![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Partijlid
|
![]() Hi,
Weet iemand van jullie waar ik een lijst kan vinden hoeveel elke Belgische politieker verdient of hij/zij nog iets doet in bijberoep, wat de extra-legale voordelen zijn, enz? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Verdient de eerste minister niet zoiets als 2 ton, maar dan betalen ze wel geen belastingen...In concreto moet ge hun loon dus minstens verdubbelen om een correcte vergelijking te maken en dan hebben we het nog niet gehad over allerlei steekpenningen en zo.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() En onkostenvergoedingen en chauffeur met wagen en gratis woonst in Brussel........
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() En de cumuls... vooral de cumuls niet vergeten...
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Kortom, veel te veel in fuctie van wat ze waard zijn...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Zo zal je bijvoorbeeld zien dat een burgemeester van een kleine gemeente drie maal meer kost dan die van een stad en dat een federaal minister omzeggens gratis is. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#9 |
Burger
|
![]() 1/ of politici iets bijverdienen: officiële lijst van nevenfuncties en mandaten in het staatsblad
2/ Wat ze verdienen en welke voordelen ze krijgen: brief sturen aan de kamer. Algemene informatie hierover valt onder de openbaarheid van bestuur (bv welk inkomen met welke functie overeenkomt) Wat elke politicus als persoon afzonderlijk verdient: dit valt wellicht onder privacy, maar door 1, 2 en de rekeningen te vergelijken kom je vrij ver. Of je kan natuurlijk de nieuwe CRISP paper hierover lezen. Laatst gewijzigd door stapas : 21 april 2009 om 14:28. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 99% van hen verdient veel meer dan ze met hun capaciteiten in de privé-sector zouden kunnen verdienen. De precieze bedragen spelen geen rol, bovenstaande wel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Europees Commissaris
|
![]() Heeft iemand concrete cijfers?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
zou je , niet beter nemen zeggen !
![]() |
![]() |
#14 |
Gouverneur
|
![]() Zou de vraag niet beter zijn: hoeveel krijgt een politieker? Dat ze het werkelijk verdienen daar heb ik sterke twijfels naar.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gouverneur
|
![]() Pibo u was me voor terwijl ik aan het typen was.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Burger
|
![]() ik zou liever weten hoeveel belastingen ze betalen
ik heb geen probleem dat iemand veel verdient, zolang hij/zij maar belasting betaalt naar verhouding van de inkomsten |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() nog zoiets, en dan te weten dat de rooien staan te roepen dat iedereen meer belastingen moet betalen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Niet relevante uitspraak, typisch voor iemand die niet al te veel studies heeft gedaan.
Laatst gewijzigd door speurneus : 23 april 2009 om 09:38. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() naast een schoon pensioen, zeer weinig werkdruk mogen ze alleszins ook nog gratis met het openbaar vervoer (naast hun vergoeding die ze krijgen voor hun chauffeur en kmvergoeding natuurlijk).
Werk- en steuntrekkende mensen mogen gerust verbolgen zijn over het gemak waarmee politiekers zichzelf voordelen toewijzen en geen enkele vorm van schaamte tonen.
![]() |
#20 |
Minister
|
![]() De ontslagregeling voor parlementairen lijkt me ook bijzonder interessant, te meer daar ze getuigt van het hypocriet karakter bij menig parlementslid.
Zo vindt het gros der parlementairen (voornamelijk ter linkerzijde) dat ontslagvergoedingen voor managers moeten beperkt worden tot één jaarwedde. Persoonlijk hoorde ik nog geen parlementsleden poneren dat dit principe ook voor hen van toepassing moet worden. Want hoe zit het voor onze parlementsleden? Wel, de ontslagvergoeding (weze het ontslag op eigen initiatief of op initiatief van de kiezer) bedraagt evenveel als hetgeen een parlementslid verdiende zolang hij of zij zittende was. Was iemand één jaar parlementslid, dan krijgt die er zomaar eventjes hetzelfde bedrag bovenop. Dit gaat zo door tot en met het zevende jaar om vanaf dan twee maand ontslagvergoeding per extra jaar anciënniteit te ontvangen. Als je dus ooit nog een parlementslid hoort zaniken over ontslagpremies die veel te hoog zouden zijn, laat dan nooit na om luidop te denken: "Hypocriet!"
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain Laatst gewijzigd door La Chunga : 23 april 2009 om 13:04. |
![]() |
![]() |