Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 oktober 2012, 07:50   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard Comeback Yves Leterme in 2014 ?

Ik heb zo een vermoeden dat in 2014 opnieuw zal terugkeren naar de nationale politiek als kopman van de CD&V. De CD&V top weet maar al te goed dat Wouter Beke zal weggeblazen worden. Voordeel voor hen is ook dat Leterme "nooit rechtstreeks betrokken geweest" is bij de regering Di Rupo. Ook loopt zijn mandaat bij de Oeso af. Leterme zal meedoen op federaal niveau, Peeters op Vlaams niveau dan.

Wat denken jullie ?

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 08:59   #2
stuyckp
Banneling

Standaard

Ik denk het niet, Leterme gaat afgerekend worden op hetgene hij verbrod heeft toen hij premier was. Hij heeft toen, bij de verkiezingen Thyssen de kastanjes uit het vuur laten halen tot hilariteit van de pers en de andere politici van de andere partijen. Zijn positie was toen onverdedigbaar en dat is het nog steeds. Wie gelooft die mens nog ?

Laatst gewijzigd door stuyckp : 14 oktober 2012 om 09:01.
stuyckp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 09:05   #3
poekieJ
Parlementsvoorzitter

Standaard

Denk ik ook niet, Leterme heeft in het in 2009 en 2010 volledig verkorven. Marianne Thysen aanstellen was niets meer of minder dan haar naar de slachtbank leiden om bekendere koppen te sparen, zeer triestig.
poekieJ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 10:37   #4
Vigilante VL
Banneling

Standaard

Ik moet hier opeens denken aan de verdronken sos (tuybens) .. Misschien is dat gewoon beeldspraak, want Leterme's smoel zal ongetwijfeld ooit wel weer boven water komen.

Als we zien hoe schaamteloos De Clerck en De Keizer van Oostende zich terug op de buhne hebben gewrongen... Of Leo Delcroix, nog zo'n tsjeef met een prachtpedigree.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 10:44   #5
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN

Hypochonder's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Ik denk het niet, Leterme gaat afgerekend worden op hetgene hij verbrod heeft toen hij premier was. Hij heeft toen, bij de verkiezingen Thyssen de kastanjes uit het vuur laten halen tot hilariteit van de pers en de andere politici van de andere partijen. Zijn positie was toen onverdedigbaar en dat is het nog steeds. Wie gelooft die mens nog ?

En jij denkt dat de doorsnee kiezer zich dit dan nog zal herinneren? Los van enkele kwinkslagen in de pers heeft hij volgens mij dan toch niet zo veel te vrezen. Hij kan zichzelf trouwens nog altijd verdedigen door te schermen met het feit dat hij zo lang premier is gebleven toen er geen regeringsvorming mogelijk was.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 10:56   #6
E. Migrant
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hypochonder Bekijk bericht
En jij denkt dat de doorsnee kiezer zich dit dan nog zal herinneren? Los van enkele kwinkslagen in de pers heeft hij volgens mij dan toch niet zo veel te vrezen. Hij kan zichzelf trouwens nog altijd verdedigen door te schermen met het feit dat hij zo lang premier is gebleven toen er geen regeringsvorming mogelijk was.
WTF was Thyssen?
E. Migrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 10:57   #7
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Als directeur bij Dexia?
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 11:08   #8
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Leterme is out. Punt.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 11:39   #9
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Leterme is out. Punt.
En de CD&V zal ook uitsterven zodra de laatste bejaarde die door hen bedrogen wordt gestorven is.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 11:53   #10
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stuyckp Bekijk bericht
Dat is de vraag niet. De vraag is: wie anders heeft CD&V nog in huis met enige geloofwaardigheid? Rik Torfs? Erik Van Rompuy? Wilfried Martens? Mark Eyskens? Etienne Schouppe?
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 12:16   #11
Max van Dietschland

Standaard

Veel zal afhangen hoe Leterme het vandaag doet in Ieper in verhouding tot de resultaten van CD&V in de rest van Vlaanderen.

Oud 14 oktober 2012, 12:33   #12
giserke
Banneling

Standaard

Volgens mij zal Leterme volgende verkiezingen de de West-Vlaamse CD&V lijst trekken.
En tsjeef De Clerck zal duwen.
giserke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 oktober 2012, 13:03   #13
jevaly
Provinciaal Statenlid

jevaly's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Ik heb zo een vermoeden dat in 2014 opnieuw zal terugkeren naar de nationale politiek als kopman van de CD&V. De CD&V top weet maar al te goed dat Wouter Beke zal weggeblazen worden. Voordeel voor hen is ook dat Leterme "nooit rechtstreeks betrokken geweest" is bij de regering Di Rupo. Ook loopt zijn mandaat bij de Oeso af. Leterme zal meedoen op federaal niveau, Peeters op Vlaams niveau dan.

Wat denken jullie ?
tuurlijk gaan ze dat proberen. en veel west-vlaamse onnozelaars gaan daarin trappen en op den yves stemmen.
jevaly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 21:38   #14
Max van Dietschland

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jevaly Bekijk bericht
tuurlijk gaan ze dat proberen. en veel west-vlaamse onnozelaars gaan daarin trappen en op den yves stemmen.
In Ieper hebben ze dat zondag alweer massaal gedaan. Den Yves lijkt nog niet dood.

Oud 15 oktober 2012, 22:00   #15
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat denken jullie ?
Dat ze eender wat zullen doen en alles op alles zetten om de teugels van België niet kwijt te geraken. Dus wat ge daar zegt zou best wel eens realiteit kunnen zijn.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 22:01   #16
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat denken jullie ?
In 2014 zullen de plaatsjes voor CVP-ers zo dun gezaaid zijn, dat het geen belang meer zal hebben.

On topic: een grotere Belgicistische slippendrager dan Leterme hebben we de voorbije tien jaar in de CD&V niet gezien. Alleen Verhofstadt is van hetzelfde gehalte.
Oud 15 oktober 2012, 22:03   #17
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat denken jullie ?
Een terugkeer naar de strategie van Leterme (lees: zwaar de Vlaamse kaart trekken) zie ik zeker als een mogelijkheid. Of dit ook de terugkeer van Leterme betekent weet ik niet. Ik kan alleen zeggen dat N-VA en vooral BDW persoonlijk nog altijd wat respect hebben voor zijn 184 dagen proberen.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 oktober 2012, 22:50   #18
Johan217
Minister

Johan217's schermafbeelding

Standaard

Frank Vandenbroucke is indertijd ook kunnen terugkomen na de Agusta-affaire, en dat had toen echt niemand zien zitten. Hij heeft zich daarna overigens redelijk goed herpakt.

Leterme zal zeker terugkomen. Kris Peeters, wees op uw hoede

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be