Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 10 oktober 2012, 12:35   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Ik geef toe: geen belastingsregering! Toch niet voor Dehaene

We begrijpen Dehaene !

Hij heeft tijdens zijn lange loopbaan een fraai belastingssysteem op poten gezet.

Iedereen begrijpt hem.

Alleen ... we begrijpen niet waarom er nog iemand op de tsjeven stemt.

http://trends.knack.be/economie/nieu...etter-RNBDAGKN

titel: Dehaene betaalt slechts 2,58 procent belastingen op 3,2 miljoen euro winst

tekst:

Citaat:
Oud-premier Jean-Luc Dehaene betaalt niet meer dan 83.592 euro belastingen als hij zijn AB Inbev opties verkoopt met 3,2 miljoen euro winst. Een ACV-afgevaardigde noemt dat 'schandalig'.

Jean-Luc Dehaene krijgt al langer kritiek voor de riante vergoedingen die hij in het bedrijfsleven opstrijkt voor de diensten die hij levert als oud-premier © Belga
Zie ook

Niet Dehaenes portemonnee telt maar zijn parcours als bestuurder
'Dehaene geeft aandelenopties AB InBev aan ter waarde van 5,3 miljoen euro'

Onze zustersite LeVif.be maakte bekend dat voormalig CD&V-premier Jean-Luc Dehaene 77.000 opties AB Inbev in zijn portefeuille heeft. Aan de huidige beurskoers van 69 euro hebben de opties een waarde van 5.313.000 euro.

Met een gemiddelde uitoefenprijs van 26,88 euro maakt Dehaene een winst van 3.243.240 euro, zo berekent De Morgen. Op die winst betaalt Dehaene niet meer dan 2,58 procent belastingen, of 83.592 euro.

Financiële belangen

Eerder dit jaar weigerde Jean-Luc Dehaene aan het Europees halfrond te vertellen hoeveel aandelenopties van AB Inbev hij in zijn bezit had. Europese parlementsleden zijn verplicht om hun financiële belangen bekend te maken die een invloed zouden kunnen hebben op hun werking.

Dehaene krijgt al langer kritiek omwille van de riante vergoedingen die hij opstrijkt voor de diensten die hij als ex-premier aanbiedt aan het bedrijfsleven.

Onafhankelijkheid

De organisatie Alter-EU, die vraagt om meer transparantie bij de Europese instellingen, maakte zich tegenover LeVif.be ongerust over de onafhankelijkheid van Dehaene. ‘Gaat het parlement maatregelen nemen wanneer parlementslid Dehaene de regelgeving voor de voedselsector opstelt?’ vraagt woordvoerster Natacha Ciingotto zich af.

De Morgen rekende ook uit dat Dehaene al 4 miljoen euro verdiende door 90.000 van zijn oorspronkelijk pakket aan AB Inbev opties te verkopen aan een hypothetische prijs van 45 euro.

‘Dit kan Dehaene toch niet maken?’ reageert Alex Van Cauwenbergh, ACV-afgevaardigde bij AB Inbev in de krant. ‘Dit is schandalig.’ (EE)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 12:49   #2
Another Jack
Banneling

Standaard

Toch blijven veel mensen voor hen stemmen...
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 12:52   #3
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
We begrijpen Dehaene !

Hij heeft tijdens zijn lange loopbaan een fraai belastingssysteem op poten gezet.

Iedereen begrijpt hem.

Alleen ... we begrijpen niet waarom er nog iemand op de tsjeven stemt.

http://trends.knack.be/economie/nieu...etter-RNBDAGKN

titel: Dehaene betaalt slechts 2,58 procent belastingen op 3,2 miljoen euro winst

tekst:
De wet is er nu eenmaal om ze te gebruiken. Feitelijk doet Dehaene niets onwettig, maar moreel is het compleet verwerpelijk, zeker omdat hij uit ACV-hoek komt.

Ik vraag me af of de fiscus hierover ook zo moeilijk zal doen als bij een modale ondernemer die vergeet te melden op zijn fiscale fiche 281.20 dat hij zijn GSM ook gebruikt voor privégesprekken en bijgevolg door cowboy Crombez een boete van 309% aan zijn broek heeft? Als "man met vrienden" denk ik van niet.

Ik hoop uit de grond van mijn hart dat er een hel bestaat waar dit soort individuen als Dehaene of Rudy "NIA" De Leeuw naar toe gaan.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 12:53   #4
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik heb bij een vorige verkiezing nog voor CD&V gestemd, maar zal dat nu niet meer doen.
Oud 10 oktober 2012, 13:04   #5
Another Jack
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Ik heb bij een vorige verkiezing nog voor CD&V gestemd, maar zal dat nu niet meer doen.
Was jij toen een cynische machtswellusteling (die stemmen op dezelfde cynische machtswellustelingen) een broodstemmer (die voor een broodheer op lijst stemt) of een naief goedgelovig kuddedier (die dan ook het grootste deel van het lijstvulsel vult)?
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 13:10   #6
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Ik geeft al lang de voorkeur aan horeca waar niet het logo van Stella, Jupiler of Coca-Cola uithangt.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 13:51   #7
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Was jij toen een cynische machtswellusteling (die stemmen op dezelfde cynische machtswellustelingen) een broodstemmer (die voor een broodheer op lijst stemt) of een naief goedgelovig kuddedier (die dan ook het grootste deel van het lijstvulsel vult)?
Ik was een kuddedier.

Ik zou graag VLD stemmen nu, maar ik ben nog niet vergeten dat VLD heeft ingestemd met extra belasting op tal van voordelen alle aard. Ik ben alvast geen kuddedier door op die partij te zullen stemmen, ik denk niet dat er veel mensen dat zullen doen.

Liberalen zijn tenminste in eer en geweten met zichzelf als ze zich verrijken door belastingontwijking (iets wat normaal is me dunkt).
Oud 10 oktober 2012, 13:51   #8
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Ik geeft al lang de voorkeur aan horeca waar niet het logo van Stella, Jupiler of Coca-Cola uithangt.
Thuis een bak Cara pils open doen?
Oud 10 oktober 2012, 14:10   #9
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Alleen nog producten van de familie Moorrgat?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 15:22   #10
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Net zoals jij.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 oktober 2012, 15:29   #11
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Alleen nog producten van de familie Moorrgat?
De nectar van den Haacht is al evengoed dan een BEL pils.

Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
Oud 10 oktober 2012, 15:30   #12
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Thuis een bak Cara pils open doen?
Ik vind Cara enkel in blik. Ik heb het nog nergens op fles op tap gevonden. Het betreft in ieder geval Belgisch gebrouwen bier.

Oud 11 oktober 2012, 08:07   #13
Raven
Perm. Vertegenwoordiger VN

Raven's schermafbeelding

Standaard

Deze man dus wel de CD&V gemaakt tot wat het vandaag is, en is bovendien een van de grondleggers van de federale staat Belgie.

Wat anders kan men verwachten dan dat het een achterbakse profiteur van de bovenste plank zou zijn....
Oud 11 oktober 2012, 09:16   #14
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Dehaene zetelt al een hele tijd in het Europees Parlement waar hij enerzijds een riante vergoeding voor opstrijkt (ik dacht €16.000 per maand) en anderzijds wetten stemt die betrekking hebben/hadden op de bankensector (toen hij voor Dexia werkte) en de biersector (AB Inbev). Van belangenvermenging gesproken...

Iemand zonder ooglappen moet de dag van vandaag vaststellen dat politici in het algemeen geen haar verandert zijn: ze klampen zich vast aan de macht ook al verliezen ze vijf verkiezingen na elkaar en ze zijn nog steeds door en door corrupt.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 10:02   #15
Sfax
Banneling

Standaard

Wat is het probleem feitelijk? Hij krijgt opties toegewezen, betaalt daar belastingen op bij toewijzing, is dus vies gescheten wanneer de waarde van die aandelen begint te zakken, maar omdat de aandelen nu gestegen zijn moet iedereen moord en brand schreeuwen?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 15:29   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik bestel nogal gemakkelijk een Duvel.
En als ze dan zeggen dat ze dat niet hebben, maar wel iets van dat fabriekske van den dikke Dehaene, dan zeg ik duidelijk erbij waarom ik dat niet moet hebben.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 oktober 2012, 15:46   #17
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik bestel nogal gemakkelijk een Duvel.
En als ze dan zeggen dat ze dat niet hebben, maar wel iets van dat fabriekske van den dikke Dehaene, dan zeg ik duidelijk erbij waarom ik dat niet moet hebben.

.
Omdat Dehaene opties krijgt?
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be