Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 oktober 2012, 22:20   #1
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard Ford gesloten , Wat komt er in de plaats ?

Wat is vandaag eigenlijk een automerk nog ?

Een auto si een samenraapsel van duizenden componenten van honderden toeleveranciers . Kortom , Een Montage product .


Beligië heeft ingenieurs , en kwaliteit , en kennis .

Waarom staat er niet eens een groep op die via aandelen kapitaal verwerft en een eigen Belische kwaliteitsauto op de markt brengt , Piek gewoon de fabrieken avn Ford en tereinen in en bouw eigen auto .

Leg voornamelijk het punt op inovatieve modellen en energie zuinig of electrisch of op waterstof .

Vele Belgen zouden trots een nieuw inovatief product kiezen van eigen bodem omdat ze weten dat ze werkgelegenheid bij ons moeten ondersteunen .

ENKEL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Dan moet ge de politiekers er met hun poten van af houden , of ze verkopen het ook door aan het buitenland , Fortis / Dexia / Lernhaut en Hauspie / Telenet / elektriciteitsproducenten enz .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 23:08   #2
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Één gezinsmodel, automatische schakeling en hybride, met belastingsvoordeel ofzo.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 23:13   #3
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Één gezinsmodel, automatische schakeling en hybride, met belastingsvoordeel ofzo.
Waarom niet , ik denk dat we technologie en ingenieurs genoeg in huis hebben om zelfs een veel inovatiever voortuig te bouwen . het is onze kans om de wereld te tonen wat we kunnen .

kop op en niet altijd maar achterom kijken en klagen dat ze ons aan het neuken zijn .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 23:32   #4
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

We hebben ingenieurs genoeg maar daarom nog geen zelfstandige ingenieurs.
Dat komt ergens achter "bachelor en master". Die cursus is er nog niet. En zonder cursus gaan ze het niet doen.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 23:32   #5
Klarekijk
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 november 2010
Berichten: 7.057
Standaard

De kans is groot dat de politiek weer wat miljoenen belastingsgeld zal investeren in een paar NO NONSENS jobkes die uiteindelijk nergens toe leiden en ten slotte toch op de kap van de belasting betalen zullen afglijden naar een pensioen .


Dat ze de nodige ruimet in de Ford Fabriek in beslag nemen en er 100 ingenieurs instaleren om een nieuw product samen te stellen , en als hun plannen klaar zijn , dat ze starten met een anti Ford te bouwen , dan kunnen ze hun rommel die ze in Spanje gaan maken houden . Of zelfs een inovatieve beduchte concurent van Ford worden .


EEN koekje van eigen deeg .

Zet morgen dat team van ingenieurs aan het werk voor een nieuw project . laat ze niet uit elkaar vallen .


De nieuwe Bigremo komt in 2014 op de markt .

Belgian Green Mobil . DOEN .
Klarekijk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 oktober 2012, 23:34   #6
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
De kans is groot dat de politiek weer wat miljoenen belastingsgeld zal investeren in een paar NO NONSENS jobkes die uiteindelijk nergens toe leiden en ten slotte toch op de kap van de belasting betalen zullen afglijden naar een pensioen .


Dat ze de nodige ruimet in de Ford Fabriek in beslag nemen en er 100 ingenieurs instaleren om een nieuw product samen te stellen , en als hun plannen klaar zijn , dat ze starten met een anti Ford te bouwen , dan kunnen ze hun rommel die ze in Spanje gaan maken houden . Of zelfs een inovatieve beduchte concurent van Ford worden .


EEN koekje van eigen deeg .

Zet morgen dat team van ingenieurs aan het werk voor een nieuw project . laat ze niet uit elkaar vallen .


De nieuwe Bigremo komt in 2014 op de markt .

Belgian Green Mobil . DOEN .
Een fiets?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 08:26   #7
JBM
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 2.990
Standaard

De wagens die in Genk gebouwd werden, werden niet ontwikkeld in die fabriek he.
Heeft het trouwens zin in dit klimaat om nog een nieuw automerk op de markt te brengen, terwijl er volgens sommigen reeds 2 merken te veel zijn in Europa.

Laatst gewijzigd door JBM : 25 oktober 2012 om 08:26.
JBM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:02   #8
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Ze hebben de LRM, waarlangs ze de reconversie steun weer kunnen laten verdwijnen naar hun eigen zakken, net zoals het grootste deel indertijd van het reconversie geld van de mijnsluitingen.
Het is een van die cumuls, waar Bartje ook van kan mee snoepen.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:14   #9
Kaal
Minister-President
 
Geregistreerd: 20 november 2003
Berichten: 4.367
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
met belastingsvoordeel ofzo.
en hop, hier gaan we weer.

De overheid is blut. Heb je dat nog niet door ?
Kaal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:29   #10
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Amon_Re's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 februari 2006
Berichten: 19.121
Standaard

Ik blijf wel Toyota bollen...
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lamenielachen Bekijk bericht
politiek België lijkt meer op een inktvis met veel grabbelende armen in de staatskas en inkt spuitend omdat niemand het zou zien.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:30   #11
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kaal Bekijk bericht
en hop, hier gaan we weer.

De overheid is blut. Heb je dat nog niet door ?
En dat gaat wél opgelost worden door een hoop werklozen?
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:37   #12
Stingray
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 maart 2011
Berichten: 5.921
Standaard

Niets
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:41   #13
Koenraad Noël
Europees Commissaris
 
Koenraad Noël's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 april 2012
Locatie: Europa
Berichten: 7.744
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Stingray Bekijk bericht
Niets
Dat is inderdaad het meest waarschijnlijke.
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:41   #14
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klarekijk Bekijk bericht
Waarom niet , ik denk dat we technologie en ingenieurs genoeg in huis hebben om zelfs een veel inovatiever voortuig te bouwen . het is onze kans om de wereld te tonen wat we kunnen .

kop op en niet altijd maar achterom kijken en klagen dat ze ons aan het neuken zijn .
Waarom niet? Moet ge eens vragen aan ondernemers die iets opgestart hebben. De rompslomp die niks met het maken van voertuigen te maken heeft is er meestal te veel aan.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:45   #15
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
We hebben ingenieurs genoeg maar daarom nog geen zelfstandige ingenieurs.
Dat komt ergens achter "bachelor en master". Die cursus is er nog niet. En zonder cursus gaan ze het niet doen.
Er zijn meerdere ingenieurs die iets opstarten. Realiteit is dat de goede ondernemingen met toekomst na enkele jaren meestal door buitenlanders overgenomen worden.
Vb Metris => Nikon
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:46   #16
Roodkapje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 oktober 2012
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Waarom niet? Moet ge eens vragen aan ondernemers die iets opgestart hebben. De rompslomp die niks met het maken van voertuigen te maken heeft is er meestal te veel aan.
Zou het niet beter zijn dat we alles terug naar één niveau brengen (het federale)?
Dan zijn we zeker dat, vooral onder deze PS regering, de rompslomp verdwijnt en we een bedrijfsvriendelijk karakter krijgen.
En men zou dan John Crombez veel meer armslag moeten geven want dat is het uithangbord voor het anatrekken van ondernemingen.
Roodkapje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:50   #17
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje Bekijk bericht
Zou het niet beter zijn dat we alles terug naar één niveau brengen (het federale)?
Dat zou al veel rompslomp doen verdwijnen. Dan weet je als potentiële investeerder ten minst bij wie je moet zijn voor je vergunning. Nu is dat een doolhof van jewelste.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 10:54   #18
Roodkapje
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 oktober 2012
Berichten: 145
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Dat zou al veel rompslomp doen verdwijnen. Dan weet je als potentiële investeerder ten minst bij wie je moet zijn voor je vergunning. Nu is dat een doolhof van jewelste.
Inderdaad. Dan is men zeker dat men in een goed gestructureerd land te recht komt.

Men zou dan ook publiciteit kunnen maken voor welke diensten er nu bijvoorbeeld goed functioneren.
(kan jij er één opsommen? )
Roodkapje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 11:22   #19
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
pajoske's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.817
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Roodkapje Bekijk bericht
Inderdaad. Dan is men zeker dat men in een goed gestructureerd land te recht komt.

Men zou dan ook publiciteit kunnen maken voor welke diensten er nu bijvoorbeeld goed functioneren.
(kan jij er één opsommen? )
Kan jij een Vlaamse dienst opsommen die echt beter werkt dan de Belgische? Die zou al echt heel veel beter moeten zijn om de hogere kost van gesplitste diensten nog maar een klein beetje rendabel te maken.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 oktober 2012, 11:48   #20
Vigilante VL
Banneling
 
 
Geregistreerd: 25 april 2010
Locatie: 50°52′42″N, 4°21′19″E
Berichten: 2.075
Standaard

Een Megamoskee
Vigilante VL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be