![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zie er geen problemen in dat iemand Thorgal leest, of in de ban van de ring een goeie trilogie vind.En ook het slapen is vrij belangrijk.
Door het werk heen sukkelen als een zombie is ook niet goed. maar waarom krijgt een half huppelkutje zoals die enigzins acceptable smoeltje zulke belangrijke jobs in de schoot geworpen? Competentie?Da's niet bewezen.Maar kan nog.Wat zijn haar voorgaande verwezelijkingen? Heeft ze een prima plan dat in praktijk geslaagd is voor integratie goedgekregen, gekeurd of ontworpen? Heeft ze op zijn minst een gelukte herdesign van een gevarenweg bekeken en haar goedkeuring gegeven? Bij mijn weten is ze alleen goed in stemmen krijgen en haar partijtop bevredigen. En op wat mogen we stemmen. Op niets beters dan dit.Op zijn minst is het niet pijnlijk om naar te kijken.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 26 juli 2004 om 00:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Vreemdeling
|
![]() Laat ons hopen dat deze mensen zich goed laten omringen en daardoor niet teveel onozelheden uithalen. En niet door Flor Koninckx hé. Die gast kraamt soms de meest onzinnige dingen uit over verkeer.
![]() |
#4 |
Vreemdeling
|
![]() trouwens Spirit slaagt er altijd wel in om zulke van die lichtgewichten naar voor te schuiven. Bertje Anciaux is nu ook niet bepaald een groot licht.
![]() |
#5 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bah, d'r zijn er nog zo met een ondraaglijke lichtheid: univ-profs die van de wereld niet weten buiten hun vakgebied en nog het minst van 'les geven', magistraten in hun ivoren toren, journalisten die liever vragen aan ministers welke avondlectuur ze verkiezen in plaats van beleidszaken, kleine en middelgrote zelfstandigen die hun werknemers slechts 850 euro per maand betalen en daardoor meer belastigen ontduiken dan loon betalen, dokters die liever pillen voorschrijven dan genezen - liefst kalmeer- en slaapmiddelen -, onderwijzers die liever kinderen laten overzitten dan er energie in te steken, automobilisten met kramp in hun rechtervoet, wielerterroristen, zonnekloppers, syndikalisten, viswijven, bankiers, ... forum-betweters ...
Nogal chance dat ik er ben.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik denk dat moest ons bertjen ooit echt achter werk zou moeten zoeken, hij verdomd lang zou mogen zoeken... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Schepen
|
![]() Het lijkt er meer en meer op dat 'politicus' geen roeping meer is, maar een loopbaan voor opportunistjes. Zo zijn er massa's. Een beetje te vergelijken met wat op TV en radio ook al jaren gebeurt. Mekaar interviewen en in kwiskes zetten. Opium des volks.
Intern vriendjes politiek en mekaar bevredigen. Beleid ? Vergeet het. We zijn terug in de jaren dertig en hoedt u voor wat nog komen moet.
... the end result is that you are left with an extremely homogenuous group that looks down on er even dispises outsiders. Cults exclude people, obey heroes, become dogmatic and develop a crocodile syndrome – no ears but really a big mouth. It happened to David Karresh and his followers in Waco, Texas. It happened to Chancellor Helmut kohl and the CDU in Germany, and it will probably happen again. Beware. (from Karaoke Capitalism – management for mankind.). www.WorkForAll.org |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#12 | |
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Wel, ik vraag me dan altijd af hoe het moet voelen als hoge ambtenaar met een serieuze ancienniteit en een zeer grote expertise [size=1](ja, die zijn er ook)[/size] om geconfronteerd te worden met zo'n jonge tafelspringer die met moeite weet wat het vakgebied inhoudt en wiens managements-capaciteiten twijfelachtig zijn... Ambtenarij is toch gedoemd om bijzonder deprimerend te werken?
Allez, en neem er dan nog bij dat al die politieke jannekes en miekes zich met alle macht nog eens willen profileren... Dat ze dus allemaal nog eens "hun ei willen leggen" ook. Ik mag er niet aan denken zeg... Laat ons dus maar hopen dat de omkadering vanuit hun kabinetten van optimale kwaliteit is... Tiens, gingen ze die kabinetten niet afschaffen? Of is er toch een goeie reden om ze te behouden: de "onervarenheid" van de excellenties in kwestie? [size=1](u ziet, ik probeer het proper te houden he)[/size]
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() @de Vexille,
die ambtenaren zijn meestal zelf politiek benoemd. Een klein voorbeeldje: een persoon faalt 2 x als directeur (telkens gedwongen overgeplaatst) en wordt ongeschikt bevonden als hij solliciteert voor een 3de directeursplaats. Toch is die man goed bevonden en benoemd in de hogere rang van bestuursdirecteur. Naam en plaats hou ik voor mezelf, maar het is authentiek. Onbekwame ministers werken met onbekwame ambtenaren. Iemand stelde: het plafond van de zaak is het niveau van de baas. Dat is m.i. een waarheid als een koe. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Voor mij moeten ze echt nie alle klasiekers gelezen hebben, echt nie, maar een beetje gezond verstand mogen ze wel hebben, en ze mogen het dan nog liefst gebruiken ook. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Op fantasy gebied is dat misschien inderdaad een van de beste boeken, ik ken iemand die de komplet trilogie van achter naar voor kent, en terug, reeds lang voor dat de film uitkwam. Dat die mens een klasieker geschreven heeft staat buiten kijf, Maar ik persoonlijk ben geen fan van het genre, mag ik ? ... Ik heb ook al vanalles gelezen, van strips tot wereldklasiekers en allerhande verplicht te lezen jeugdboekskes enz... ik lees liever serieusere dingen, (pas op zijn soms veel grappiger en spander dan die dingen die verplicht goed te vinden zijn ! ) Mij ging het vooral over de ilustratie bekwaamheid minister ... Een minister die zegt dat ze X leest omdat dat nu toevalig voor het moment populair is, vraag ik me af, leest ze echt zo graag, en van strips ineens overstappen naar kloppers van 300 a 400 blz 't stuk (pardon als't er meer zijn ) toevallig nu heel populair door die overingens wel schoon , (maar ik heb toch ook al veel schoner... gezien) films, vind ik zo wa ja, zo wa gespeeld volks laten we maar zeggen, zo ik ben een van jullie, ... als we dan andere ministers bezig zien die wel serieus bezig zijn met hun werk zien we dat die mensen tussen curverboxen vol dossiers leven, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Burgemeester
|
![]() wat een onzin wordt er de laatste tijd toch verteld hier op het forum... weet je wat? volgens mij zou ze ook afgekraakt geweest zijn als ze dostojevski aan het lezen was "jaja het zal wel, oh wat is ze slim" of herman brusselmans "ja dat is hoogstaand" of helemaal niets...
Zeer gemakkelijk...
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hetgeen ik er goe aan vindt is de structuur die er inzit de creatie van die structuur, werelden en creaturen, dat is ongetwijfeld de moeilijkste opgave geweest, en die zin heb ik wel bewondering voor het werk. Maar het verhaal op zich, vind ik uiteindelijk niet zo overstijgend, Uiteindelijk is het de eeuwige cocktail van goed en kwaad die vechten om een object van het kwaad. De laatste jaren zijn er al zoveel flauwe , goeie en betere afkooksels geweest van dit thema, dat dat verhaal op zich mij nog weinig kan boeien. Nu zeg ik niet dat LOTR een parodie is, zeker niet, maar zo origineel van concept is het nu ook weer niet, alhoewel het in zijn genre zeker tot de top behoort. In elk geval veel genot bij het lezen voor het slapengaan, |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk doet het er inderdaad niet toe wat bv de croo leest in zijn bed, voor mijn part leest m Pietje Puk. Maar, uiteindelijk gaat het hem om de discusie, zijn die mensen bekwaam om het land te besturen, en van welke creteria maakt men eigenlijk gebruik om dat te bepalen, buiten vaginaal toeval, ken ik de voorzitter goed, of ken ik iemand die de voorzitter goed kent. De voorzitter zou moeten kijken, wie heb ik, en wat kunnen die mensen. |
|
![]() |
![]() |