Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 februari 2013, 11:06   #1
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard Wat regering Di Rupo I reeds presteerde

Met al de vragen die gesteld worden over het track record van die ene partij die niet in de federale regering zit, meen ik dat we niet voldoende aandacht schenken aan die partijen die daar wel in aanwezig zijn.

Ook zij verdienen immers hun plaats in het voetlicht, na iets meer dan een jaar na de creatie. De vraag naar een duidelijke oplijsting van alle prestaties , zoals constant gevraagd wordt aan die ene partij, is immers niet meer dan redelijk en moet toch snel beantwoord kunnen worden.

Hoongelach voor de Belgische partisaan die het niet kan!

Daarom, reeds een aanzet:

De grootste verdienste van deze federale regering die meteen voor de geest komt, is dat ze bestaat. Dat is onbetwistbaar een punt in hun voordeel.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 11:06   #2
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Ik raak even niet verder wegens braakneigingen.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 11:19   #3
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

je zou voor minder...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 11:21   #4
abramis brama
Parlementslid

abramis brama's schermafbeelding

Standaard

De zin of de onzin van een lege topic, dus ?

Allez, omdat we van goede wil zijn : ze is erin geslaagd de doodsstrijd van het belgische gedrocht nog eventjes te verlengen, en zo het onvermijdelijke nog ietwat uit te stellen.

Akkoord, akkoord, ik weet zelf óók wel dat dat eerder een w�*nprestatie is.

Maar we mogen niet vergeten dat ze de noodzaak aan het opdoeken van belgië alleen al door haar legendarisch moeilijke ontstaangeschiedenis dubbel en dik in de verf heeft gezet. Ze heeft ook aangetoond dat het niet langer mogelijk was om een meerderheid aan Vlaamse kant te vinden om een federale regering te vormen. En dat zijn wél prestaties, waarvoor we Elio oprecht erkentelijk mogen zien. Iedereen die mee helpt timmeren aan de doodskist van deze artificiële staat verdient een dikke pluim.

Daarom : voor Elio en de zijnen :

Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken".

Laatst gewijzigd door abramis brama : 8 februari 2013 om 11:21.
abramis brama is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 11:27   #5
Brakelaar
Minister

Brakelaar's schermafbeelding

Standaard

zolang je die pluimen maar niet in hun reet stopt...
Brakelaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 11:31   #6
Zucht
Secretaris-Generaal VN

Zucht's schermafbeelding

Standaard

Het regent minder hard in België dan in de rest van Europa.

http://www.meteo-info.be/nl/weer/wee...ag/europa.html
Oud 8 februari 2013, 11:37   #7
Amon_Re
Perm. Vertegenwoordiger VN

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

ik weet een prestatie: Als zittende regering er niet in slagen uw begroting rond te hebben voor het begin van't jaar.
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 11:49   #8
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
ik weet een prestatie: Als zittende regering er niet in slagen uw begroting rond te hebben voor het begin van't jaar.
En nog voor ze gestemd raakt met een gat van 3 miljard zitten.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 12:12   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Niet moeilijk dat Bart gilde van: 'Zet die ploat af!!'

Laatst gewijzigd door Universalia : 8 februari 2013 om 12:13.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 12:39   #10
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Ze heeft de ABVV uit het sociale overleg gejaagd?
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 12:43   #11
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Ze heeft de ABVV uit het sociale overleg gejaagd?
Kom kom, het ABVV is hier schuldig aan. Geen enkele regering waar ook ter wereld kan het ABVV constructief laten meewerken.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 12:46   #12
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kom kom, het ABVV is hier schuldig aan. Geen enkele regering waar ook ter wereld kan het ABVV constructief laten meewerken.
Laat ik het dan herformuleren: "Zelfs zij, een regering met PS en SP.a is er in geslaagd om het ABVV uit het sociaal overleg te jagen."
Oud 8 februari 2013, 12:52   #13
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Laat ik het dan herformuleren: "Zelfs zij, een regering met PS en SP.a is er in geslaagd om het ABVV uit het sociaal overleg te jagen."
Kom, kom. De PS laat uitschijnen dat ze ergens een toegeving doen aan hun coalitiegenoten, en sturen dan de FGTB de straat op om de uitvoering ervan onmogelijk te maken. De rest is pure comedie. Rudy De Leeuw van ABVV wordt voortdurend door de FGTB extremisten voor de zot gehouden, telkens als hij enige vorm van redelijkheid aan de dag legt, staan de stoottroepen van de FGTB klaar om het land plat te leggen.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 12:57   #14
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Kom, kom. De PS laat uitschijnen dat ze ergens een toegeving doen aan hun coalitiegenoten, en sturen dan de FGTB de straat op om de uitvoering ervan onmogelijk te maken. De rest is pure comedie. Rudy De Leeuw van ABVV wordt voortdurend door de FGTB extremisten voor de zot gehouden, telkens als hij enige vorm van redelijkheid aan de dag legt, staan de stoottroepen van de FGTB klaar om het land plat te leggen.
Natuurlijk weet ik dat, je moet al ziende blind zijn omdat te kunnen ontkennen. De FGTB word zo samen met het ABVV om de haverklap gebruikt om ergens over verontwaardigd te zijn of tegen te moeten gaan manifesteren. Allemaal om te bewijzen dat ook deze regering durft harde maatregelen nemen.

Of om het met het geweldig sofisme van de kranten te zeggen: "de vakbonden en de werkgevers zijn er tegen, dus er zal wel iets goeds in zitten."
Oud 8 februari 2013, 15:00   #15
chris k
Staatssecretaris

chris k's schermafbeelding

Standaard

Dat Europa 50 miljoen geeft voor Lui(k) sluitend AcelorMital = +/-2 000 personen zonder werk.

Dat Europa 50 miljoen geeft voor Limburg sluitend Ford Genk =+/-10 000 personen zonder werk.

Een Vlaming is dus veel minder in Waarde voor Europa en de Walen!

Vlaamse politiekers in Europa hebben er weeral geen kloten van terecht gebracht.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 15:16   #16
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

De federale regering is er in gelukt om de Fyra tot stoppen te brengen.

ttz, zoals iedereen weet, die trein stond al wel stil, maar de regering is er in gelukt om hem tot stilstand te behouden.

Daarnaast was er de belofte om binnen ongeveer een maand, terug een trein naar het bevriende Nederland in te leggen.
Als ik bel naar een private buseigenaar hier in dit boerengat, dan heb ik voor ten laatste 's anderendaags een bus naar eendertwaar in de EU.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 15:19   #17
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Nog een verwezenlijking:
bhv zou gesplitst zijn.

Maar geen politieker kan mij in eenvoudige taal uitleggen hoe dit splitsing er uit ziet, zonder te vervallen in 36 uitzonderingen en speciale regelingen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 februari 2013, 16:05   #18
Paultje
Lokaal Raadslid

Paultje's schermafbeelding

Standaard

Maar ja Di Rupo heeft toch gezegd Belgium is back
waarschijnlijk terug naar de middeleeuwen
Paultje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 08:34   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paultje Bekijk bericht
Maar ja Di Rupo heeft toch gezegd Belgium is back
waarschijnlijk terug naar de middeleeuwen
Nog steeds blijf ik me afvragen waar die uitspraak eigenlijk op gebaseerd was. Goedkope aandachttrekkerij?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2013, 08:46   #20
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nog steeds blijf ik me afvragen waar die uitspraak eigenlijk op gebaseerd was. Goedkope aandachttrekkerij?
Naar de Deense dramaserie "Borgen" gekeken ?
Een unieke reeks over het reilen & zeilen in de politiek.
Prachtig !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:06.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be