Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 27 februari 2013, 12:54   #1
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard Voor mei 2014 geen eengemaakt statuut te verwachten

Voila, het sociaal overleg heeft de discussie over het eenheidsstatuut nog maar eens uitgesteld. Of correcter, toevertrouwd aan een werkgroep. Iedereen weet wat dat betekent, denk ik, voor de verkiezingen hoeven we hiervan niets meer te verwachten. Zeker niet met die totaal onrealistische timing. Als ik onderstaande lees, schuiven de sociale partners de bal gewoon door naar de regering.

Citaat:
Werkgroep voor statuut arbeiders en bedienden

Een ander belangrijk punt op de agenda was de gelijkstelling van het statuut voor arbeiders en bedienden. Zoals verwacht is daarvoor een werkgroep opgericht. Die zal samengesteld zijn uit vertegenwoordigers van de regering, vertegenwoordigers van de werkgevers- en werknemersorganisaties én de voorzitter van de Groep van 10.

'Dat is voor mij de belangrijkste beslissing van de dag', zei Pieter Timmermans, gedelegeerd bestuurder van het VBO. Voor eind maart moet de werkgroep voorstellen aan de regering voorleggen.
Bron: De Standaard

Laatst gewijzigd door Le Téméraire : 27 februari 2013 om 12:54.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 13:13   #2
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht
Voila, het sociaal overleg heeft de discussie over het eenheidsstatuut nog maar eens uitgesteld. Of correcter, toevertrouwd aan een werkgroep. Iedereen weet wat dat betekent, denk ik, voor de verkiezingen hoeven we hiervan niets meer te verwachten. Zeker niet met die totaal onrealistische timing. Als ik onderstaande lees, schuiven de sociale partners de bal gewoon door naar de regering.

'Dat is voor mij de belangrijkste beslissing van de dag', zei Pieter Timmermans, gedelegeerd bestuurder van het VBO. Voor eind maart moet de werkgroep voorstellen aan de regering voorleggen.
Voor juli 2013 MOET er een akkoord zijn anders wordt België beboet door EU (miljarden boete)
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 13:15   #3
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

geen apart statuut: iedereen kameraad!
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 13:17   #4
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Ik versta dat niet. België is het enige land in de Eu waar dit onderscheid nog bestaat.

Hoe antiek is het om bvb wekelijks je loon gestort te krijgen?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 13:20   #5
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN

Eduard Khil's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vrijheideerst Bekijk bericht
Ik versta dat niet. België is het enige land in de Eu waar dit onderscheid nog bestaat.

iedere week de poef moeten betalen int café hé.
Die arbeider-kameraden moeten iets doen met hun geld
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 13:22   #6
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN

Vrijheideerst's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
iedere week de poef moeten betalen int café hé.
Die arbeider-kameraden moeten iets doen met hun geld
Maar wat met de poef aan De Leeuw & Leemans? met of zonder notionele intrestaftrek?
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 13:22   #7
Le Téméraire
Provinciaal Statenlid

Le Téméraire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door demonen Bekijk bericht
Voor juli 2013 MOET er een akkoord zijn anders wordt België beboet door EU (miljarden boete)
Juist, daarom dat ik zeg: onrealistische timing.

Ge gaat me niet vertellen dat de sociale partners op een maand tijd gaan realiseren waar ze de afgelopen twintig jaar niet in geslaagd zijn. Het zal eerder zo lopen dat de sociale partners een reeks onsamenhangende, slecht uitgewerkte voorstellen zal afleveren aan de regering eind maart. De regering zal dan één of ander snel in elkaar geflanst compromis uitwerken tegen juni (of nog wat later als ze wat uitstel los krijgen) waarmee niemand akkoord gaat en we een sociaal onrustig najaar krijgen. En waarschijnlijk zal de uitvoering van dat compromis ergens gepland worden voor na de verkiezingen van 2014, want vanaf januari begint de campagne.

Ik lees dus nog steeds dat ik voor mei 2014 niets hoef te verwachten.
Le Téméraire is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 14:42   #8
Anselmo
Eur. Commissievoorzitter

Anselmo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Le Téméraire Bekijk bericht

Waarom niet ineens ook het beambtenstatuut ( met o.a. apart pensioenstelsel, ziekteregeling, enz) in de eenmaking betrekken?
Dat zou eens iets anders zijn.
Bovendien liggen er aanzienlijke besparingen maar voor 't oprapen.
Anselmo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 15:18   #9
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Kan je daarvoor een link opgeven, want volgens mij klopt dit niet en zuig je dit uit je duim.

Er is, volgens mij, wel een andere reden waarom dit hete hangijzer opgelost moet worden tegen een bepaalde datum. Maar de aard van die reden, daar trekken de meeste politiekers uit de oude machtspartijen zich geen teelbal van aan.

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 15:51   #10
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
'

Laatst gewijzigd door speurneus : 27 februari 2013 om 15:51.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 17:06   #11
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Jaja, "breaking news" ???
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 februari 2013, 23:35   #12
demonen
Banneling

Standaard

Citaat:

België is het enige land in de wereld waar ambtenaren een hoger pensioen krijgen dan mensen uit de privé. In België bedraagt het ambtenarenpensioen gemiddeld het DUBBELE van een werknemerspensioen.
demonen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 03:01   #13
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar wat met de poef aan De Leeuw & Leemans? met of zonder notionele intrestaftrek?
De Leeuw lost dat wel op.
Eerst de oorlog verklaren en dan colaboreren met de vijand.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 11:27   #14
Stingray
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
geen apart statuut: iedereen kameraad!
Inderdaad : iedereen het statuut gelijk aan dat van bediende !
Stingray is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be