechte" uitslagen?
Oud 28 september 2012, 18:34   #6
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tuurlijk, heel goed! Maar niet de 40 % die ze zouden halen bij de federale verkiezingen... Dus nog eens, wat is het probleem dat je hebt met de VRT?
Het zijn gemeenteraadsverkiezingen, je moet dus vergelijken met de resultaten van 2006.
Oud 28 september 2012, 18:37   #7
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Het zijn gemeenteraadsverkiezingen, je moet dus vergelijken met de resultaten van 2006.
Mij goed, blijft de vraag waar de OP ziet dat de VRT blij is met de "barslechte" resultaten.
Oud 28 september 2012, 18:48   #8
het vingertje
Banneling

Standaard

Ik vind dat ongelooflijk schitterende 'resultaten'...
het vingertje is offline  
Oud 28 september 2012, 18:58   #9
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Mij goed, blijft de vraag waar de OP ziet dat de VRT blij is met de "barslechte" resultaten.
Niet naar de radio geluisterd neem ik aan? De vreugde over de "goede" resultaten van zittende burgemeesters kon niet op.
fonne is offline  
Oud 28 september 2012, 18:59   #10
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik weet niet waar jij leest dat de VRT blij is met deze peiling - maar de prijs voor de beste nieuwsverdraaiing van de dag mag voor mij naar GVA: "Somers grootste in nieuwe peiling".
gertc is offline  
Oud 28 september 2012, 19:01   #11
het vingertje
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Ik weet niet waar jij leest dat de VRT blij is met deze peiling - maar de prijs voor de beste nieuwsverdraaiing van de dag mag voor mij naar GVA: "Somers grootste in nieuwe peiling".
Daar gaan nog meer nieuwsverdraaiïngen komen...
Als het daar maar bij blijft...
het vingertje is offline  
Oud 28 september 2012, 19:28   #12
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Niet naar de radio geluisterd neem ik aan? De vreugde over de "goede" resultaten van zittende burgemeesters kon niet op.
Ik heb het inderdaad niet gehoord... De site is heel positief over NVA.
Oud 28 september 2012, 19:45   #13
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Natuurlijk: op de zinkende blauwe Titanic is Somers de orkestleider en speelt Quickie 1ste viool...
Boduo is offline  
Oud 28 september 2012, 22:55   #14
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sorry, ik ben waarschijnlijk van goede wil, maar overal spreekt de VRT van sterke resultaten voor NVA, waar zie jij dat ze blij zijn met de "barslechte" uitslagen?
Fonne heeft het over de spin die ze er aan proberen te geven, snuggere
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 28 september 2012, 23:04   #15
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Op het VRT journaal van 7 uur leek mij de mantra die zich het meest herhaalde : De CD&V verliest zijn absolute meerderheid....
Voor de opa's van de CVP misschien een déj�* vu effect.
Oud 28 september 2012, 23:42   #16
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Moet? Waarom zou de andere vergelijking niet mogen dan?
porpo is offline  
Oud 29 september 2012, 01:09   #17
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

Die paar steden die ze op tv gaven lijken me toch wat magertjes. Ik dacht dat je na een peiling alle resultaten diende te geven en het niet de bedoeling zou mogen zijn om er enkel selectief een paar uit te kiezen. Ik vermoed dat ze die resultaten toonden van steden waar de n-va het nog relatief zwak deed, alsook steden waar rood er niet te veel op achteruit ging. Misschien wil men zo trachten de kiezers te beïnvloeden ? Zwevende kiezers stemmen graag op winnaars ( dus nva scores wat minimaliseren ) en niet op losers ( dus rood niet te slecht laten scoren ). Men denkt echt dat ze een self fulfilling prophecy kunnen opzetten tegen de nva.

Waarom nog "een week wachten" met ( een deel van ? ) de rest van de resultaten ? Moeten die over een week dienen om een bepaalde perceptie te creëren ? Wil men die wel tonen ? Misschien zijn ze over een week hun belofte om de rest te laten zien al vergeten ? Wat ik bijvoorbeeld na de HAZODI affaires wel eens zou willen weten is hoe goed mevrouw Hilde Claes van de Spa het nog doet, of misschien waarom er op het nieuws met geen woord gerept werd over de persconferentie die de klokkenluiders vandaag gaven. Nog een leuk weetje uit de peiling zou kunnen zijn wat mevrouw Pira-ik-pest-de-auto's-mijn-stad-uit van groen! uit Mortsel nog aan persoonlijke score haalt ?

Het lijkt me wel te kloppen dat er een spin aan gegeven is geworden. De vraag is vooral wat men NIET getoond heeft, welke realiteit men omwille van de perceptie heeft achtergehouden vandaag.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 29 september 2012 om 01:14.
UFSIA is offline  
Oud 29 september 2012, 08:14   #18
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Ik ben ook tegen al dat "moeten" maar eigenlijk is het zo: appels met appels vergelijken.
Boduo is offline  
Oud 29 september 2012, 08:44   #19
Conscience
Staatssecretaris

Standaard

Ik betwijfel of de grote aanhang van de N-VA zich in de steden bevindt.
Als dat zou kloppen moeten de andere partijen zich ongerust gaan maken.
De verkiezingen zullen duidelijkheid scheppen.
Conscience is offline  
Oud 29 september 2012, 08:56   #20
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Omdat bij gemeenteraadsverkiezingen in veel gemeenten plaatselijke lijsten of plaatselijke kartels meedoen. Bovendien zijn er dikwijls lokale personen die de uitslag beïnvloeden. Dat maakt een vergelijking met nationale verkiezingen of peilingen heel moeilijk. Veronderstel even dat je in 2006 de nationale peilingen had gebruikt voor de gemeenteraadsverkiezingen in Dessel of in Oostende...
gertc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be