Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 februari 2013, 13:53   #1
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard Obediëntie: inderdaad !!

De Schoof is nen hetero.
Maar hij heeft geen behoefte om dat ten allen tijde expliciet kenbaar te maken.
Andere hetero's doen dat misschien wel. Bijvoorbeeld, maar wellicht zij niet alleen, die gasten die helen tijd "jagen" om een dame/meisje binnen te doen via hun macho-gedrag.

De Schoof kent wel een paar homo's.
Ook die hebben geen behoefte om ten allen tijde de wereld kenbaar te maken dat ze homo zijn.
Niet dat ze er zich voor schamen; niet dat ze het verbergen. Neen, gewoon, het zijn "gewone" mensen.
Den ene al wat duidelijker "homo" dan den andere. De lesbiënnes die ik ken, hebben dat veel minder.

Wat volgens mij dus wel de obediëntie is, is de behoefte om heelder dagen en aller uren kenbaar te maken wat zijn/haar geaardheid is.
Om "boodschappen" te brengen.
Al dan niet aan een loket.
Al dan niet om kaloten en tsjeven te jennen; al dan niet om rabiate blokkers te jennen ....

Dus akkoord met het Weverken: doet dat niet aan een loket, waar gij verondersteld wordt de overheid van iedereen te representeren; en om iedereen op gelijke voet te bedienen.

Daag iedereen en overal altijd uit, behalve daar.
Doe uw ding (en ik doe mee) op festiviteiten enz., maar niet "daar" waar de burger de overheid ontmoet.

(en doe het ook niet daar waar uw werkgever vreest voor zijn klanten. Natuurlijk).

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 13:56   #2
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Waarom begint gij daar nu een nieuwe draad over?? Nog eens een rondje gemem over niks?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 14:01   #3
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Bart De Wever heeft in 'Reyers Laat' laten weten dat 'obediëntie' het niet letterlijk moet worden opgevat.

Natuurlijk zullen er altijd BDW-bashers blijven die blijven hameren dat hij het wel degelijk als obediëntie bedoelde.

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 14:14   #4
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Bart De Wever heeft in 'Reyers Laat' laten weten dat 'obediëntie' het niet letterlijk moet worden opgevat.

Natuurlijk zullen er altijd BDW-bashers blijven die blijven hameren dat hij het wel degelijk als obediëntie bedoelde.
Zoals gij of zoals wie?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 7 februari 2013, 14:24   #5
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De Schoof is nen hetero.
Andere hetero's doen dat misschien wel. Bijvoorbeeld, maar wellicht zij niet alleen, die gasten die helen tijd "jagen" om een dame/meisje binnen te doen via hun macho-gedrag.

Ook die hebben geen behoefte om ten allen tijde de wereld kenbaar te maken dat ze homo zijn.
Niet dat ze er zich voor schamen; niet dat ze het verbergen. Neen, gewoon, het zijn "gewone" mensen.
Den ene al wat duidelijker "homo" dan den andere. De lesbiënnes die ik ken, hebben dat veel minder.

Wat volgens mij dus wel de obediëntie is, is de behoefte om heelder dagen en aller uren kenbaar te maken wat zijn/haar geaardheid is.
Al dan niet om kaloten en tsjeven te jennen; al dan niet om rabiate blokkers te jennen ....

Dus akkoord met het Weverken: doet dat niet aan een loket, waar gij verondersteld wordt de overheid van iedereen te representeren; en om iedereen op gelijke voet te bedienen.

Doe uw ding (en ik doe mee) op festiviteiten enz., maar niet "daar" waar de burger de overheid ontmoet.

(en doe het ook niet daar waar uw werkgever vreest voor zijn klanten. Natuurlijk).

.
2 Behalve voor het helpen met etaleren.
Ik vind dat er andere manieren zijn om je rechten op te eisen in een democratie die niet inhouden dat je op straat jezelf moet etaleren...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 14:24   #6
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Waarom begint gij daar nu een nieuwe draad over?? Nog eens een rondje gemem over niks?
De Schoof maakt graag nieuwe draden.
Oud 7 februari 2013, 14:26   #7
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ik ben eerder geïtereseerd in het onderwerp dan wel de ouderdom van een draad...

Met al dan niet nieuw, dubbel, 8dubbel of weet ik veel mogen de mods zich amuseren...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 14:26   #8
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mja, hij is wellicht die obediëntie toegedaan.
Oud 7 februari 2013, 14:37   #9
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 14:45   #10
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat in dit draadje heel specifiek over wat bedoeld kan worden met die "obediëntie".

Niet over ander geleuter, hoe interessant ook. Vermits inderdaad overvloedig daar besproken.

Verder, als ge het toch niet snapt, zijt ge niet verplicht om mee te doen.

dank u.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 7 februari 2013, 14:50   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
2 Behalve voor het helpen met etaleren.
Ik vind dat er andere manieren zijn om je rechten op te eisen in een democratie die niet inhouden dat je op straat jezelf moet etaleren...
Dat vraagt om verduidelijking.

Moet een burger zich op straat gedragen zoals een ambtenaar zich neutraal moet opstellen?
Mag ik dan wandelen met een vlag of met een pin of whatever met een Vlaamse Leeuw op?

Ben jij die obediëntie toegedaan?

Dan ben jij inderdaad op je plaats bij het Belang.

.

Oud 7 februari 2013, 15:33   #12
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het gaat in dit draadje heel specifiek over wat bedoeld kan worden met die "obediëntie".

Niet over ander geleuter, hoe interessant ook. Vermits inderdaad overvloedig daar besproken.

Verder, als ge het toch niet snapt, zijt ge niet verplicht om mee te doen.

dank u.

.
Ok. Maar waarom het dan weer betrekken op seksuele geaardheid? Obediëntie kan dan ook slaan op heelder dagen met Vlaamse leeuwkes rondlopen.
Oud 7 februari 2013, 15:44   #13
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ok. Maar waarom het dan weer betrekken op seksuele geaardheid? Obediëntie kan dan ook slaan op heelder dagen met Vlaamse leeuwkes rondlopen.
Inderdaad ! We zijn er !!

Heel wat mensen, vooral politici, vonden het nodig te commentariëren dat homo zijn geen keuze is. Men is het of men is het niet (al dan niet tegelijk bi ...).

Maar dat beweerde het Weverke helemaal niet.
Het uitdragen, bij nacht en bij ontij, dat men homo (of flamingant ...) zou zijn, dat is wel een "obediëntie".

Goed gezien Txiki !!

.

Oud 7 februari 2013, 15:47   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad ! We zijn er !!

Heel wat mensen, vooral politici, vonden het nodig te commentariëren dat homo zijn geen keuze is. Men is het of men is het niet (al dan niet tegelijk bi ...).

Maar dat beweerde het Weverke helemaal niet.
Het uitdragen, bij nacht en bij ontij, dat men homo (of flamingant ...) zou zijn, dat is wel een "obediëntie".

Goed gezien Txiki !!

.
Dat had ik ook zo begrepen van De Wever. En uiteraard heeft hij in se gelijk. Dat is een praktijk die al minstens 50 jaar van toepassing is. Daar moet niemand onnozel over doen.

Alleen vind ik dat aan het woord "obediëntie" door deze context een nieuwe betekenis wordt gegeven.

Laatst gewijzigd door Txiki : 7 februari 2013 om 15:47.
Oud 7 februari 2013, 16:00   #15
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk dat BDW dat zelf niet goed wist. En daarom gisteren zei dat het maar 'om te lachen' was.

Als ge het maar kunt uitleggen hé.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 16:06   #16
Cyrano
Minister

Cyrano's schermafbeelding

Standaard

Kan een neutrale ambtenaar ook geschoffeerd worden door hem tijdens het uitoefenen van zijn ambt een of andere "obedientie" voor te houden ? Moet het respect wederzijds zijn ? Of moet alleen de overheid neutraal naar de mensen stappen ?

Ik vind van wel. Dat vakbondsmilitanten onder mekaar in rode plastiek zakken lopen is hun eigen keuze. Dat opzichtige travestieten gezellig koffiekletsen is hun goed recht. Maar een loketbediende hoeft zich niet te laten intimideren door een Hell's Angel. Zo min als een leraar pubers met een Che Guevara t-shirt moet verdragen.
Oud 7 februari 2013, 16:09   #17
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Ik denk dat BDW dat zelf niet goed wist. En daarom gisteren zei dat het maar 'om te lachen' was.

Als ge het maar kunt uitleggen hé.
Ik denk toch ook dat het woord verkeerd gekozen is in die context.
Oud 7 februari 2013, 16:40   #18
UFSIA
Parlementslid

UFSIA's schermafbeelding

Standaard

De wever gebruikte ironie.

Om ironie correct te interpreteren heb je twee zaken nodig : goede wil en een minimum aan verstandelijke vermogens.

Blijkbaar schort er bij een aantal mensen iets op beide punten.

mvg. Sint Ignacius
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7

Laatst gewijzigd door UFSIA : 7 februari 2013 om 16:42.
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 februari 2013, 16:54   #19
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De Schoof is nen hetero.

.
Ik heb polsbandjes die mij duidelijk als metalhead identificeren (tatoos helpen ook ) Ik toon dan ook graag mijn "obedientie". Gelukkig werk ik niet in Antwerpen en heb ik daar nooit opmerkingen over gehad.
Oud 7 februari 2013, 17:06   #20
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door UFSIA Bekijk bericht
De wever gebruikte ironie.

Om ironie correct te interpreteren heb je twee zaken nodig : goede wil en een minimum aan verstandelijke vermogens.

Blijkbaar schort er bij een aantal mensen iets op beide punten.

mvg. Sint Ignacius
Ik geef toe dat ik van obiëntie nooit gehoord had. Dat kan aan mijn verstandelijke vermogens en opleiding gelegen hebben. Ik had wel voldoende verstandelijk vermogen om het woord op te zoeken in de online vandale. Maar daar kreeg ik geen resultaat.
Elders kwam ik te weten dat het met onderhorigheid te maken had. En dat dit woord gebruikt werd bij kloosterordes en bij de de vrijmetselaars.
Ik begrijp nog altijd het 'ironische' verband niet met die homo T-shirt. Gij wel? Dan moogt gij mij dat uitleggen.

Laatst gewijzigd door pajoske : 7 februari 2013 om 17:06.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:52.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be