![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Wil men Belgie kost wat kost samen houden moet men zo snel mogelijk naar Confederalisme overgaan.... had men eigen moeten doen in de plaats van Federalisme maar men durfde niet te ver gaan.
Maar onder Confederalisme lossen de meeste problemen zich vanzelf op ... maar de politici schijnen dat eigenlijk niet te willen. Het belangrijkste in een gemeenschap = financien = geld Bij het federalisme gaat het geld van de federatie naar de gemeenschappen (na eerste zijn eigen uitgaven gedaan te hebben)..... SLECHT ..... huidig Belgie. De gemeenschappen hebben feitelijk niets te zeggen. Bij confederalisme gaat het geld van de gemeenschappen naar de Confederatie (ook hier na eerste zijn eigen uitgaven gedaan te hebben) ...GOED .... de gemeenschappen hebben alle macht = geld. Hier komen dan de feitelijke/werkelijke waarden tot uiting.... wat rechtvaardiger is voor de BEVOLKING en niet de zakkenvullers.
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om uw voet niet te verliezen moet ge hem amputeren.
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om zijn been ( en zelfs zijn leven) te kunnen behouden moet al eens een voet worden opgeofferd, ja. 8)
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn er uiteraard ook die nog liever doodgaan dan zonder voet verder te willen leven.
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Om België bijeen te houden, moeten we opnieuw naar een unitaire staat.
Dat klinkt een pak logischer. Blijf a.u.b. uit mijn buurt met die confederalistische afzeik, en al zeker als je deze op leugenachtige wijze wil verpakken als de redding van België. ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Inderdaad, iedereen weet dat confederalisme gelijkgesteld is aan separatisme.
Federalisme en unitarisme zijn de enige manieren om België samen te houden.
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Al moeten er natuurlijk niet al te veel "herfederaliseringen "komen.
![]() |
#9 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Volgens mij moet ge gewoon zorge dat de mensen een goed bestuur hebben. Dat elke eurocent belastingsgeld fatsoenlijk wordt gebruikt. Dit kan volgens mij niet in Belgische staat en dus VLAANDEREN ONAFHANKELIJK
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Denk nu niet dat met een splitising alle problemen verdwenen zijn, integendeel!
De communicatie in België moet verbeterd worden, want op deze manier kan het inderdaad niet verder, maar een splitsing is géén oplossing.
![]() |
#11 | ||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Confederalisme is een systeem van autonomie binnen een land.
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Federalisme en Confederalisme zijn systemen(van samenwerken) binnen een unitair land en hebben dan ook NIETS met seperatisme te maken. Seperatisme heeft echter te maken met cessessie wat op zij beurt betekent afscheuren ... dus nieuwe landen.
![]() |
![]() |
#13 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar nog maals het is hun volste recht dat Wallonië er op sommige punten een andere mening op na houdt. Maar waarom mag ieder volk dan niet doen wat ze zelf beter acht, zoals met het jeugdrecht bv.
![]() |
![]() |
#14 | ||||||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#15 | ||
|
![]() Citaat:
Toch vreemd, dat Zwitserland van 1291 tot 1848 separatistisch was he?
![]() |
![]() |
#16 | ||
|
![]() Citaat:
federalisme=separatisme In 2004 is dit blijkbaar geworden confederalisme=separatisme Niets om over wakker te liggen, de honden blaffen, karavaan trekt verder.
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Dat is goed mogelijk maar dat is dan puur egoïstisch en niet meer in het belang van oftewel de regio of het land