![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Op 1 van de nieuwszenders kwam ik te weten dat men het hier héél normaal vindt dat ze het lichaam en/of zijn ingewanden van een overleden famililid hier in de universiteiten gebruiken om les op te geven.
Akkoord men heeft dit nodig, maar ze doen dit zonder de familie te waarschuwen of zelfs te vragen. IK VIEL VAN MIJN STOEL Ik mag er niet aan denken dat ze het lichaam van mijn overleden vader in 100 stukken hebben gesneden en daarna vacuum verpakt in zijn doodskist hebben gelegd. Dit zou zo in onze wetgeving staan en indien je niet akkoord gaat, moet je dat via een procedure aan je gemeente melden. Ik dacht dat het juist andersom was. Misschien overdrijf ik nu, maar stel je voor dat ze je komen melden dat het hoofd van je overleden kind op sterk water in een labo van één of ander universiteit nog te bezichtigen was ?? Uit respect, moet men de nabestaanden toch wel iets vragen of ze akkoord gaan. Indien men dit aan mij zou vragen of ze dit mochten doen met bv : mijn overleden vrouw, ik zou zonder twijfel NEE zeggen. Ik denk dat de meesten hier mijn standpunt delen. Daarom misschien de omgekeerde wereld ??????????? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Regel is: het wordt altijd aan de nabestaanden gevraagd. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Voor orgaandonatie vind ik dat logisch. Het tegenovergestelde zou medeplichtigheid aan doodslag betekenen of minstens nalaten hulp te verstrekken aan mensen in nood. Maar dat dit ook kan voor "onderzoek", is misschien een brug te ver. Toch is het wettelijk. Ook sommige medicijnen worden gemaakt op basis van "lijken". |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Voor orgaandonatie geldt in België het principe dat indien je geen codicil hebt laten opmaken, men ervan uitgaat dat je per definitie orgaandonor bent. Deze wet werd gecommuniceerd aan de Belgische bevolking.
In dit geval gaat het over het gebruik van weefsel voor allerlei (ook commerciële) doeleinden. Blijkbaar werd er nooit gecommuniceerd dat men ook sowieso weefsel kan gebruiken van overleden personen. In principe zou ik er totaal geen enkel bezwaar tegen hebben indien men weefsel van mijn lichaam nog voor iets zou gebruiken. Maar het is wel zo netjes dat de bevolking hiervan op de hoogte wordt gesteld, zodat men ook hier kan weigeren indien men dit niet ziet zitten.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waarom zet ik die link daar eigenlijk?
![]()
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb de bewuste uitzending ook gezien maar ik wist dat al.
Vroeger was het zo dat dit zomaar niet mocht. Dan is daar eensklaps zonder dat veel mensen dit wisten verandering in gekomen, dat U als U het niet wil dat men na uw dood aan uw lichaam of van een dierbare zitten te klooien daar een papier moet voor gaan invullen. Geen mens die daarvan op de hoogte was maar ja ... Een Angel of Death actie? ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor orgaandonatie werd dit reeds van in het begin duidelijk gecommuniceerd. Dit gaat hier niet over orgaandonatie maar over het gebruik van weefsel van de overledene voor wetenschappelijke en commerciele doeleinden. En dit werd nooit gecommuniceerd aan de bevolking.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gelukkig is vergissen menselijk dus prijs ik mij gelukkig nog bij de mensen te mogen behoren.
![]() Ik vang dit op met een liedje als dat mag. http://www.youtube.com/watch?v=yr-SNCtoyPk
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
natuurlijk valt dat onder dezelfde regelgeving, maar niemand wist dat het niet enkel om orgaandonatie (naar levende personen) ging, maar ook over gebruik van weefsel voor wetenschappelijke en commerciele doeleinden. Dit laatste werd nooit gecommuniceerd aan de bevolking. U wist dat blijkbaar wel? Dan moet U de geinterviewde dringend gaan terechtwijzen.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o Laatst gewijzigd door circe : 6 februari 2013 om 10:12. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Iemand schreef hier dat het vroeger anders was, maar nu heb ik wel degelijk gelijk. En inderdaad, ze mogen je lichaamsdelen gebruiken voor commerciele doeleinden. Wat gaan ze er van maken ? Zeep misschien ? @Another Jack Maken dat je op je gemeenthuis zit man of ze maken misschien ketchup van je teelballen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat ik me wel afvraag, is wat er is gezegd over die commerciële doeleinden. Ik heb het programma niet gezien, vandaar. Waarom ik me dat afvraag, is omdat op de site van beldonor staat: Citaat:
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 6 februari 2013 om 10:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
je hebt orgaandonatie om je organen te laten gebruiken om iemands leven te redden en je hebt universiteiten die in feite op doden en hun organen gaan oefenen. Is daar geen verschil in?
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land. We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of dit mocht of wat ? Wie heeft die wet plots omgedraaid ? En dan mogen ze je lichaam gebruiken voor commerciele doeleinden. Commerce is geld, wie verdient hier aan ? Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 6 februari 2013 om 10:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het gaat hem hier over les geven aan beginnende dokters en het wegnemen van eender wat voor de commerciele industrie. DIT ALLEMAAL ZONDER FAMILIE IN TE LICHTEN Anders vertaald : elke overledene wordt automatisch eigendom van een universiteit Laatst gewijzigd door Pin en Puk : 6 februari 2013 om 10:34. |
|
![]() |
![]() |