Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 januari 2012, 00:28   #1
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard Hoe bespaar je / leef je zo goedkoop mogelijk?

Zwartrijden met het openbaar vervoer, in de GB of delhaize stiekem nog wat fruit of groenten bijdoen na het wegen (heb ik al vaak gehoord hoor ), spullen verkopen op kapaza of ebay, tweedehands spullen kopen via internet of kringwinkel, maximaal prijzen vergelijken voor je iets koopt, dingen die je maar even nodig hebt van vrienden lenen, vooral bij discounters gaan winkelen, uren vergelijken voor het goedkoopste tarief, enkel de meest noodzakelijke verzekeringen hebben, apparaten niet overbodig laten draaien, ... Je kent het wel.

De meesten onder ons, met een budget beperkt, hebben wel manier om te besparen.

Hoe doen jullie het? Hoe beknibbel je op budget? En waarop beknibbel je dat? Hoe leef je zo goedkoop mogelijk?

Laatst gewijzigd door Groentje-18 : 13 januari 2012 om 00:29.
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 00:28   #2
Groentje-18

Standaard

P.S.: Aan fans van Panos: deze maand iedere dag een ander product aan -50%.
Oud 13 januari 2012, 01:42   #3
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Voor studenten: investeer in een eReader. Ik heb zo al honderden euros bespaard door boeken en referentiewerken via niet-geheel-legale kanalen te downloaden en aan de prof. te vragen een PDF van zijn cursus online te zetten. Voor wie graag leest is dat ook de moeite, ik heb voor duizenden euros aan boeken zonder er een cent voor te betalen en heel de collectie past in mijn jaszak.

Voor wie probeert aan te komen: ongezouten pinda's zijn goedkoop en bevatten enorm veel calorieen.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 01:59   #4
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Een rondje minder geven op café
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 02:11   #5
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN

Dronkoers's schermafbeelding

Standaard

Eigenlijk zou ik een staande ovatie moeten krijgen van de groenen, aangezien ik me maar om de 2 dagen douche, om de +/- 3 weken afwas, om de +/- 2 weken ne was insteek, om de 2 maand eens dweil...

en de verwarming staat op 19 graden
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 03:19   #6
SDX
Secretaris-Generaal VN

SDX's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Eigenlijk zou ik een staande ovatie moeten krijgen van de groenen, aangezien ik me maar om de 2 dagen douche, om de +/- 3 weken afwas, om de +/- 2 weken ne was insteek, om de 2 maand eens dweil...

Je zou dat eigenlijk kunnen reduceren en nòg meer besparen; douche met je kleren aan en zet de afwas bij je in de douche, steek da stoppeke in de douche zodat 't water erin blijft en zwier daar effe mee over de vloer, voila; 4 vliegen in 1 klap.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 03:50   #7
MaGNiFiCaT

MaGNiFiCaT's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Je zou dat eigenlijk kunnen reduceren en nòg meer besparen; douche met je kleren aan en zet de afwas bij je in de douche, steek da stoppeke in de douche zodat 't water erin blijft en zwier daar effe mee over de vloer, voila; 4 vliegen in 1 klap.
HA droenkoers, zie je: tkan nog altijd veeeel beter!
Oud 13 januari 2012, 04:07   #8
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht

Mzzz ...

*sist iets als een schorre "proficiat", kucht eens, en kijkt wat gegeneerd in het rond in de hoop dat Dronkoers niet al te veel twijfel of vragen op haar gelaat opmerkt...*

Mijn electriciteit en water zitten al in de huurprijs... dus hoewel ik je tips zeer ter harte neem, zal ik ze allicht niet implementeren... :-/
Oud 13 januari 2012, 04:09   #9
Groentje-18

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht
Voor studenten: investeer in een eReader. Ik heb zo al honderden euros bespaard door boeken en referentiewerken via niet-geheel-legale kanalen te downloaden en aan de prof. te vragen een PDF van zijn cursus online te zetten. Voor wie graag leest is dat ook de moeite, ik heb voor duizenden euros aan boeken zonder er een cent voor te betalen en heel de collectie past in mijn jaszak.

Voor wie probeert aan te komen: ongezouten pinda's zijn goedkoop en bevatten enorm veel calorieen.
Thanks, dat is een goeie!

Voor de vrouwen alhier:

zelf nog niet geprobeerd, maar gooi dure haarproducten weg en ga zelf aan de slag:
olijfoliemaskers, eventueel met ei en ... bier zouden veel beter en gezonder voor je haar zijn. En goedkoper.

Getekend, iemands wiens haar volledig naar de vaantjes is, ondanks gebruik van hopen commerciële maskers, conditioners, ...
Oud 13 januari 2012, 06:03   #10
Ganzenbordfan
Banneling

Standaard

In plaats van op café te gaan carapils drinken op een bankje in het park.
Ganzenbordfan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 09:24   #11
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Door sowieso consequent elke maand te sparen en zien dat ik rond kom met wat overblijft. Is er een boek of iets anders dat ik graag zou willen, tja, dikke pech, kan ik niet kopen. Een mens moet niet alles kopen wat die graag zou willen hebben.

Verder: maximum 15 euro per maand voor de gsm, geen TV, geen vast telefoon, geen cinema, amper concerten, nauwelijks frivoliteiten, geen reizen en voor de rest: kop niet zot laten maken door geld.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 09:35   #12
Dexterecus
Burger

Dexterecus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door mkb Bekijk bericht

Wat voor eReader zou je aanraden? Hier ben ik al een tijd geïnteresseerd in.
Dexterecus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 09:58   #13
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dexterecus Bekijk bericht
Ik heb een bebook neo, vanwege open source.
Maar de wifi gebruik ik niet, en touchscreen is eigenlijk overbodig. Als deze de geest geeft wordt het een kindle denk ik. Wat jij nodig hebt hangt af voor wat je hem wil: zoveel mogelijk gratis en diverse bronnen, of enkel de mainstream literatuur.

http://en.wikipedia.org/wiki/Compari...e-book_readers
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 09:58   #14
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Ikzelf heb nu een jaar aan't spelen geweest met een el-cheapo tablet. Het belangrijkste nadeel, accu. Voor de rest, geen echt nadeel.

Door omstandigheden ben ik overgestapt naar de veel duurdere ( 5 keer duurder) Samsung Galaxy tab P1000. Veel beter scherm, betere touch-screen, VEEL meer geheugen veel sneller reageren, veel meer app keuzes en een iets betere accu. Helaas blijft de accu het hekele punt.
Ik heb dat wel opgelost door een externe accu te brouwen, maar da's niet zo evident.

Maar voor een pure Ereader, een E-inkt model, kan je dagenlang mee lezen op 1 accu. Als het kan een model met een simpele toetsenbediening. De goedkopere touch screens zijn zo snel pijn gedaan....
Oud 13 januari 2012, 09:59   #15
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Ik kan niet heel de tijd op zo'n scherm zitten koekeloeren. Dat ontspant me niet. Dan ga ik liever naar een bibliotheek op zoek naar het boek dat ik wil hebben. En als ik dat niet vind, zoek'k wel een alternatief. En dat is er altijd.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 13 januari 2012, 10:02   #16
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kindle.

/discussie

On-topic: Soep eten is zowat de goedkoopste manier om calorieën binnen te krijgen. Panos sowieso mijden (ook al is het - 50%, nog steeds te duur en brol), zwartrijden en winkeldiefstal zijn ook af te raden, niet alleen door van de morele implicaties, maar vooral omdat het je een pak geld kost als je gepakt wordt. Prijzen vergelijken tussen de verschillende supermarkten (dun Aldi is niet altijd de goedkoopste). Kraantjeswater i.p.v. flessen. Skypen i.p.v. GSM'en.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 13 januari 2012 om 10:10.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 10:02   #17
Tavek
Banneling

Standaard

Citaat:
Kindle 3G.

Als je eenmaal aan je boek bezig bent, en wireless afzet, gaat de batterij makkellijk twee tot drie weken mee, als je 2 tot 3 uur per dag leest.

Ook die gratis 3G wireless is zalig.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 10:03   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN

maddox's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Ik kan niet heel de tijd op zo'n scherm zitten koekeloeren. Dat ontspant me niet. Dan ga ik liever naar een bibliotheek op zoek naar het boek dat ik wil hebben. En als ik dat niet vind, zoek'k wel een alternatief. En dat is er altijd.
Ik dacht dat eerst ook, maar eenmaal je het gewoon bent is het een gemak.

Je bent niet afhankelijk van buitenlicht (integendeel), je kan een hele bibliotheek in 1 SD kaartje steken.

en dan nu, bedtijd.
Oud 13 januari 2012, 10:05   #19
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hoe bespaar je / leef je zo goedkoop mogelijk?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
P.S.: Aan fans van Panos: deze maand iedere dag een ander product aan -50%.
Aan de fans van de Panos. Ga dan niet naar de Panos.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 januari 2012, 10:09   #20
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Aan de fans van de Panos. Ga dan niet naar de Panos.
Naar de Panos gaan, is echt wel een vorm van besparing, amai...
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:58.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be