![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé. |
Bekijk resultaten enquête: Hoe ga jij om met op elkaar gestapeld eten op restaurant. | |||
Ik herschik alles. |
![]() ![]() ![]() |
7 | 50,00% |
Ik vlieg er zo in en hou geen rekening met de puinhoop daarna. |
![]() ![]() ![]() |
5 | 35,71% |
Ik stuur mijn bord terug. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Ik vraag vooraf om niks te stapelen. |
![]() ![]() ![]() |
1 | 7,14% |
Aantal stemmers: 14. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik weet niet wie ooit op het onzalige idee is gekomen maar waarom krijg je op restaurant tegenwoordig ozo vaak je stuk vlees of vis geserveerd bovenop je aardappelpuree?
In sommige gevallen scheppen ze zelfs je groenten dan nog bovenop je vlees waarna je een toren voedsel voor je neus krijgt. Er zijn dan 3 mogelijkheden; 1) Je herschikt alles zoals een normaal mens zijn bord schikt. Alles netjes naast elkaar, vlot bereikbaar. Onvermijdelijke kloterij is dan wel dat je vlees al vol puree hangt. En dat je de kok voor nop betaald hebt toen die alles geduldig op elkaar aan't stapelen was. 2) Je probeert je mes in die toren te zetten met als gevolg dat heel je bord (als het daar bij blijft) tot oorlogszone gedegradeerd wordt met een hoop platgedrukte puree alom, je vlees dat volhangt met puree en daarrond een mayhem van groentes. Het bord van een vier-jarige dus. 3) Je stuurt het bouwsel terug naar de chef met de vraag om alles op een menswaardige manier te sorteren. Wat jullie? Voorbeelden van dergelijke misdaden tegen de culinaire architectuur; ![]() ![]() ![]()
![]() |
#2 |
Minister-President
|
![]() Is het niet de bedoeling dat je alle onderdelen tegelijkertijd eet zodat je alle smaken tesamen proeft?
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Heb ooit zo eens een oud manneke van z'n kloten zien maken op een (gratis) "gastronomisch degustatieweekend" hier in de stad.
Hij had het vooral moeilijk met de microporties op z'n bord. 2 kroketten vond ie niet kunnen, dus heeft hij er wel 5 keer bijbesteld. Wat mij vooral stoort aan die nieuwe fusionkeuken zijn die modderfukkin' strepen op dat bord met saus... Het esthetische aspect ontgaat mij niet, maar ik ben het godverdomme beu gezien. Vroeger de tak peterselie overal op, nu de modderfokkin' streep/klets. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is de eerste keer dat ik van zoiets hoor, en ik hoop het nooit mee te maken. Op restaurant eet ik alles apart: vlees, groentjes en dan pas frietjes/kroketjes, bijvoorbeeld.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Ik vraag stoofvlees en mayo steeds bovenop de frietjes.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Alles in de mixer tot je een bruin goedje krijgt en dan opslurpen met een rietje. Dat heet moleculair koken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoe begin je aan zo'n toren? Snij je vlees door en je duwt heel de hoop puree uit elkaar. Je eindigt dan met een stuk vlees dat vol puree hangt en drijft in een plas puree. De groentes liggen daar dan nog ergens tussen. Niet echt aangenaam. Ik ging laatst samen met nog 3 andere mensen op restaurant en behalve mijn vrouw kreeg iedereen zo'n torentje op zijn bord. Bij 2 was dat hertenrug met stoofpeertjes (een streep puree met daarop afwisselend een schijfje hert en een schijfje peer) en eentje met een zalmmoot op de puree. Bij mijn hert was het vervelendste nog dat na verloop van tijd mijn puree in een waterachtige smurrie was veranderd door dat het braadvocht van het hert en de peren zich ermee vermengden. De eerste minuten gaat dat nog goed, na 10 minuten kreeg ik zin om een lepel te vragen om mijn puree op te lepelen. Overigens; als het erom te doen is dat je alle smaken samen proeft vrees ik dat het nog maar een kwestie van tijd is vooraleer de eerste chef het hert, de peren en de puree in een blender flikkert en me de smoothie serveert...
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#9 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() da zijn toch gewoon maar een soort hamburgers voor overdreven sjiek volk?
herschik jij je bicky? ik niet
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wij Ollanders prakken alles!
![]()
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() ![]()
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien beter alles naast elkaar, dan kan je zelf KIEZEN hoe je de smaken combineert in je mond. Is dat niet wat mensen graag hebben...zelf kunnen kiezen? De mode zal wel eens veranderen zeker. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vlieg er gewoon. Na het eten gooi ik mijn stoffe? servietje er midden op.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() En dan eens omroeren.
![]() |
#17 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je moet voor zo'n voedseltoren lang niet uitsluitend in dure sterrenrestaurants zijn hoor. Citaat:
Net zoals ik mijn boterhammen ook niet herschik. En mijn pannekoeken eet ik ook niet met de suiker of de stroop ernaast. Maar dat is nog een hemelsbreed verschil met hetgeen ik hier voorstelde.
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#19 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Chefs die hun borden opmaken als kunstwerkjes kunnen er beter foto's van trekken en een fotogallerij beginnen in plaats van een restaurant. En willen ze dan toch perse een mooi uitziend bord; doe maar op maar hou aub alle dingen een beetje uit elkaar. Spuit voor mijn part de puree in vormpjes, snij de groentes in een artistiek verantwoorde vorm en geef mijn vlees een speciale touch maar stapel het aub niet allemaal op elkaar. Overigens vraag ik mij ook af wat er dan zo mooi is aan zo'n opgestapelde hoop eten? Is dat dan zoveel chicquer dan gewoon alles naast elkaar? Citaat:
Aangezien we vooralsnog mogen kiezen wat we eten op restaurant zou ik het ook aangenaam vinden als we het op onze eigen manier mogen opeten.
![]() |
![]() |
#20 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk niet dat ik een kok zo ver kan krijgen dat hij zijn fornuis even afstaat als ik op restaurant ga.