Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 31 juli 2004, 12:55   #1
Janssen
Vreemdeling

Janssen's schermafbeelding

Standaard Blijf van onze mankracht af!

Lap, het is weer zover, een stel Waalse klungelaars probeert de krakkemikkige Waalse infrastructuur overeind te houden (met onze centen, wat dacht je) en de boel ontploft in hun gezicht (of beter gezegd, in hun rug, de lafaards).

En de zaak is weer aan het rollen, van overal moet hulp komen - alsof ze daar geen brandweer genoeg hebben, alsook van Vlaanderen uiteraard. Helikopters vlogen naar de plaats van het onheil vanuit Koksijde - waren die niet bedoeld om drenkelingen te redden uit het water? Brandweerlieden rukten aan van overal, tot voorbij Brussel en Moeskroen - Charleroi lag te ver zeker?

Ondertussen hangen ook voor mijn deur aan het vredegerecht de vlaggen halfstok. Waarvoor? Omdat het daar zo intriest gaat? Wat heb ik daar nu mee te maken? Inderdaad zijn het voor mij ook triestige dagen. Om te moeten beseffen dat na al die jaren van miljardenstromen naar de profiterende zuiderburen, er daar nog niks veranderd is. De moderne bedrijven waren er Vlaams, en zijn in rook opgegaan door - hoe kan het ook anders - ontploffing van een pijplijn beheerd door een Belgisch bedrijf.

Ondertussen blijft Wallonië een bodemloze put, vergane industrie, en teert het al honderden jaren op de vruchten van onze noeste arbeid. Ik, rouwen om die onnozelaars? Dat ze het zelf oplossen en van onze hulpdiensten afblijven, het is al erg genoeg dat we betalen voor hun geknoei zonder dat wijzelf ook nog aan capaciteit verliezen. Frankrijk is wat gaarne bereid om te helpen als dat nodig is, zo blijkt.

Vlaanderen onafhankelijk, meer dan ooit!

Janssen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 13:03   #2
Griffin
Eur. Commissievoorzitter

Griffin's schermafbeelding

Standaard

Wat ben u een onbeschofte boer.

en ook wel hilarisch is
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pindar Bekijk bericht
Ik weet er namelijk niet zoveel van namelijk, daar ik er nog helemaal niks over gelezen heb.
Ik quote mezelf niet vaak, maar deze vond ik toch de moeite:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Griffin Bekijk bericht
Filosofie is een beetje verdrinken op de rand van een plas water.
Griffin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 13:07   #3
Janssen
Vreemdeling

Standaard

Ik laat me niet graag in de luren leggen door die kazakkendraaiers in Di Rupië. Met alle respect voor de families van de doden, maar de verantwoordelijkheid ligt niet bij mij! De centen zijn ze wel bij mij komen halen.

Oud 31 juli 2004, 13:08   #4
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Met alle respect ? En iets ervoor zeg je nog lafaards.

Laatst gewijzigd door Red_Dog : 31 juli 2004 om 13:09.
Red_Dog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 13:13   #5
Janssen
Vreemdeling

Standaard

Als de zaak dreigt te ontploffen, dien je als brandweerman de oorzaak van het gevaar weg te nemen. Zie je een vuurtje in de buurt van een gaswolk, doof dan als brandweerman het vuurtje.

Oud 31 juli 2004, 13:16   #6
Red_Dog
Schepen

Red_Dog's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Red_Dog
Standaard

Jij ziet alles wel een beetje simpel he.
En bij mijn weten zijn er geen brandweermannen gaan lopen.
Red_Dog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 13:29   #7
Janssen
Vreemdeling

Standaard

Ziet dan maar eens snel naar het interview met dienen tip uit het brandwondencentrum van Nederoverheembeek. www.vrtnieuws.net

Oud 31 juli 2004, 13:41   #8
Groot Bakkes
Minister

Groot Bakkes's schermafbeelding

Standaard

Janssen, je gaat wel te ver hoor. Zoiets kan in Vlaanderen gebeuren en dan zouden wij ook graag hebben dat de Nederlanders, de Walen, de Fransen,... ons kwamen helpen. Zelfs als Vlaanderen onafhankelijk wordt (waar ik voorstander van ben), vind ik nog dat we, als zoiets gebeurt, moeten gaan helpen. Of dat nu in Vlaanderen, Wallonië of welk ander land dan ook is.
Groot Bakkes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 14:58   #9
Olivier
Banneling

Standaard

Janssen ge zijt een randdebiel. Het enigste wat een mens kan doen als ge zo een vuurbal ziet is LOPEN.

Ik vind het beneden alle peil om te zeggen dat het lafaards zouden zijn. Uw soort, dat zijn de lafaards. Krijg kanker.
Olivier is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 15:34   #10
vrijevlaming
Banneling

vrijevlaming's schermafbeelding

Standaard

janssen, ge zijt ne onbeschofterik en een smet voor ieder die zich vlaams-nationalist noemt.
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 15:45   #11
Piet Hein
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
janssen, ge zijt ne onbeschofterik en een smet voor ieder die zich vlaams-nationalist noemt.
volledig mee eens ik vindt het de PLICHT van elke goede vlaams hulpverlener om daar te gaan helpen.
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 15:48   #12
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Wat een toonbeeld van solidariteit.
Oud 31 juli 2004, 15:51   #13
Yann
Eur. Commissievoorzitter

Yann's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Janssen
Lap, het is weer zover, een stel Waalse klungelaars probeert de krakkemikkige Waalse infrastructuur overeind te houden (met onze centen, wat dacht je) en de boel ontploft in hun gezicht (of beter gezegd, in hun rug, de lafaards).

En de zaak is weer aan het rollen, van overal moet hulp komen - alsof ze daar geen brandweer genoeg hebben, alsook van Vlaanderen uiteraard. Helikopters vlogen naar de plaats van het onheil vanuit Koksijde - waren die niet bedoeld om drenkelingen te redden uit het water? Brandweerlieden rukten aan van overal, tot voorbij Brussel en Moeskroen - Charleroi lag te ver zeker?

Ondertussen hangen ook voor mijn deur aan het vredegerecht de vlaggen halfstok. Waarvoor? Omdat het daar zo intriest gaat? Wat heb ik daar nu mee te maken? Inderdaad zijn het voor mij ook triestige dagen. Om te moeten beseffen dat na al die jaren van miljardenstromen naar de profiterende zuiderburen, er daar nog niks veranderd is. De moderne bedrijven waren er Vlaams, en zijn in rook opgegaan door - hoe kan het ook anders - ontploffing van een pijplijn beheerd door een Belgisch bedrijf.

Ondertussen blijft Wallonië een bodemloze put, vergane industrie, en teert het al honderden jaren op de vruchten van onze noeste arbeid. Ik, rouwen om die onnozelaars? Dat ze het zelf oplossen en van onze hulpdiensten afblijven, het is al erg genoeg dat we betalen voor hun geknoei zonder dat wijzelf ook nog aan capaciteit verliezen. Frankrijk is wat gaarne bereid om te helpen als dat nodig is, zo blijkt.

Hulpverlening kent geen grenzen, egoïst!
Oud 31 juli 2004, 16:38   #14
MicaBoss
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
een hele hoop zever van Janssen
Domheid heeft blijkbaar echt geen grenzen...
MicaBoss is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 17:08   #15
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

Sommige Vlaams-nationalisten kennen hun grenzen blijkbaar wel. Tot daar en niet verder, die erbuiten moeten maar zien wat ze doen...

Een smet voor het Vlaams-nationalisme, inderdaad, daarin kan ik het met sommige flaminganten hier toch, een zeldzame keer, eens zijn.

Dit moet ik ook nog zeggen, mea culpa, ik heb het nog niet gedaan:

Mijn medeleven gaat uit naar de slachtoffers van de ramp. Ik meen dat ik in naam van de B.U.B., en zelfs in naam van alle Vlamingen (uitgezonderd de topicstarter dan), Walen, Brusselaars, Duitstaligen, Belgen kortom, mijn medeleven kan betuigen. De steun van onze Europese medelidstaten wordt zeer geapprecieerd. Belangenloze samenwerking wordt daarin zeer waardevol bevonden.

Ik ben weinig spraakzaam en kom moeilijk uit mijn woorden. Ik ben dan ook geschokt. Niet in het minst door de reactie van de topicstarter, wiens naam ik niet vernoem.
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 17:12   #16
Piet Hein
Minister

Standaard

[size=7]Janssen hebben uw ouders u nooit respect en beleefdheid geleerd[/size]
[size=7][/size]
[size=7][/size]
[size=7][/size]
[size=7] [/size]
[size=7][/size]
Piet Hein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 17:21   #17
Foundation
Minister

Foundation's schermafbeelding

Standaard

http://forum.politics.be/showthread.php?t=18387

En kijk eens aan, er lopen er nog zo rond... en ik maar denken dat we te ver waren gegaan ten tijde van hey hop... - waar is dat ik-moet-kotsen-smileyke hier...

Geef me even de vrijheid om Steenbok66 te citeren in die thread:

gewoon zielig...
zijn jullie nog waard mens genoemd te worden?
trouwens, het industrieterrein lag nabij de taalgrens en daar zijn zowel Vlaamse- als Waalse-, als nationale- en internationale bedrijven gevestigd...
ik zag op zowel de NL-talige als F-talige TV's mensen die betrokken waren zich in beide landstalen uitdrukken... aan de taalgrens, waar dan ook hier te lande... leven mensen van beider taal onder elkaar...
jullie (die onnozelaars met hun communautair getinte opmerkingen) zijn welkelijk ziekelijk geobsedeerd door jullie waangedachten... en de humor is van de bedenkelijkste soort die ik ooit las...
maar ja, al dat taalgedoe is overtrokken en een voorwerp om mensen van bedenkelijk allooi hun frustraties te uiten...
Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht!

Laatst gewijzigd door Foundation : 31 juli 2004 om 17:23.
Foundation is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 17:34   #18
Patriot!
Secretaris-Generaal VN

Patriot!'s schermafbeelding

Stuur een bericht via ICQ naar Patriot! Stuur een bericht via MSN naar Patriot!
Standaard

Citaat:

WALGELIJKE PSYCHOPAAT
Patriot! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 19:40   #19
Koenraad Maesschalck
Banneling

Koenraad Maesschalck's schermafbeelding

Standaard

[SIZE=7]Vrije meningsuiting beste mensen, nog van gehoord???[/SIZE]

Janssen heeft het recht om er een dergelijke visie op na te houden en dat is geen reden om die persoon uit te schelden.

Het is in elk geval een feit dat de Waalse overheid niet vrijuit gaat in deze zaak.
Koenraad Maesschalck is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2004, 19:46   #20
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard hola....schuldigen zoeken????

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Maesschalck
[SIZE=7]Vrije meningsuiting beste mensen, nog van gehoord???[/SIZE]

Janssen heeft het recht om er een dergelijke visie op na te houden en dat is geen reden om die persoon uit te schelden.

Het is in elk geval een feit dat de Waalse overheid niet vrijuit gaat in deze zaak.
DATZELFDE fluxys heeft overal DATZELFDE soort hogedrukleidingen lopen.

Het was een ONGELUK.Shit happens...all the time...verdorie toch,zie dat toch eens in,waar gewerkt wordt vallen er spaanders.Morgen kan ik op apegapen liggen....that's life....

En dan dat afgeven op de overheid,de overheid.....de overheid krijgt nog niet eens een moer en een bout aan elkaar,laat staan een gas-hogedrukleiding,laat die maar er buiten....
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be