Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Gemeenteraadsverkiezingen 2012
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012.

Discussietools
Oud 4 december 2012, 21:15   #1
Mr. Orange
Parlementslid

Mr. Orange's schermafbeelding

Standaard Einde Cordon in Denderleeuw?

Zie onderstaande link. Er is nog altijd geen bestuursakkoord en NVA en CD&V zijn van plan de hulp van het VB in te roepen.

Aangezien Groen en SPa met PVDA in zee gaan in een Antwerps district, zie ik hier geen graten in. Als je extreemlinks gedoogt, dan ook extreemrechts.

http://www.standaard.be/artikel/deta...21204_00391017
Oud 4 december 2012, 21:26   #2
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mr. Orange Bekijk bericht
Zie onderstaande link. Er is nog altijd geen bestuursakkoord en NVA en CD&V zijn van plan de hulp van het VB in te roepen.

Aangezien Groen en SPa met PVDA in zee gaan in een Antwerps district, zie ik hier geen graten in. Als je extreemlinks gedoogt, dan ook extreemrechts.

http://www.standaard.be/artikel/deta...21204_00391017
Daar maak ik me niet druk over, dit zal nooit gebeuren. Met gaat vanuit de nationale partijbesturen nooit toelaten dat een paar lokale potentaten met te groot ego om een compromis te maken gaan ontsnappen aan hun verantwoordelijkheid door er het blok bij te trekken. In geen enkele partij zal men dat tolereren.
peter1962 is offline  
Oud 4 december 2012, 23:19   #3
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door peter1962 Bekijk bericht
Daar maak ik me niet druk over, dit zal nooit gebeuren. Met gaat vanuit de nationale partijbesturen nooit toelaten dat een paar lokale potentaten met te groot ego om een compromis te maken gaan ontsnappen aan hun verantwoordelijkheid door er het blok bij te trekken. In geen enkele partij zal men dat tolereren.
Leg mij dan eens uit waarom men de communisten van de PVDA wel tolereert?
'XIII' is offline  
Oud 4 december 2012, 23:24   #4
manta
Secretaris-Generaal VN

manta's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ze het Vlaams Belang er bij halen om te kunnen besturen gaan ze hun verantwoordelijkheid net niet uit de weg, dan doen ze wat ze moeten doen, besturen...
manta is offline  
Oud 4 december 2012, 23:33   #5
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Als ze het Vlaams Belang er bij halen om te kunnen besturen gaan ze hun verantwoordelijkheid net niet uit de weg, dan doen ze wat ze moeten doen, besturen...
inderdaad, dat is hetzelfde voorwendsel als de Vlaamse traditionelen gebruikt hebben om Di Rupo I op de been te helpen. "We kunnen het land niet onbestuurd achterlaten."
'XIII' is offline  
Oud 5 december 2012, 07:07   #6
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 'XIII' Bekijk bericht
Het cordon sanitaire is voor iedereen die de politiek volgt duidelijk, er bestaan tonnen lectuur over. Wees er maar zeker van dat ook n-va het niet zal toelaten overigens.
peter1962 is offline  
Oud 5 december 2012, 08:02   #7
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Bedoel je dat Tobback de SP.A. leden in Denderleeuw onder druk zal zetten om toch maar een akkoord met N-VA te sluiten, om VB buiten te houden?
gertc is offline  
Oud 5 december 2012, 08:29   #8
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Het cordon sanitaire is voor iedereen die de politiek volgt duidelijk, er bestaan tonnen lectuur over. Wees er maar zeker van dat ook n-va het niet zal toelaten overigens.
Je antwoordt niet op mijn vraag. Je draait om de hete brij heen. Is de gouden regel van 'er moet bestuurd worden' die men naar voren schoof bij het creëren van Di RupoI niet van toepassing op andere situaties, ook al passen die niet in het traditionele kader? Is die stelling er alleen maar om de V-partijen buitenspel te zetten en er niet om ze in het spel te betrekken? En waarom wordt extreem-links zonder enig voorbehoud mee in het bad getrokken? Ik zal je het antwoord geven: om de V-partijen een hak te zetten. De traditionelen (de top ervan vooral) zou met de duivel een verbond aangaan om toch maar de V-partijen buitenspel te zetten, ongeacht de offers die men daarvoor moet brengen.

Laatst gewijzigd door 'XIII' : 5 december 2012 om 08:35.
'XIII' is offline  
Oud 5 december 2012, 08:31   #9
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je antwoordt niet op mijn vraag. Je draait om de hete brij heen.
simpel, als N-VA nu met het VB in zee gaat, betekent dat een gigantische nederlaag in 2014. het feit dat ook CD&V mee in de coalitie zou stappen, is compleet irrelevant, het gaat erover om de N-VA in de extreem-rechtse hoek te zetten.
Oud 5 december 2012, 08:38   #10
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
simpel, als N-VA nu met het VB in zee gaat, betekent dat een gigantische nederlaag in 2014. het feit dat ook CD&V mee in de coalitie zou stappen, is compleet irrelevant, het gaat erover om de N-VA in de extreem-rechtse hoek te zetten.
Dus... onbestuurbaarheid is ok zolang men maar het VB in het cordon houdt. Of was de reden waarom de traditionelen in Vlaanderen mee in het bootje stapten met de PS tegen de N-VA maar een drogreden?
'XIII' is offline  
Oud 5 december 2012, 08:39   #11
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je antwoordt niet op mijn vraag. Je draait om de hete brij heen.
het heeft geen zin om voor de zoveelste keer dwaalsporen te volgen, het cordon sanitaire is gemaakt voor het vlaams blok en enkel voor hen. Indien een partij, of de partijen samen dat willen uitbreiden dan moeten ze daarover het debat maar openen. En van de pvda moet ik al even veel hebben als jij : niets dus. Maar redeneringen opbouwen rond een andere partij verandert niets aan het feit dat het cordon het onmogelijk maakt om op lokaal vlak een bestuursakkoord met het blok te maken. Maar dat weet jij heel goed hee
peter1962 is offline  
Oud 5 december 2012, 08:44   #12
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
het heeft geen zin om voor de zoveelste keer dwaalsporen te volgen, het cordon sanitaire is gemaakt voor het vlaams blok en enkel voor hen. Indien een partij, of de partijen samen dat willen uitbreiden dan moeten ze daarover het debat maar openen. En van de pvda moet ik al even veel hebben als jij : niets dus. Maar redeneringen opbouwen rond een andere partij verandert niets aan het feit dat het cordon het onmogelijk maakt om op lokaal vlak een bestuursakkoord met het blok te maken. Maar dat weet jij heel goed hee
Waarom is men dan inconsequent en tolereert men extreem-links? Omdat het cordon een extreem-linkse geitenwollen uitvinding is? Ik zoek de consequentie, maar zie een pak hypocrisie.
'XIII' is offline  
Oud 5 december 2012, 08:44   #13
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dus... onbestuurbaarheid is ok zolang men maar het VB in het cordon houdt. Of was de reden waarom de traditionelen in Vlaanderen mee in het bootje stapten met de PS tegen de N-VA maar een drogreden?
wat versta jij nu in feite niet?

1) met het VB wilt niemand een coalitie maken, zelfs de N-VA niet. Dit heeft niets met andere partijen zoals de PVDA te maken, wel enkel en alleen met het VB.
2) als de N-VA ergens toch een coalitie maakt met het VB, zal het onmiddellijk gebrandmerkt worden als extreem-rechts en pakken stemmen verliezen. ook als andere partijen mee in die coalitie stappen.
Oud 5 december 2012, 08:47   #14
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je antwoordt niet op mijn vraag. Je draait om de hete brij heen. Is de gouden regel van 'er moet bestuurd worden' die men naar voren schoof bij het creëren van Di RupoI niet van toepassing op andere situaties, ook al passen die niet in het traditionele kader? Is die stelling er alleen maar om de V-partijen buitenspel te zetten en er niet om ze in het spel te betrekken? En waarom wordt extreem-links zonder enig voorbehoud mee in het bad getrokken? Ik zal je het antwoord geven: om de V-partijen een hak te zetten. De traditionelen (de top ervan vooral) zou met de duivel een verbond aangaan om toch maar de V-partijen buitenspel te zetten, ongeacht de offers die men daarvoor moet brengen.
Zucht... daar gaan we weer : de mythe van de V-partijen...

Er is één echt vlaams nationale partij, die hoef ik je niet voor te stellen. En er is één racistische partij, die daarvoor netjes in een cordon zit.
Ik geloof niet dat ik overdrijf als ik zeg dat de partijleiding van de n-va al bij herhaling de samenwerking met het blok heeft uitgesloten. Je verwijst naar noodzaak om te besturen als reden om het blok erbij te betrekken terwijl het cordon net zo duidelijk is gemaakt om dergelijke truukjes van op voorhand te vermijden.
Denk je nu echt dat n-va, of o-vld, of cd&v of spa omwille van denderleeuw hun woord gaan breken ? Keep on dreaming.
peter1962 is offline  
Oud 5 december 2012, 08:48   #15
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
wat versta jij nu in feite niet?

1) met het VB wilt niemand een coalitie maken, zelfs de N-VA niet. Dit heeft niets met andere partijen zoals de PVDA te maken, wel enkel en alleen met het VB.
2) als de N-VA ergens toch een coalitie maakt met het VB, zal het onmiddellijk gebrandmerkt worden als extreem-rechts en pakken stemmen verliezen. ook als andere partijen mee in die coalitie stappen.
En jij vindt dat connsequent? Allemaal blindelings achter geitenwollensokker en communist Geysels aan.
'XIII' is offline  
Oud 5 december 2012, 08:51   #16
peter1962
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gertc Bekijk bericht
Bedoel je dat Tobback de SP.A. leden in Denderleeuw onder druk zal zetten om toch maar een akkoord met N-VA te sluiten, om VB buiten te houden?
Wat tobback al dan niet zal doen weet ik niet, dat is het punt niet. Politici van alle partijen min het VB moeten maar zien dat ze er onderling uitkomen en een compromis maken. Het cordon is een gegeven, dat kun je niet eventjes in de kast stoppen omwille van een lokaal probleem.
peter1962 is offline  
Oud 5 december 2012, 08:51   #17
'XIII'
Banneling

Standaard

Citaat:
Zucht... daar gaan we weer : de mythe van de V-partijen...

Er is één echt vlaams nationale partij, die hoef ik je niet voor te stellen. En er is één racistische partij, die daarvoor netjes in een cordon zit.
Ik geloof niet dat ik overdrijf als ik zeg dat de partijleiding van de n-va al bij herhaling de samenwerking met het blok heeft uitgesloten. Je verwijst naar noodzaak om te besturen als reden om het blok erbij te betrekken terwijl het cordon net zo duidelijk is gemaakt om dergelijke truukjes van op voorhand te vermijden.
Denk je nu echt dat n-va, of o-vld, of cd&v of spa omwille van denderleeuw hun woord gaan breken ? Keep on dreaming.
Je weet verduiveld goed dat het me niet om het VB te doen is. Het gaat hem mij om het consequent aan politiek doen, het niet de zaak naar zijn hand zetten, alleen maar waar het je uitkomt. Die hypocrisie is er voor mij te veel aan.
'XIII' is offline  
Oud 5 december 2012, 10:08   #18
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Ik heb er geen probleem mee. Maar het gaat niet gebeuren. Voor de deadline er is zullen VLD of Cd&V van kamp veranderen.

Laatst gewijzigd door Helias : 5 december 2012 om 10:10.
Helias is offline  
Oud 5 december 2012, 10:17   #19
Wiley E Coyote
Minister

Wiley E Coyote's schermafbeelding

Standaard

Het risico is natuurlijk dat bij geheime stemming er dus gemeenteraadsleden kunnen zijn die tegen de partijlijn stemmen... mensen die misschien niet akkoord zullen zijn om het cordon te breken... de vraag is natuurlijk of het zo ver zal komen: ofwel gaat VLD alsnog overstag ofwel CD&V: men heeft immers nog meer dan een maand om uit de impasse te geraken en dus om een dergelijke geheime stemming te vermijden.
Wiley E Coyote is offline  
Oud 5 december 2012, 10:49   #20
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Je zegt zelf dat alle partijen blindelings (dat betekent dus consequent) een communist volgen. Als je dus gelijk zou hebben en alle partijen een communist consequent volgen, dan gaan ze toch geen communisten uitsluiten?

Dat zou dan pas inconsequent zijn!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:00.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be