Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 20 november 2012, 15:03   #1
Tommm
Minister-President

Tommm's schermafbeelding

Standaard De eerste beleidsdaden van NVA zijn bekend

Voorwaar Vlaamse vrienden, nu zijn we op weg naar eerlijke, zuiver Vlaamse Gemeenten.
http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/Ve...n-strijd.dhtml
Citaat:
Eén van de eerste potentiële slachtoffers in Temse kan restaurant La Provence, 14 op 20 bij Gault&Millau, worden. "Wij hopen dat we onze naam mogen behouden", zegt chef Gunter Smet. "Wij bestaan vijftien jaar, iedereen kent La Provence. Je kunt dat niet vertalen. Ik hoor hier in Temse nooit Frans spreken. Ik denk dat ze een beetje aan het overdrijven zijn."
Het is duidelijk waar de prioriteiten van de NVA liggen.

Hier heeft Vlaanderen(25% toch) voor gestemd... Droevig.
Oud 20 november 2012, 15:15   #2
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Wat een zever.

N-VA zegt daar niks over restaurants. Dat sleurt de Morgen er god weet waarom zelf bij.

Er wordt wel gesproken over taalgebruik in een kantoorcomplex en een standbeeld voor gesneuvelde soldaten. Heb je daar bezwaar tegen? Heb je liever een standbeeld van Bart De Wever om tegenaan te zeiken?
Liederik is offline  
Oud 20 november 2012, 15:25   #3
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Goh, ik ben de zondag van de verkiezingen nog langs de kerk gewandeld. Daar stapte toch wel een CD&V'er binnen zeker?

Het is duidelijk waar de prioriteiten van de CD&V liggen

Hier heeft Vlaanderen (toch 25%) voor gestemd... Droevig

Edit: had ik nog moeten vermelden dat we "voorwaar" op weg zijn naar eerlijke Godsdienstige gemeenten of was het sarcasme duidelijk genoeg?

Laatst gewijzigd door Travis66 : 20 november 2012 om 15:27.
Travis66 is offline  
Oud 20 november 2012, 15:46   #4
mkb
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Wat een zever.

N-VA zegt daar niks over restaurants. Dat sleurt de Morgen er god weet waarom zelf bij.
Dat lees ik ook nergens in het artikel, weer een staaltje topjournalistiek van 'kwaliteitskrant' De Morgen.
mkb is offline  
Oud 20 november 2012, 16:09   #5
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Och, als ik die schepen voor Nederlandstaligheid was, dan zou ik aan dat chi-chi gedoe van "La Provence" niet veel moeite besteden. Vraag aan die uitbater gewoon dat hij van La Provence De Provence maakt. En klaar is kees.

Voor het overige zou ik er mij niet zo erg over opwinden Tommm-eke. Je kunt misschien mijn suggestie overmaken aan de redactie van uw lijfblad?

Bij nogal wat keukenpieten is nu eenmaal een diepe overtuiging dat een restaurant in Vlaanderen zonodig een naam "en français" hoort te hebben. Bij sommigen zal het te maken hebben met de (foute) overtuiging dat de Franse keuken de beste is. Bij anderen is het misschien de stille hoop dat ze ergens wat meer francofoon chi-chi-volk zullen aantrekken. Er zijn wel merkwaardige uitzonderingen, zoals "Het Hof van Cleve" en "De Karmeliet".
quercus is offline  
Oud 20 november 2012, 16:15   #6
Munglik
Minister-President

Munglik's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wij willen in de toekomst de Vlaamse Leeuwenvlag in het midden hangen. Bij het bedenken van nieuwe straatnamen zullen we de voorkeur geven aan mensen die van belang waren voor de Vlaamse ontvoogdingsstrijd." Ten slotte wil Van Gerven, in samenwerking met haar collega van onderwijs, nagaan of ook de schooluitstappen een wat Vlaamser karakter kunnen krijgen.

Van Gerven wijst erop dat ze voorlopig nog geen schepen is en dat er dus nog niets officieel beslist is. Hetzelfde geldt voor Aalst, waar schepen Karim Van Overmeire in 2013 zou willen beginnen met het vervangen van alle straatnaamborden. In elk bord zou een Vlaamse leeuwenvlag komen.
Daar zit iedereen echt op te wachten.

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 20 november 2012, 16:15   #7
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Behalve Temse krijgt binnenkort ook Brasschaat voor het eerst een schepen van Vlaamse aangelegenheden. De bevoegdheid is er voor Adinda Van Gerven, eveneens namens N-VA. Gevraagd naar de invulling van de nieuwe bevoegdheid denkt Van Gerven in de eerste plaats aan een heropwaardering van de 11 juliviering. "Want in Brasschaat was die viering een wat armoedige gebeurtenis geworden." Als andere prioriteiten noemt Van Gerven bevlagging en straatnaamgeving. "Aan het gemeentehuis hangt de driekleur nog altijd in het midden. Wij willen in de toekomst de Vlaamse Leeuwenvlag in het midden hangen. Bij het bedenken van nieuwe straatnamen zullen we de voorkeur geven aan mensen die van belang waren voor de Vlaamse ontvoogdingsstrijd." Ten slotte wil Van Gerven, in samenwerking met haar collega van onderwijs, nagaan of ook de schooluitstappen een wat Vlaamser karakter kunnen krijgen.

Van Gerven wijst erop dat ze voorlopig nog geen schepen is en dat er dus nog niets officieel beslist is. Hetzelfde geldt voor Aalst, waar schepen Karim Van Overmeire in 2013 zou willen beginnen met het vervangen van alle straatnaamborden. In elk bord zou een Vlaamse leeuwenvlag komen.
bron: http://www.demorgen.be/dm/nl/3625/Ve...n-strijd.dhtml
Jawadde hebben ze daarvoor een schepen van Vlaamse zaken nodig? Om de Vlaamse leeuw in het midden te hangen.
Het vervangen van straatnaamborden? Staat dat niet onder de noemer nutteloze uitgaven op kosten van de belastingbetaler.
De schooluitstappen een Vlaamse karakter geven????? Wat moet ik me daar bij voorstellen? enkel nog een schooluitstap naar de Antwerpse haven en de zoo? En de kinderen mogen alleen nog Vlaamse liedjes zingen in de bus?

Moet dat het nieuwe andere beleid voorstellen?

Laatst gewijzigd door pajoske : 20 november 2012 om 16:17.
pajoske is offline  
Oud 20 november 2012, 16:22   #8
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Jawadde hebben ze daarvoor een schepen van Vlaamse zaken nodig? Om de Vlaamse leeuw in het midden te hangen.
Het vervangen van straatnaamborden? Staat dat niet onder de noemer nutteloze uitgaven op kosten van de belastingbetaler.
De schooluitstappen een Vlaamse karakter geven????? Wat moet ik me daar bij voorstellen? enkel nog een schooluitstap naar de Antwerpse haven en de zoo? En de kinderen mogen alleen nog Vlaamse liedjes zingen in de bus?

Men spot niet met de kracht van verandering!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.

Laatst gewijzigd door Kallikles : 20 november 2012 om 16:22.
Kallikles is offline  
Oud 20 november 2012, 16:22   #9
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht

ja
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 20 november 2012 om 16:23.
fox is offline  
Oud 20 november 2012, 16:22   #10
Vlaanderen Boven

Vlaanderen Boven's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Munglik Bekijk bericht
Daar zit iedereen echt op te wachten.
Nee, maar is daar dan iets mis mee?

Volgende keer moet je maar voor een andere partij stemmen. Ah ja wacht, oeps...
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 20 november 2012, 16:24   #11
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

Hier wordt alvast 1 ding bewezen en dat is dat ook Tommm een ernstig NVA-complex aandoening heeft opgelopen.

Typisch wederkerend kenmerk bij deze ziekte is dat de patient steeds angstaanvallen krijgt van een scheet en vervolgens angst- en waangedachten niet meer kan onderscheiden met de werkelijkheid.

Men is stappen aan het ondernemen of de patienten de kosten van de behandeling tegen deze ziekte eventueel via de ziekenkas kan recupereren. Dit stuit echter op veel tegenstand omdat nog geen enkele afdoende behandeling patient daadwerkelijk geholpen heeft.
Ambiorix1 is offline  
Oud 20 november 2012, 16:24   #12
Ambiorix1
Partijlid

Standaard

..

Laatst gewijzigd door Ambiorix1 : 20 november 2012 om 16:24.
Ambiorix1 is offline  
Oud 20 november 2012, 16:24   #13
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Nee, maar is daar dan iets mis mee?

Volgende keer moet je maar voor een andere partij stemmen. Ah ja wacht, oeps...
De mensen zijn niet Vlaams genoeg dus moeten ze maar Vlaams gemaakt worden?

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 20 november 2012, 16:25   #14
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Hier wordt alvast 1 ding bewezen en dat is dat ook Tommm een ernstig NVA-complex aandoening heeft opgelopen.

Typisch wederkerend kenmerk bij deze ziekte is dat de patient steeds angstaanvallen krijgt van een scheet en vervolgens angst- en waangedachten niet meer kan onderscheiden met de werkelijkheid.

Men is stappen aan het ondernemen of de patienten de kosten van de behandeling tegen deze ziekte eventueel via de ziekenkas kan recupereren. Dit stuit echter op veel tegenstand omdat nog geen enkele afdoende behandeling patient daadwerkelijk geholpen heeft.
Zoals Franse namen?

-H. Marcuse
Munglik is offline  
Oud 20 november 2012, 16:27   #15
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ambiorix1 Bekijk bericht
Ach, het is een PVDA'er. Ik zou me pas zorgen beginnen maken moest hij genuanceerde of relevante opmerkingen maken over de N-VA.
Oud 20 november 2012, 16:28   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals Franse namen?
bijvoorbeeld.
net zoals die journalist van De Morgen die blijkbaar ook gefixeerd is op Franse namen en elke keer als die N-VA en Vlaamse schepen in 1 zin hoort, direct een restaurant met een Franse naam opzoekt.
Oud 20 november 2012, 16:28   #17
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

prachtig toch hoe daadkrachtig die toekomstige N-VA schepenen zijn. Die zijn zelfs nog niet aangesteld of in functie en toch al volop beleidsdaden...waarop we hen natuurlijk al volop kunnen afrekenen

Verandering in actie...zelfs voordat ze effectief gestart zijn...geweldig...
Oud 20 november 2012, 16:29   #18
Vlaanderen Boven

Standaard

Citaat:
Net zomin of net zoveel als het uithangen van de Belgische vlag aan de gemeentehuizen bedoeld is om de mensen 'Belgisch te maken'.

Citaat:
Zoals Franse namen?
Dat van die Franse namen is een hersenspinsel van De Morgen, verrassend genoeg.
Oud 20 november 2012, 16:30   #19
morte-vivante

morte-vivante's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
aangezien ik visueel ingesteld ben, prefereer ik iets visueels... een badge of zo, duidelijk zichtbaar voor iedereen
Oud 20 november 2012, 16:32   #20
Munglik
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
aangezien ik visueel ingesteld ben, prefereer ik iets visueels... een badge of zo, duidelijk zichtbaar voor iedereen
Je mag prefereren wat je wil.

-H. Marcuse
Munglik is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be