Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 september 2012, 20:29   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Daar zaten we nu echt op te wachten: Gevangenen krijgen “beperkt” internet.

Welke minister is hier begod voor verantwoordelijk?

Daar draait ongeveer niks in gans justitie, en dan moeten er daar een paar infomatici van justitie zich bezig houden met internet voor gevangenen.

Eerlijk hé: ik geef nog liever gratis internet met een laptop er bovenop aan ieder kind waarvan de ouders op de ocmw moeten leven.

Hilarisch: wat een besparing: ze gaan een Leo-koek of een coca zero kunnen bestellen op digitale wijze, en dat geeft de cipiers meer ruimte voor begeleiding.

Ge zoudt miljaardedju wensen dat die minister verdwijnt, en als het echt niet anders kan, naar het schoon verdiep dan maar in Antwerpen. De Antwerenaren moeten haar dan maar temmen.

titel: Gevangenen krijgen “beperkt” internet
link: http://www.standaard.be/artikel/deta...20928_00315848

Citaat:
BRUSSEL - De ontwikkeling van een systeem van “beperkt” internet voor gedetineerden zit in de laatste fase. Begin 2013 zou het programma, “Prison Cloud”, getest worden in de gevangenissen van Hasselt en Itter. Dat werd vrijdag vernomen bij de opening van een nieuw gebouw voor het personeel van het DG EPI in Brussel.

De informaticadiensten van het directoraat-generaal leggen momenteel de laatste hand aan het programma. Met behulp van een USB-stick zullen gevangenen informatie over de gevangenis kunnen opvragen en zullen ze ook beperkt toegang kunnen krijgen tot het wereldwijde web.

“Het zal mogelijk zijn om voor elke gedetineerde vast te leggen waartoe hij of zij toegang krijgt”, zeiden de verantwoordelijken vrijdag. Verbinding maken gebeurt onder meer via digitale vingerafdrukken.

Er zal gevangenisinformatie beschikbaar zijn, zoals geplande activiteiten, praktische informatie en het reglement van interne orde. Maar gedetineerden zullen bijvoorbeeld ook sigaretten of drank kunnen bestellen in de e-winkel van de gevangenis, opleidingen op afstand kunnen volgen, of werk kunnen zoeken op de website van arbeidsbemiddelingsdiensten als de VDAB.

De gevangenen zullen niet naar websites kunnen surfen waar ze geen toelating voor hebben. Hun onlineactiviteiten zullen in “real time” gevolgd kunnen worden.

Het directoraat-generaal verwacht dat er dankzij “Prison Cloud” bespaard zal kunnen worden op bepaalde posten, door bijvoorbeeld bestellingen te automatiseren. De cipiers zullen zich dan weer meer kunnen concentreren op de begeleiding en omkadering van de gedetineerden.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 20:33   #2
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Daar draait ongeveer niks in gans justitie, en dan moeten er daar een paar infomatici van justitie zich bezig houden met internet voor gevangenen.

Eerlijk hé: ik geef nog liever gratis internet met een laptop er bovenop aan ieder kind waarvan de ouders op de ocmw moeten leven.

Hilarisch: wat een besparing: ze gaan een Leo-koek of een coca zero kunnen bestellen op digitale wijze, en dat geeft de cipiers meer ruimte voor begeleiding.

Ge zoudt miljaardedju wensen dat die minister verdwijnt, en als het echt niet anders kan, naar het schoon verdiep dan maar in Antwerpen. De Antwerenaren moeten haar dan maar temmen.

Zou je weten hoe ingewikkeld het momenteel is om een "koekje" of een "colaatje" te bestellen, je zou anders piepen.
Oud 28 september 2012, 21:17   #3
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Zou je weten hoe ingewikkeld het momenteel is om een "koekje" of een "colaatje" te bestellen, je zou anders piepen.
Het is wellicht eenvoudiger om buiten de gevangenis een koekje of een cola te pikken uit een warenhuis, dan het te bestellen binnen de muren.

Eigenlijk kan ik me daar wel mee verzoenen ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 21:20   #4
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Nog lang niet ingewikkeld genoeg.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 21:23   #5
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Zouden ze dan ook op politics mogen?
Oud 28 september 2012, 21:33   #6
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Zo kunnen ze misschien mayonaise voor hun frieten bestellen.
Oud 28 september 2012, 22:41   #7
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 22:47   #8
Klarekijk
Banneling

Standaard

Ha , mogen ze online shoppen ? een beetje drugs bestellen of een busje peperspray ? of liever nen taxi bestellen ?
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 23:08   #9
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
Hier zijn ze al lang.
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 23:12   #10
Aligator
Minister

Aligator's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ha , mogen ze online shoppen ? een beetje drugs bestellen of een busje peperspray ? of liever nen taxi bestellen ?
Waarom geen wapens ? http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...tje_kopen.html
Dat is toch nuttig voor gevangenen ...
Aligator is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 23:17   #11
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aligator Bekijk bericht
Waarom geen wapens ? http://www.geenstijl.nl/mt/archieven...tje_kopen.html
Dat is toch nuttig voor gevangenen ...
Weet je nog een paar jaar geleden , scheermesjes en een BMW 7 met open dak hahahahahahaha
Oud 28 september 2012, 23:33   #12
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Gedetineerden zijn beroofd van hun vrijheid. Meer ook niet.
Dus waarom zouden ze niet wat mogen internetten?
Beetje sociaal blijven hé.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 23:42   #13
Pietje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
+2
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 23:45   #14
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

tot de derde.
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 september 2012, 23:45   #15
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou het echt moeilijk hebben in de bak. daarom blijf ik liever clean zodat ik er uit kan blijven . ENN bovendien kan ik niet zonder nu en dan wat leuk vrouwenlijk gezelschap .
Oud 29 september 2012, 00:03   #16
Mambo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Ik zou het echt moeilijk hebben in de bak. daarom blijf ik liever clean zodat ik er uit kan blijven . ENN bovendien kan ik niet zonder nu en dan wat leuk vrouwenlijk gezelschap .
Tja ik heb een tijdje gezeten en idd vrouwelijk gezelschap mis je wel.
Hoe meer je het mis hoe meer je het begeer natuurlijk.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 00:13   #17
Klarekijk
Banneling

Standaard

Citaat:
Tja ik heb een tijdje gezeten en idd vrouwelijk gezelschap mis je wel.
Hoe meer je het mis hoe meer je het begeer natuurlijk.
Ik heb eens een 1 Night verblijf gehad en het stonk er verschrikkelijk .

Maar zeg nooit nooit , toch liefst vermijden hoor .
Oud 29 september 2012, 00:20   #18
Mind = Blown
Vreemdeling

Mind = Blown's schermafbeelding

Standaard

Aan mijn celletje zouden ze niet moeten komen staan met dat internet. Wie wil er in de bak nu nog z'n gedachten laten lezen ook? "Gedachten zijn vrij, niemand kan ze raden" ja ballen, Gerard. Basic internet, my ass.
Mind = Blown is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 00:52   #19
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik ben benieuwd naar hoeveel dat de gevangenen gaat kosten maandelijks.
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 september 2012, 02:37   #20
Salvadorii
Eur. Commissievoorzitter

Salvadorii's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht

Wat is U probleem?

Dat gevangenen onder toezicht/met beperkingen toegang krijgen tot de buitenwereld lijkt me verstandig. De meesten onder hen zullen vroeg of laat voor een keuze staan; zich intergreren of buitenbeentje blijven. Hen verplichten om buitenbeentje te blijven lijkt me uiterst belachelijk, net zo belachelijk als iemand die zichzelf in de dij schiet.

Nu wellicht bestaat er een gedachtengang onder bepaalde mensen dat mensen doen afzien ervoor zal zorgen dat ze zich in de toekomst beter zullen gedragen. Dat is grotendeels bullshit. En wie zin heeft om met studies en cijfers te schermen, bring it. Dehumaiseren helpt nooit.

Nu ja, links tolereert te veel, rechts a la VB is veel te absolutistisch en ook veel te onmenselijk. Wie een echte oplossing zoekt, weleenswaar met veel minder onmiddelijke verdoving voor pijnpunten, die stemt N-VA.

N-VA zoekt naar een oplossing, of het nu om criminaliteit of immigratie of belastingen gaat.

De Rode, Oranje en Blauwe partijen geloven hun eigen nonsens niet. Ze doen alsof en de burger merkt dat hoor.

Groen en hun kiezers geloven wel hun nonsens. Niet echt een overwinning lijkt me. Maar geloof me - zulke ideologen vallen wel niet zomaar van de kaart te vegen - zie de bvb Utah.

En het VB wordt geuit voor hetgene het al altijd was - een lege huls vol lege leugens en loze beloftes. Yegenwoordig is het niet meer dan een FDW/Annemans carriere vehicule.

Laatst gewijzigd door Salvadorii : 29 september 2012 om 02:39.
Salvadorii is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:46.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be