![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() "Verkiezingen Venezuela" zou een betere titel voor deze draad zijn.
Er is al een draad waar er een discussie over die verkiezingen is (http://forum.politics.be/showthread.php?t=177233). Het is niet dat je zo veel te zeggen hebt dat je een nieuwe draad dient op te starten met zo'n subjectieve titel. Je mening kan je ook IN een draad kwijt toch? Of doe je mee aan de propaganda via draadtitels? Dat na 14 jaar de meerderheid nog steeds voor Chavez kiest is veelzeggend natuurlijk (ondanks een rechts overwicht in de lokale media nog wel), alle westerse anti-Chavez propaganda ten spijt. De radicale en niet meer te ontkennen vermindering van de armoede onder Chavez heeft daar zeker mee te maken. Venezuela is niet de mislukking die sommigen ervan proberen te maken. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 oktober 2012 om 07:57. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Toch heb ik even de lijst van uw uw draden nagekeken en ze zijn niet echt allemaal puur 'informatief', regelmatig gewoon uw eigen mening. Een paar voorbeelden: "Colombia is het gevaarlijkste land om gesyndiceerd te zijn; geen probleem voor Obama" "Het westen staat geen democratie toe in Haïti" "De swift affaire: verder verlies van Europese souvereiniteit" U bent dus een actieve deelnemer in het pot-ketel verhaal Citaat:
Citaat:
|
|||||
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Het vervelende van een democratie is, dat de meerderheid wint
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Niet overal. In België zit de meerderheid in de oppositie, tenminste wanneer ze Vlaams is...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin “Climate change will manifest as a series of disasters viewed through phones with footage that gets closer and closer to where you live until you're the one filming it.” |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Als je jezelf per se wil diskwalificeren als ernstige debater, dan slaag je hiermee wonderwel in
Laatst gewijzigd door eno2 : 8 oktober 2012 om 12:58. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() we zullen nooit weten of het wel democratisch is verlopen daar met die dictator
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Wat is trouwens jouw drijfveer om Chavez als dictator te omschrijven? Hij wint keer op keer de verkiezingen met een ruime meerderheid. Dit jaar is er trouwens een recordopkomst gemeten... Lijkt me allemaal vrij legitiem. Chavez richt zijn focus vooral op het terugdringen van de armoede. Hij spaart de rijksten niet en gaat bewust niet naar de pijpen van het westen (en dan vooral de VS) dansen. Dat hij dit niet zonder risico doet, bewijzen de door de VS gecoördineerde moordpogingen. Ze slaan daar weeral een mooi figuur maar voor personen als Dixie of Antoon maakt het niet uit wat de VS doet of niet doet, all is well! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor de verkiezingen :
![]() Na de verkiezingen : ![]() HUGO CHAVEZ 7.963.061 55,00% HENRIQUE CAPRILES RADONSKI 6.426.286 44,39% ![]() Número de Electores Esperados. 18.903.937 Número de Electores escrutados. 96,61 % 18.264.080 Número Total de Votantes que votaron realmente. 14.756.841 Participación. 80,79 % Al bij al een mooi resultaat voor Chavez, maar het belangrijkste is wel het feit dat Venezuela verlost is van de grootse dreiging die de zionist Capriles betekende. ![]() Adios Capriles, terug naar "mama"... ![]() Video Vimea - Capriles Radonski - agente Nazi-Sionista Laatst gewijzigd door zonbron : 8 oktober 2012 om 17:14. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() In ieder geval, uit de stembusuitslag blijkt dan toch een oppositie van 45% van 45 % van de kiezers. Dat is zeker niet verwaarloosbaar. Als "el leader supremo" ook maar iets van hersenen heeft, zal hem dat toch wel tot nadenken doen stemmen. Dat hoop ik toch.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 8 oktober 2012 om 17:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Met de dramatische gevolgen vandien, hij blijft er tot het einde van zijn leven. Een beetje zoals Mugabe bijvoorbeeld. Laatst gewijzigd door Antoon : 8 oktober 2012 om 23:44. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() dat moet de bevolking van Venezuela maar weten dat ze hem kiezen, iemand die goede vriendjes is met ahmadinejad en castro en vroeger van saddam en kadaffi zegt genoeg van het democratische gehalte van deze man...
sus antigoon ![]() sociale en politieke voordelen, maar van onze roots doen we geen afstand, dit zou verraad zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil, enkel nodig voor het één en ander te bekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Belgie heeft geen President, het zijn coalities die regelmatig veranderen.
Toch ben ik het met u eens dat het systeem waarbij dezelfde koppen jarenlang terugkomen een probleem is. Waar we ook op stemmen, steeds zitten die Onkelinx, Reynders en Milquet er weer bij, jaren aan een stuk. Bij de Vlaamse partijen is het niet beter, de minderheid mag mee gaan zitten in de regering, en wanneer de krokodillen een stap opzij zetten, dan komen hun kinderen op hun plaats zitten. Maar goed, dat is hier de discussie niet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() edit
Laatst gewijzigd door eno2 : 9 oktober 2012 om 10:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Legitiem is het wel, maar van een belabberd democratisch gehalte. En bij een sterk presidentieel regime is het nog erger. Ik zeg dit, een voorstander van Chavéz zijnde |
|
![]() |
![]() |