![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Gemeenteraadsverkiezingen 2012 Lokale verkiezingen voor gemeente en (afhankelijk van de plaats) districtsraden. Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de gemeenteraadverkiezingen 2012. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Zie onderstaande link. Er is nog altijd geen bestuursakkoord en NVA en CD&V zijn van plan de hulp van het VB in te roepen.
Aangezien Groen en SPa met PVDA in zee gaan in een Antwerps district, zie ik hier geen graten in. Als je extreemlinks gedoogt, dan ook extreemrechts. http://www.standaard.be/artikel/deta...21204_00391017
#2 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#3 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() inderdaad, dat is hetzelfde voorwendsel als de Vlaamse traditionelen gebruikt hebben om Di Rupo I op de been te helpen. "We kunnen het land niet onbestuurd achterlaten."
|
![]() |
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Je antwoordt niet op mijn vraag. Je draait om de hete brij heen. Is de gouden regel van 'er moet bestuurd worden' die men naar voren schoof bij het creëren van Di RupoI niet van toepassing op andere situaties, ook al passen die niet in het traditionele kader? Is die stelling er alleen maar om de V-partijen buitenspel te zetten en er niet om ze in het spel te betrekken? En waarom wordt extreem-links zonder enig voorbehoud mee in het bad getrokken? Ik zal je het antwoord geven: om de V-partijen een hak te zetten. De traditionelen (de top ervan vooral) zou met de duivel een verbond aangaan om toch maar de V-partijen buitenspel te zetten, ongeacht de offers die men daarvoor moet brengen.
Laatst gewijzigd door 'XIII' : 5 december 2012 om 08:35. |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() simpel, als N-VA nu met het VB in zee gaat, betekent dat een gigantische nederlaag in 2014. het feit dat ook CD&V mee in de coalitie zou stappen, is compleet irrelevant, het gaat erover om de N-VA in de extreem-rechtse hoek te zetten.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() Dus... onbestuurbaarheid is ok zolang men maar het VB in het cordon houdt. Of was de reden waarom de traditionelen in Vlaanderen mee in het bootje stapten met de PS tegen de N-VA maar een drogreden?
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) met het VB wilt niemand een coalitie maken, zelfs de N-VA niet. Dit heeft niets met andere partijen zoals de PVDA te maken, wel enkel en alleen met het VB. 2) als de N-VA ergens toch een coalitie maakt met het VB, zal het onmiddellijk gebrandmerkt worden als extreem-rechts en pakken stemmen verliezen. ook als andere partijen mee in die coalitie stappen.
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Er is één echt vlaams nationale partij, die hoef ik je niet voor te stellen. En er is één racistische partij, die daarvoor netjes in een cordon zit. Ik geloof niet dat ik overdrijf als ik zeg dat de partijleiding van de n-va al bij herhaling de samenwerking met het blok heeft uitgesloten. Je verwijst naar noodzaak om te besturen als reden om het blok erbij te betrekken terwijl het cordon net zo duidelijk is gemaakt om dergelijke truukjes van op voorhand te vermijden. Denk je nu echt dat n-va, of o-vld, of cd&v of spa omwille van denderleeuw hun woord gaan breken ? Keep on dreaming. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Wat tobback al dan niet zal doen weet ik niet, dat is het punt niet. Politici van alle partijen min het VB moeten maar zien dat ze er onderling uitkomen en een compromis maken. Het cordon is een gegeven, dat kun je niet eventjes in de kast stoppen omwille van een lokaal probleem.
|
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#18 |
Gouverneur
|
![]() Ik heb er geen probleem mee. Maar het gaat niet gebeuren. Voor de deadline er is zullen VLD of Cd&V van kamp veranderen.
Laatst gewijzigd door Helias : 5 december 2012 om 10:10. |
![]() |
![]() |
#19 |
Minister
|
![]() Het risico is natuurlijk dat bij geheime stemming er dus gemeenteraadsleden kunnen zijn die tegen de partijlijn stemmen... mensen die misschien niet akkoord zullen zijn om het cordon te breken... de vraag is natuurlijk of het zo ver zal komen: ofwel gaat VLD alsnog overstag ofwel CD&V: men heeft immers nog meer dan een maand om uit de impasse te geraken en dus om een dergelijke geheime stemming te vermijden.
|
![]() |
![]() |
#20 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat zou dan pas inconsequent zijn! ![]()
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |