![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Bent U voorstander van een koningshuis met louter ceremoniële functie ? | |||
JA, en ik stem CD&V |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
NEEN, en ik stem CD&V |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
JA, en ik stem N-VA |
![]() ![]() ![]() |
10 | 52,63% |
NEEN, en ik stem N-VA |
![]() ![]() ![]() |
3 | 15,79% |
JA, en ik stem VLD |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
NEEN, en ik stem VLD |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
JA, en ik stem BUB |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
NEEN, en ik stem BUB |
![]() ![]() ![]() |
2 | 10,53% |
JA, en ik stem Groen |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
Neen, en ik stem Groen |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
JA, en ik stem Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
NEEN, en ik stem Vlaams Belang |
![]() ![]() ![]() |
1 | 5,26% |
JA, en ik stem SP.a |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Neen, en ik stem SP.a |
![]() ![]() ![]() |
0 | 0% |
Aantal stemmers: 19. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister-President
|
![]() Ruim zes op de tien Vlamingen denkt dat Koning Albert II Bart De Wever viseerde in zijn kerstboodschap. Een ongeveer even groot gedeelte keurt de verwijzing naar de jaren dertig af. Meer dan de helft wil een koning zonder macht. Dat blijkt uit een peiling waarover de krant Het Laatste Nieuws vandaag bericht.
Uit de peiling, uitgevoerd door bureau AQRate bij 872 mensen die in Vlaanderen wonen, blijkt dat exact 65,7 procent denkt dat de vorst vooral N-VA viseerde. Precies 61,6 procent vindt het "eerder niet goed" tot "helemaal niet goed" dat de koning in zijn kerstboodschap verwees naar de jaren dertig. De afkeur is het grootst bij N-VA-kiezers (87,6 procent), terwijl een meerderheid van de sp.a-kiezers (51,9 procent) het "geheel terecht" vindt. Van de ondervraagden wil 58,7 procent liefst dat Albert II geen rol meer speelt bij de formatie. De enige partij waarvan de meerderheid van de kiezers gewonnen is voor het tegendeel is het (republikeinse) Vlaams Belang. ______________________________________________ Interessant om de enquête ook eens op dit forum over te doen ! Ik ben alvast tegen een louter ceremoniële rol, de Koning is juist de enige die boven alle communautaire tegenstellingen in dit land staat omdat hij niet behoort tot enig landsdeel: de Koning is geen 'Vlaming' of Waal maar Belg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Neen (want ik wil absoluut géén koning meer) - en ik stem VB.
Dat maakt zo'n enquette vals, de keuze is enkel koning zoals het is of koning met protocolaire functie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mijn mening staat in mijn post want de mogelijke antwoorden bij de enquette geven die keuze niet.
Daarom zijn de cijfers van AQRate bij 872 mensen ook absoluut niet betrouwbaar. Ik vermoed dat ook mensen van andere partijen met dit keuzeprobleem zitten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Albert II staat NIET boven alle communautaire tegenstellingen. D�*t heeft hij nu wel duidelijk getoond. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De optie "ik wil geen koningshuis meer" ontbreekt. Waardeloze enquete.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Burger
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister-President
|
![]() Het is net deze fictie waardoor vlamingen een protocollaire koning willen. Onze koning is noch vlaming noch waal noch belg maar wel schoothondje van de PS.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Minister
|
![]() een waardeloze enquête.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ik mis de keuze 'de kerstboodschap van de koning moet nog niets-zeggender worden'
Laatst gewijzigd door jogo : 30 december 2012 om 11:02. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Russiche enquête.
U mag stemmen, maar in de gegeven keuzes is het zo geregeld dat u kiest dat Poetin moet blijven. Hier ook, u mag stemmen maar de koning moet blijven. Ik doe niet mee want mijn keuze staat er niet bij.
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Totaal achterlijke, nutteloze enquête.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
en toch heb ik gestemd, want ik stem op nva en ik ben geen voorstander van een ceremonieel kakhuis, ik ben voorstander om dat anti-spel in Laeken simpelweg op te doeken. Spijtig dat we dus geen conclusies kunnen trekken voor wat betreft de mening van de forummers die gestemd hebben. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() 74,99 % is hier voor behoud van de monarchie met ceremoniele functie.
Laatst gewijzigd door jogo : 30 december 2012 om 11:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daar zit ruis op jong. Spijtig. Herbeginnen is de enige adequate actie die nog mogelijk is. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() NEEN & ik stem N-VA. Ik heb NEEN gekozen omdat de optie "weg met de koning!" ontbrak....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |