Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 januari 2013, 20:37   #1
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Ke Nan's schermafbeelding

Standaard Turan komt eraan!

De Turkse staten, Turkije, Azerbejdzan, Kirgizië en Mongolië gaan een militair samenwerkingsverband aan.

Citaat:
Baku. Rashad Suleymanov – APA. The Eurasia Military Law-Enforcement Bodies Organization established in Baku on January 25 is not against any state or organization, says the report by the Turkish Gendarmerie, APA reports.

“This organization was established with the view of strengthening cooperation among the Eurasian countries represented in the organization and military law-enforcement organizations. It simply aims to serve peace and offer modern law enforcement services to people,” – says the report.

Abbreviation of organization’s name TAKM was formed from the capital letters of founding countries’ names in English - Turkey, Azerbaijan, Kyrgyzstan, and Mongolia. The emblem of the organization reflects a horse (from Turkic mythology and culture) and 4 stars.

The first presidency and permanent secretariat for the organization were given to Turkey at the constituent meeting. Kyrgyzstan will take over the presidency in 2014.
Bron

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 31 januari 2013 om 20:38.
Ke Nan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 20:58   #2
lombas
Secretaris-Generaal VN

lombas's schermafbeelding

Standaard

Wat is het verschil met de objectieven van de Organisatie van Turkse Landen?
Oud 31 januari 2013, 21:12   #3
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Wat is het verschil met de objectieven van de Organisatie van Turkse Landen?
Bedoel je het CCTS (Cooperation Council of Turkic-Speaking States)? Het lijkt mij dat bij het TAKM een meer militair karakter benadrukt wordt. Zoals ze zelf zeggen: "It simply aims to serve peace and offer modern law enforcement services to people." Een beetje als alle andere militaire samenwerkingsverbanden zoals bv. de NAVO en de VN. Is afhankelijk welk mandaat ze zichzelf geven.

Laatst gewijzigd door Ke Nan : 31 januari 2013 om 21:14.
Oud 31 januari 2013, 21:21   #4
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Militaire ordehandhavers (ordetroepen) voor de bevolking ? Martial law op komst ?

Lijkt me eerder een Trojaan paardje. Voor wie werken ze ?

offer modern law enforcement services to people

Allez goed, veel succes ermee !
HIER

Laatst gewijzigd door zonbron : 31 januari 2013 om 21:25.
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 21:48   #5
-Jo-
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ke Nan Bekijk bericht
De Turkse staten, Turkije, Azerbejdzan, Kirgizië en Mongolië gaan een militair samenwerkingsverband aan.
Mooi zo.
-Jo- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 22:37   #6
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedoel je het CCTS (Cooperation Council of Turkic-Speaking States)? Het lijkt mij dat bij het TAKM een meer militair karakter benadrukt wordt. Zoals ze zelf zeggen: "It simply aims to serve peace and offer modern law enforcement services to people." Een beetje als alle andere militaire samenwerkingsverbanden zoals bv. de NAVO en de VN. Is afhankelijk welk mandaat ze zichzelf geven.
Gaat Turkije dan de NATO vervangen door deze nieuwe organisatie? Nee zeker...er is hier iets anders aan de hand, namelijk de centraal Aziatische samenwerking boycotten. Dit is 9 kansen op 10 niet eens een idee dat van Turkije zelf komt.

Turkije laat zich nogal gemakkelijk voor de kar van westerse belangen spannen. Hoe gemakkelijk is het niet moslims tegen elkaar op te zetten.

Misschien vergis ik mij in dit geval. Zeg het maar.

Turkije zou beter eerst wat aan zichzelf werken m.i. in plaats van haar vermeende grootsheid over de staatsgrenzen heen menen te moeten projecteren.

Citaat:
The Journalists' Union of Turkey says more than 70 journalists are currently detained without conviction; many have been in jail for more than a thousand days.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 januari 2013 om 22:43.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 januari 2013, 22:45   #7
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door zonbron Bekijk bericht
Lijkt me eerder een Trojaan paardje. Voor wie werken ze ?
Ik vertrouw het ook niet. Turkije ligt nogal onder de knoet.

Website
Oud 31 januari 2013, 23:14   #8
Ke Nan
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Gaat Turkije dan de NATO vervangen door deze nieuwe organisatie? Nee zeker...er is hier iets anders aan de hand, namelijk de centraal Aziatische samenwerking boycotten. Dit is 9 kansen op 10 niet eens een idee dat van Turkije zelf komt.

Turkije laat zich nogal gemakkelijk voor de kar van westerse belangen spannen. Hoe gemakkelijk is het niet moslims tegen elkaar op te zetten.

Misschien vergis ik mij in dit geval. Zeg het maar.

Turkije zou beter eerst wat aan zichzelf werken m.i. in plaats van haar vermeende grootsheid over de staatsgrenzen heen menen te moeten projecteren.
Los van mijn provocerend nationalistisch gewauwel denk ik niet dat je dat samenwerkingsverband al te ernstig moet nemen. Voorlopig ontbreekt hun een militair-industrieel ondergrond om offensief iets te beteken. Tenzij het kleine naties betreft.

Dat citaat heeft hier niets te zoeken. In Rusland worden journalisten ook om de haverklap gemold. Dat terzijde, ik ben compleet tegen iedere beperking van meningsuiting. Die journalisten in Turkije moeten terstond vrijgelaten worden.
Oud 31 januari 2013, 23:34   #9
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat citaat heeft hier niets te zoeken. In Rusland worden journalisten ook om de haverklap gemold. Dat terzijde, ik ben compleet tegen iedere beperking van meningsuiting. Die journalisten in Turkije moeten terstond vrijgelaten worden.
Turkije spant de kroon op dit moment lijkt het. Volgens het Europees mensenrechtenhof heeft Turkije vooral een probleem om een eerlijk proces te geven aan mensen.

Uw nationalistisch gewauwel is wel sympathiek hoor. Ik verwacht niet minder van een Maaslander dan wat grootse dromen.

Website

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 31 januari 2013 om 23:34.
Oud 31 januari 2013, 23:41   #10
zonbron
Secretaris-Generaal VN

zonbron's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Ik vertrouw het ook niet. Turkije ligt nogal onder de knoet.
Inderdaad.
HIER
zonbron is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 februari 2013, 17:15   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het is voor alle genoemde naties schipperen tussen al die verschillende invloedssferen,temeer daar ze eigenlijk,door hun geografisch aansluitende ligging op de grootste landmassa van deze planeet ,ZELF een "invloedssfeer" kunnen zijn, als ze alleen maar de neuzen in dezelfde richting zetten....
Geen van deze naties heeft territoriale eisen tegen elkaar(of toch niet in die mate dat ze ervoor gaan knokken),ze zitten potentieel zelfs in een stabielere situatie dan bvb de NATO of de ASEAN-naties...

Ja,het moet mogelijk zijn dat de meest westelijke deelnemer NATO-lid is,en officieel nog steeds "solliciteert" voor lidmaatschap van de EU,terwijl ondertussen enkele centrale staten best wel overeenkomen met Moskou......Het is aan HEN om dat te beoordelen en niet aan verre buitenstaanders...

In een wereld waarin het Rijk van het Midden opkomt,Afghanistan en Pakistan een broeinest van problemen vormen,de Arabische Wereld waarschijnlijk zal ontploffen(men gaat er al te gemakkelijk van uit dat Saudi-Arabie en zijn buren een permanent gegeven zijn)en men niet weet hoe India en Iran zich zullen ontwikkelen,een wereld ook waarin de VS zich niet te zeer meer KAN bemoeien,is het een goed idee als naties ZELF,uit VRIJE WIL,en in Vredestijd,een machtsconcentratie vormen...

Laatst gewijzigd door kelt : 23 februari 2013 om 17:18.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:34.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be