Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 oktober 2012, 21:41   #1
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.329
Standaard 50 jaar transfers naar Ford Genk.

Baron Buysse gaf op TV toe dat Ford 50 jaar geleden liever naar Keulen wou. Door grote subsidies heeft de Belgische regering Ford toen toch naar Genk kunnen trekken. De beslissing was toen door België genomen om de vele werklozen na de mijnsluitingen aan het werk te zetten.

Als Ford Genk structureel subsidies krijgt rijst de vraag in hoeverre ze nog een draagvlak zijn voor onze reële economie.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 21:43   #2
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Baron Buysse gaf op TV toe dat Ford 50 jaar geleden liever naar Keulen wou. Door grote subsidies heeft de Belgische regering Ford toen toch naar Genk kunnen trekken. De beslissing was toen door België genomen om de vele werklozen na de mijnsansfersluitingen aan het werk te zetten.

Als Ford Genk structureel subsidies krijgt rijst de vraag in hoeverre ze nog een draagvlak zijn voor onze reële economie.
Transfers?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 21:44   #3
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Nog wat subsidies geven, dan blijven ze wel
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 22:14   #4
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

De fout van N-VA uiteraard
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 22:22   #5
Vigilante VL
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 april 2010
Locatie: 50°52′42″N, 4°21′19″E
Berichten: 2.075
Standaard

Ja, vertel ons eens iets nieuws, mannekes..

Peters heeft goed gerekend. Bijna op de dag na proper ingecalculeerd.

Hoeveel zouden ze voor de lelijke A1 in Vorst te houden zo jaarlijks cadeau doen?

Fucking gangsters zijn het. De politici die beseffen dat hun gloriedagen allang voorbij zullen zijn wanneer de repercussies onhoudbaar zijn geworden.
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 oktober 2012, 23:52   #6
Vlanin
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juli 2012
Locatie: den Boelvaar Sigaar
Berichten: 991
Standaard

subsidies aan bedrijven , een moderne naam voor recht in de partijkas
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 11:45   #7
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Baron Buysse gaf op TV toe dat Ford 50 jaar geleden liever naar Keulen wou. Door grote subsidies heeft de Belgische regering Ford toen toch naar Genk kunnen trekken. De beslissing was toen door België genomen om de vele werklozen na de mijnsluitingen aan het werk te zetten.

Als Ford Genk structureel subsidies krijgt rijst de vraag in hoeverre ze nog een draagvlak zijn voor onze reële economie.
Je praat als een echte socialist.Die liever bedrijven zit vertrekken om dan levenslang in de hangmat te gaan liggen.Als Ford voor 10000 mensen werk verschaft aan een brutoloon van 3000 euro dan betalen ze 30 miljoen euro per maand uit aan lonen.x14=420 miljoen euro per jaar.
Baron Buyse heeft het grootste deel van zn arbeiders op vervroegd pensioen gestuurd,die genieten nu van het sociaal systeem.Zn grote aandeelhouder in Laken vindt het goed zo
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 11:49   #8
Vlanin
Banneling
 
 
Geregistreerd: 30 juli 2012
Locatie: den Boelvaar Sigaar
Berichten: 991
Standaard

baron albert bysse frere zit iets te vaak aan de koffietafel in laken
Vlanin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 12:15   #9
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.869
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Baron Buysse gaf op TV toe dat Ford 50 jaar geleden liever naar Keulen wou. Door grote subsidies heeft de Belgische regering Ford toen toch naar Genk kunnen trekken. De beslissing was toen door België genomen om de vele werklozen na de mijnsluitingen aan het werk te zetten.

Als Ford Genk structureel subsidies krijgt rijst de vraag in hoeverre ze nog een draagvlak zijn voor onze reële economie.
Als mijn info correct is was Ford eerst van plan naar Luik te gaan. Omdat men daar niet inging op het voorstel heeft Limburg (dank zij de gezamenlijke inspanningen van de plaatselijke verantwoordelijken) FORD naar Limburg kunnen halen.
pajoske is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 12:24   #10
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vigilante VL Bekijk bericht
Ja, vertel ons eens iets nieuws, mannekes..

Peters heeft goed gerekend. Bijna op de dag na proper ingecalculeerd.

Hoeveel zouden ze voor de lelijke A1 in Vorst te houden zo jaarlijks cadeau doen?

Fucking gangsters zijn het. De politici die beseffen dat hun gloriedagen allang voorbij zullen zijn wanneer de repercussies onhoudbaar zijn geworden.
Niet alleen gangsters maar ook een bende lafaards !!!

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 12:52   #11
Athelas
Minister
 
Geregistreerd: 12 oktober 2011
Berichten: 3.236
Standaard

Die subsidie zal het wel waard zijn zeker. 4000 man aan het werk + werk voor toeleveringsbedrijven. Allemaal mensen die belastingen betalen en die je geen dop moet betalen. Ok het klinkt mss niet fraai maar als die subsidie al bij al mee valt, is dat een no-brainer. Een goede zaak. De vraag is uiteraard ofdat andere bedrijven dan ook geen subsidie gaan beginnen vragen met als achterliggende gedachte dat ze anders met een sluiting dreigen...
Athelas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 13:25   #12
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Baron Buysse gaf op TV toe dat Ford 50 jaar geleden liever naar Keulen wou. Door grote subsidies heeft de Belgische regering Ford toen toch naar Genk kunnen trekken. De beslissing was toen door België genomen om de vele werklozen na de mijnsluitingen aan het werk te zetten.

Als Ford Genk structureel subsidies krijgt rijst de vraag in hoeverre ze nog een draagvlak zijn voor onze reële economie.
Een beetje zoals Wallonië eigenlijk.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 13:30   #13
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Athelas Bekijk bericht
Die subsidie zal het wel waard zijn zeker. 4000 man aan het werk + werk voor toeleveringsbedrijven. Allemaal mensen die belastingen betalen en die je geen dop moet betalen. Ok het klinkt mss niet fraai maar als die subsidie al bij al mee valt, is dat een no-brainer. Een goede zaak. De vraag is uiteraard ofdat andere bedrijven dan ook geen subsidie gaan beginnen vragen met als achterliggende gedachte dat ze anders met een sluiting dreigen...
Nu nog de denkstap maken dat het verlagen van de belasting op arbeid eigenlijk de best denkbare en meest subtiel verdeelde 'subsidie' is die je je kan indenken, en jullie socialistische regering komt er nog wel eens.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 14:13   #14
vlaams realist
Banneling
 
 
Geregistreerd: 12 augustus 2012
Berichten: 4.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Nu nog de denkstap maken dat het verlagen van de belasting op arbeid eigenlijk de best denkbare en meest subtiel verdeelde 'subsidie' is die je je kan indenken, en jullie socialistische regering komt er nog wel eens.
2, en dat van nen Hollander,kunnen we dan misschien een provincie van Holland worden?Want die socialisten int Zuiden kunnen we maar niet overtuigen.
vlaams realist is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 14:17   #15
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Een beetje zoals Wallonië eigenlijk.
nee totaal niet in feite.

Subsidie aan ford zorgde ervoor dat het bedrijf voor duizende mensen een job creeerde, en die betaalden allemaal belastingen op hun loon en hadden geen werkloosheidsuitkering nodig.

Transfers naar wallonië gaan gewoon in het bodemloos vat en worden dus nooit terugverdiend.
Groot verschil me dunkt
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:24   #16
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlaams realist Bekijk bericht
2, en dat van nen Hollander,kunnen we dan misschien een provincie van Holland worden?Want die socialisten int Zuiden kunnen we maar niet overtuigen.
Geduld: in 2014 zullen we ze niet meer moeten "overtuigen".
Dan zal NVA zeggen wat er moet gebeuren.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:28   #17
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN
 
ViveLaBelgique's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 januari 2011
Berichten: 41.329
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
nee totaal niet in feite.

Subsidie aan ford zorgde ervoor dat het bedrijf voor duizende mensen een job creeerde, en die betaalden allemaal belastingen op hun loon en hadden geen werkloosheidsuitkering nodig.

Transfers naar wallonië gaan gewoon in het bodemloos vat en worden dus nooit terugverdiend.
Groot verschil me dunkt
Welke belastingen heeft Ford Genk betaald ? Ik zou daar graag eens de netto-afreking voor zien ( gecorrigeerd voor subsidies en overheidssteun).

Als al die transfers naar Wallonië naar een bodemloos vat zijn gegaan wil dit zeggen dat ze daar op de grond zijn beland. Dat verklaart waarom het vastgoed daar de laatste decennia in waarde is gestegen.
__________________


Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:38   #18
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht

Welke belastingen heeft Ford Genk betaald ? Ik zou daar graag eens de netto-afreking voor zien ( gecorrigeerd voor subsidies en overheidssteun).

.
de ruwe berekening is hier al gepasseerd: X duizend man die werk heeft en Y verdient, betaalt zoveel belastingen.
X man die moet doppen, kost Y euro meer aan de staat. Zo moeilijk is dat toch niet?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Als al die transfers naar Wallonië naar een bodemloos vat zijn gegaan wil dit zeggen dat ze daar op de grond zijn beland. Dat verklaart waarom het vastgoed daar de laatste decennia in waarde is gestegen

.
neen, ze zitten niet op de bodem. Ze kunnen gerust nog veel lager, eenmaal de vlaamse baxter wordt afgesloten.

En de vastgoedprijs doet daar helemaal niet terzake. U draait weer rondjes en zoekt weer een uitweg.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 15:57   #19
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 61.207
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Nu nog de denkstap maken dat het verlagen van de belasting op arbeid eigenlijk de best denkbare en meest subtiel verdeelde 'subsidie' is die je je kan indenken, en jullie socialistische regering komt er nog wel eens.
"Socialistische" regering ?
Met tsjeven & liberalen

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 16:09   #20
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Die 40 miljoen die Peeters terugeist van Ford, zijn dat de verleende subsidies ?

Inmiddels zelf al het antwoord gevonden :

Citaat:
De Vlaamse regering heeft de voorbije 10 jaar 43,5 miljoen euro geïnvesteerd in Ford Genk. “We gaan onderzoeken of we dat geld kunnen recupereren”, luidt het.

Het gaat dus feitelijk om een peulschil...

Laatst gewijzigd door Eyjafjallajökull : 24 oktober 2012 om 16:14.
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:06.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be