![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik wil je man (vrouw) zijn en ik beloof je trouw te blijven in goede en kwade dagen, in armoede en rijkdom, in ziekte en gezondheid.
https://www.hln.be/binnenland/geriat...leem~a5181c60/
![]() |
#2 |
Europees Commissaris
|
![]() Kortom, tot waar het door de kerk opgedrongen ideaal van trouwen allemaal leiden kan.
Helaas trappen vele naïeve zielen er klakkeloos in, mee geholpen door eindeloze reeks van romantische films en series met een happy end. Fictie vs realiteit.
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En wat is uw punt ?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Dat het huwelijk een voorbij gestreefd instituut is en ik niet begrijp dat mensen überhaupt nog trouwen.
![]() |
#6 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hey blue sky, zijn er donkere wolken aan de blauwe hemel?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ja, er zijn gehuwden die menen dat ze het nooit meer zouden doen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
De emotionele reden zie ik eerder als blinde naïviteit.
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Blijkbaar deinzen nogal wat mensen ervoor terug om een formele levenslange verbintenis aan te gaan. Het gaat hem hier uiteindelijk over een contract. En de verplichtingen van dergelijk contract naleven vergt een inspanning. Aan een huwelijk moet gewerkt worden. Wellicht de belangrijkste verplichting is jezelf te beheersen op allerlei vlakken. Hier is het de gewoonte niet maar in de USA bijvoorbeeld wordt vóór het afsluiten van het huwelijk dikwijls een soort “huishoudelijk reglement” opgesteld. Hierin wordt reeds op voorhand een regeling voor allerlei praktische huishoudelijke problemen vastgelegd. Kwestie van mogelijke conflicten te voorkomen.
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort. Laatst gewijzigd door quercus : 12 februari 2022 om 12:09. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er zijn ook mensen met een wreed wankele situatie die denken dat trouwen daarbij enige hulp zou kunnen bieden in de zin van "trouwen is houwen"
Een wreed povere gedachte maar toch ... Er daarbij zijn er zelfs mensen die overgaan tot het maken van kinderen omdat zij denken zo hun wankele relatie te kunnen redden in sommige gevallen. Ik vind het woord 'huwelijk' op zich al wreed raar klinken.
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 12 februari 2022 om 13:26. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er wordt als eens gezegd:
"Arm geboren worden, daar kan je niets aan doen. Met een arme trouwen is uit lompigheid." |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Korte tijd later kwam de jonge echtgenoot thuis en vond zijn vrouwtje in bed met een "vriend". Tja... ![]()
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat je uiteindelijk vertelt klinkt bekend in de oren. Trouwen met iemand van (uit) dezelfde stand en met dezelfde overtuiging werd aanbevolen. Het mag ook gezegd, als een arme trouwt met een rijke is er vroeg of laat ambras. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb nooit begrepen dat mensen "trouwen" een probleem vinden, maar wel samen kinderen maken. Een kind samen hebben is een veel grotere investering en engagement dan "trouwen" he, dat een administratieve formaliteit is, en ergens ook een vorm van elkaar een soort van engagement geven. Als getrouwd zijn een probleem is kunt ge scheiden. Maar een kleine afmaken om dat ongedaan te maken, dat is een stuk moeilijker.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, ikzelf ben totaal ongevoelig voor "ontrouw". (mijn vrouw denkt daar anders over ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Zou het kunnen dat vrouwen meer dan mannen trouw belangrijk vinden ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar wat betekent ontrouw zijn ? De parenclubs zitten vol met mensen die mekaar oprecht heel trouw zijn. Die mensen zijn eerlijk tegenover elkander. Iedereen geeft daar tenslotte een andere invulling aan. |
|
![]() |
![]() |