![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben erg bezig met wat ik naar binnenkrijg aan vitaminen in verband met een ziekte aan het imuunsysteem en ik vraag me af of het eten wat ik koop wel zo goed is.Tegenwoordig is alles eigenlijk genetisch gemanupuleerd en word het vlees ingespoten met groeihormonen.
Je leest ook zoveel wat wel en niet goed voor je is dat ik soms, door de bomen het bos niet meer zie Ik vond deze site erg interesant en wilde dit met jullie delen: http://www.codexalimentarius.org/ |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Hallo Zwitser,
Dank je voor je snelle reactie. Ervan uit gaan dat ik beter eet dan mijn grootouders, daar krijg ik kippevel van.Het lijkt me onwaarschijnlijk dat genetische gemanipuleerd eten namelijk gezond is. Er word namelijk door Codex al beweert dat groenten uit iemand zijn eigen tuin zonder toevoegingen ongezond is.Ik denk dat verder onderzoek nodig is ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Tja, dat gebeurt als niemand zijn metaal-vervuilde bodem met lekkende riolering eens checkt voor hij een moestuin opzet.
![]() |
#6 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Ja dat is te begrijpen, en zo had ik het nog niet gezien.Dank je voor deze opheldering.Zo zie je maar weer dat je elke dag weer wat leert.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Eten is ongezond
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | ||||||
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ik ben er vrij zeker van dat er echte bezwaren zijn tegen GMO's en dat voorzichtigheid geboden is, maar vaak zijn dit soort lijstjes van dit soort websites in een handomdraai te ontkrachten.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 maart 2013 om 13:28. |
||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Vreemdeling
|
![]() En toch krijg je via GM voedsel, dingen binnen die we niet gewend zijn.Er zitten voor en na-delen aan denk ik.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat krijg je ook binnen als je Thai eet, daarom is dat niet ongezond.
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
bvb smoskes, liters cola, maandelijks een vat, wekelijks frituur/pitta, geen fruit, geen rauwe groenten, geen volkorenproducten, en uw enige wekelijkse groente ligt op de diepvriespizza. enfin, ge snapt wa ik bedoel hé |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wou dan ook niet bewijzen dat je Thai eet, het ging me meer om het principe.
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Probeer eens te antwoorden op de vraag "wanneer ben je gezond?" en je zal vlug snappen hoe moeilijk 'gezond' te definiëren is. Tenzij U beslist een glas 99% azijnzuur ofzo te drinken natuurlijk, dat is dus bijvoorbeeld wel ongezond. Daar de parameter 'dood' nogal evident ongezonder is dan de parameter 'levend'.
Wortelloze bomen vallen Laatst gewijzigd door AnarchoChristophe : 31 maart 2013 om 14:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat heeft niets met de tegenwoordige tijd de maken. Genetische manipulatie is al zo oud als de landbouw zelf. De mens experimenteert al duizenden jaren met het verkrijgen van duurzame gewassen en met het verkrijgen van het beste vee.
![]() |
![]() |
#20 |
Vreemdeling
|
![]() Gezond voor mij betekend dat ik voedsel in mij krijg dat niet volgestopt is met antibiotica.Ik lees de voordelen van GM wel, maar je kan mij niet wijsmaken dat de antibiotica die we binnen krijgen gezond voor ons is.Ik wil graag op de verpakking kunnen lezen wat er in zit.Bij de groenten afdeling van een supermarkt weet je namelijk niet waar het vandaan komt.Ik ga geen mensen of bedrijven beschuldigen hoor.Het is wat het is.. Ik wil alleen de diepte in en niet klakkeloos aan nemen wat regering, bedrijven enz me vertellen.
|
![]() |
![]() |