Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 18 februari 2013, 11:21   #1
Pin en Puk
Banneling

Standaard GROEN blijft geen meeloperke

Zoals nu alle partijen aan het prutsen zijn en het ene schandaal na het andere boven komt zit er tegen 2014 bijna een verdubbeling van Groen in.

Voor mij heeft GROEN meer positieve als negatieve punten.
Het enige wat ik GROEN verwijt, is dat ze meehuilen met de Islam of vzw's hiervan.

Mensen (families) uit het buitenland en welke hun leven riskeren en die van hun kinderen MOETEN geholpen worden.
Maar zij steunen ook die avonturiers en dat is spijtig.

Bij delaatste verkiezingen in Antwerpen hebben ze een flater van jewelste gedaan door te verkondigen dat ze een gedeelte van de ring zouden overkoepelen.
Voor de Antwerpenaar was dit weggesmeten geld, geld wat voor vele andere doeleinden had kunnen gebruikt worden.

Ik zou niet verwondert zijn, dat zij in 2014 de 2* of 3* grootste partij zullen worden.

Groen moet niet altijd met links vergeleken worden, deze tijd is voorbij, de bevolking wilt een stuk vlees op tafel en verwarming in de winter.
Hiervoor gaat GROEN, maa&r steeds halen ze die allochtonen er bij (zouden hierover beter hun mond houden)
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 11:35   #2
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pin en Puk Bekijk bericht
Zoals nu alle partijen aan het prutsen zijn en het ene schandaal na het andere boven komt zit er tegen 2014 bijna een verdubbeling van Groen in.

Het enige wat ik GROEN verwijt, is dat ze meehuilen met de Islam of vzw's hiervan.

Mensen (families) uit het buitenland en welke hun leven riskeren en die van hun kinderen MOETEN geholpen worden.

Bij delaatste verkiezingen in Antwerpen hebben ze een flater van jewelste gedaan door te verkondigen dat ze een gedeelte van de ring zouden overkoepelen.
Voor de Antwerpenaar was dit weggesmeten geld, geld wat voor vele andere doeleinden had kunnen gebruikt worden.

Ik zou niet verwondert zijn, dat zij in 2014 de 2* of 3* grootste partij zullen worden.

Groen moet niet altijd met links vergeleken worden, deze tijd is voorbij, de bevolking wilt een stuk vlees op tafel en verwarming in de winter.
Hiervoor gaat GROEN, maa&r steeds halen ze die allochtonen er bij (zouden hierover beter hun mond houden)
Daarmee gaan 'die allochtonen' of de problemen die met 'die allochtonen' verbonden worden/zijn niet verdwijnen, hé.

Een politieke partij die hier en nu 'die allochtonen' er NIET 'bij haalt' maakt zichzelf gewoon ongeloofwaardig, en dat volstrekt onafhankelijk van het standpunt dat ze in 'deze materie' inneemt.

We kunnen nu eenmaal niet doen alsof 'die allochtonen' géén 'heet hangijzer' zijn.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 11:37   #3
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Stijgen zullen ze (helaas). Maar de tweede of derde partij?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 11:41   #4
Pin en Puk
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Daarmee gaan 'die allochtonen' of de problemen die met 'die allochtonen' verbonden worden/zijn niet verdwijnen, hé.

Een politieke partij die hier en nu 'die allochtonen' er NIET 'bij haalt' maakt zichzelf gewoon ongeloofwaardig, en dat volstrekt onafhankelijk van het standpunt dat ze in 'deze materie' inneemt.

We kunnen nu eenmaal niet doen alsof 'die allochtonen' géén 'heet hangijzer' zijn.
Inderdaad, je hebt ergens een punt.
Maar je hebt allochtonen en allochtonen.
GROEN zou zelf eens een grondig, onderzoek moeten instellen wie die avonturiers zijn en welke mensen er ECHT moeten geholpen worden.
Na een klein onderzoekje kan je reeds 50% avonturiers buiten kipperen.
En dat verwijt ik spijtig genoeg GROEN, ze sluiiten hun ogen voor die avonturiers.
Pin en Puk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 11:44   #5
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Inderdaad, je hebt ergens een punt.
Maar je hebt allochtonen en allochtonen.
GROEN zou zelf eens een grondig, onderzoek moeten instellen wie die avonturiers zijn en welke mensen er ECHT moeten geholpen worden.
Na een klein onderzoekje kan je reeds 50% avonturiers buiten kipperen.
En dat verwijt ik spijtig genoeg GROEN, ze sluiiten hun ogen voor die avonturiers.

Tja, GROEN sluit wel voor méér dingen de ogen.

Voor mij is dat alvast een voldoende reden om voorlopig niet meer op die partij te stemmen.

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 12:08   #6
graaf de bethune
Gouverneur

Standaard

@Pin en Puk: U schrijft dat groen er altijd de "allochtonen" bijhaalt en er beter zouden over zwijgen. Gelieve u taalgebruik een beetje politiek correct aan te passen, je zou beter schrijven:"Groen haalt er altijd de Marokaanse Antwerpenaren, de Turkse Antwerpenaren, de Tsjetsjeense Antwerpenaren, de Albanese Antwerpenaren bij. Je mag ook het woordje Andersgepigmenteerden gebruiken, is het laatste nieuw van het laatste nieuw niet-stigmatiserend woordje(allez, voor een tijdje toch).
graaf de bethune is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 12:08   #7
Universalia
Secretaris-Generaal VN

Universalia's schermafbeelding

Standaard

Hadden ze al lang moeten schrappen die groenen.

Meyrem Almaci klinkt niet echt Belgisch of vergis ik mij?

België is en blijft reeds ...

Graag reactie

(Viske int water gooien noemen ze zo van die teksten ... )
Oud 18 februari 2013, 12:09   #8
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Voor mij is dat alvast een voldoende reden om voorlopig niet meer op die partij te stemmen.
Ach, men belooft Groen weer een soort van ecotaks en die laten immers alle principes en sterke woorden vallen.

De postjes, daar gaat het hem om. We hebben dat toch allemaal in het verleden keer op keer al gezien.
Oud 18 februari 2013, 12:12   #9
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ach, men belooft Groen weer een soort van ecotaks en die laten immers alle principes en sterke woorden vallen.

De postjes, daar gaat het hem om. We hebben dat toch allemaal in het verleden keer op keer al gezien.
Ja, we hebben ze al in de regeringen gehad en veel kan ik me daar toch niet meer van herinneren. Behalve het verbod op chocolade sigaretten en zat Mieke, natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 18 februari 2013 om 12:13.
Oud 18 februari 2013, 12:17   #10
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ja, we hebben ze al in de regeringen gehad en veel kan ik me daar toch niet meer van herinneren. Behalve het verbod op chocolade sigaretten en zat Mieke, natuurlijk.
Mieke ja, de machtspoliticus bij uitstek die alles en iedereen opzij zet als de postjes in gevaar komen.
Oud 18 februari 2013, 12:24   #11
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Mieke ja, de machtspoliticus bij uitstek die alles en iedereen opzij zet als de postjes in gevaar komen.
En stond te juichen bij een bepaalde maquette.
Oud 18 februari 2013, 12:24   #12
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Ze mogen het wel denken en doen maar niet over communiceren? Hoe gaan ze dan die moslim stemmen binnenrijven?

Ik heb nog Groen gestemd voor milieu standpunten maar dat bleek een zware vergissing (mea culpa), ze hebben een christelijke achtergrond (met een pater/pedofiel als oprichter) en pappen nu zelfs extreem aan met moslims. Milieubeheer is tegenwoordig toch voldoende in andere partijen aanwezig dus die 'groene' zagende rotzakken kunnen compleet de pot op wat mij betreft.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 12:25   #13
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Zonder allochtonen zouden ze nooit meer dan, ik pak 'm beet, 8% halen.
Oud 18 februari 2013, 12:28   #14
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Dat ze federaal volledig in de zak van Ecolo zitten, bijvoorbeeld.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 12:30   #15
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
En federale schijnoppositie voeren, dankzij hun medewerking aan de geweldige staatshervorming.

Ach, er waren ook steden/gemeenten waar het allemaal zo schitterend niet was hoor, denken we maar aan Hasselt & Sint Niklaas.
Oud 18 februari 2013, 12:32   #16
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Staes bevestigde dat dit weekend nog. Voor Groen was de nota van De Wever wel degelijk een nota waarop kon onderhandeld worden, maar onder druk van de Franstalige partijen zijn die onderhandelingen er nooit gekomen.

Stel je voor, moeten toegeven dat die duivelse De Wever een eerbaar compromis op papier had gezet, dat kon niet hé.
Oud 18 februari 2013, 12:37   #17
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Stijgen zullen ze (helaas). Maar de tweede of derde partij?
Zolang het maar ten koste gaat van de SP.A is dat dik in orde. En liefst ook een sterke PVDA die nog wat meeëet van de linkse koek.
fonne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 12:44   #18
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Zolang het maar ten koste gaat van de SP.A is dat dik in orde. En liefst ook een sterke PVDA die nog wat meeëet van de linkse koek.
Dat zal gebeuren, maar langs de andere kant: je krijgt die traditionele sossen niet klein, kijken we maar naar Nederland en Duitsland, alhoewel ze in dat laatste land ook flinke concurrentie krijgen van Die Grune/Bundnis 90. Die Linke hun verhaal lijkt uitgespeeld.

Laatst gewijzigd door Vrijheideerst : 18 februari 2013 om 12:46.
Oud 18 februari 2013, 12:57   #19
cairn
Lokaal Raadslid

Standaard

Groen,dat zijn toch die gasten die maakten,dat zelfs een wafel eten,een uur kan duren eer je die uit de verpakkingen krijgt.
cairn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 februari 2013, 13:06   #20
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Groen zal volgens mij blijven fluctueren tussen de grenzen die het maximaal behaalde net na de dioxinecrisis, en de kiesdrempel.
De vijver waarin zij vissen is beperkt:
- would be communisten
- echt overtuigde fundi ecologisten
- naïeve jeugdigen.

Ik vind Groen nuttig als zweeppartij zodat de andere partijen op hun hoede blijven om voldoende groen in eigen programma op te nemen.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be