Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 15 maart 2013, 11:05   #1
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard Franciscus en de holebi's.

Toch wel een rare combinatie.

hij zegt:

Citaat:
2. "Het homohuwelijk zal 'de familie' verwoesten."
In diezelfde brief stond verder ook: "Het Argentijnse volk zal in een situatie terechtkomen die de (traditionele, red.) familie ernstig kan beschadigen. De identiteit en het voortbestaan van de familie in de vorm van vader, moeder en kinderen staat op het spel.
(....)
5. "Adoptie door holebi's is een vorm van discriminatie tegenover de kinderen"
Bergoglio noemde adoptie door holebikoppels in het verleden ook een vorm van discriminatie tegenover kinderen, wat hem op een standje kwam te staan van de Argentijnse presidente Cristina Fernández de Kirchner, die verklaarde dat de toon van de kerk haar deed herinneren aan "middeleeuwse tijden en de inquisitie".
http://www.hln.be/hln/nl/15779/De-Pa...holebi-s.dhtml

Moet ik hier nu uit besluiten dat het celibaat ook "de familie" verwoest?
Voor puntje 5 : ik neem aan dat hij het beter vindt dat kinderen in weeshuizen worden opgevangen geleid door vriendelijke oude mannen in lange rokken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 12:06   #2
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht

hij zegt:

Voor puntje 5 : ik neem aan dat hij het beter vindt dat kinderen in weeshuizen worden opgevangen geleid door vriendelijke oude mannen in lange rokken?
Het hangt er maar vanaf wat men 'de familie' noemt. Als we kijken naar de zogenaamde 'heilige familie', dan stellen we vast dat de vader van Jezus, Jozef, eigenlijk een horendrager was en Jezus een overspelig kind.

Laatst gewijzigd door system : 15 maart 2013 om 12:07.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 12:29   #3
edwin2
Eur. Commissievoorzitter

edwin2's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

hij zegt:

Kinderen die geboren worden in een lesbische relatie en hun vader niet om hun heen hebben of zelfs niet eens (mogen) kennen worden daar vroeg of laat mee geconfronteerd door hun omgeving. De vraag is dan ook of de lesbische ouders dit zich vodoende realiseren.

Krijg ook vaak de indruk dat veel mensen menen "recht te hebben op een kind". Dit kan worden gezien as een egoïstisch motief. Het gaat dan niet meer om het kind maar alleen nog maar om de rechten van het "lesbisch of homo" zijn.

Ik heb een lesbisch stel ooit horen zeggen dat het kind geen behoefte aan een vader zal hebben omdat men het kind voldoende liefde geeft.
Dit is echt griezelig....

Ik zeg niet dat een slecht hetero huwlijk beter is als een goed homo huwlijk, maar overdenk de consequenties eerst vanuit de positie van het kind en niet vanuit jezelf.
Oud 15 maart 2013, 18:43   #4
harriechristus
Secretaris-Generaal VN

harriechristus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Ik zeg niet dat een slecht hetero huwlijk beter is als een goed homo huwlijk, maar overdenk de consequenties eerst vanuit de positie van het kind en niet vanuit jezelf.
Nog beter om het gewoon aan de kinderen zelf te vragen.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 maart 2013, 22:58   #5
JimmyB
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door edwin2 Bekijk bericht
Kinderen die geboren worden in een lesbische relatie en hun vader niet om hun heen hebben of zelfs niet eens (mogen) kennen worden daar vroeg of laat mee geconfronteerd door hun omgeving. De vraag is dan ook of de lesbische ouders dit zich vodoende realiseren.

Krijg ook vaak de indruk dat veel mensen menen "recht te hebben op een kind". Dit kan worden gezien as een egoïstisch motief. Het gaat dan niet meer om het kind maar alleen nog maar om de rechten van het "lesbisch of homo" zijn.

Ik heb een lesbisch stel ooit horen zeggen dat het kind geen behoefte aan een vader zal hebben omdat men het kind voldoende liefde geeft.
Dit is echt griezelig....

Er gebeuren ergere dingen met kinderen in de wereld. Er is daar al een serieuze draad aan gewijd. Misschien dit even gaan opsnorren.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 00:57   #6
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
5. "Adoptie door holebi's is een vorm van discriminatie tegenover de kinderen"
Bergoglio noemde adoptie door holebikoppels in het verleden ook een vorm van discriminatie tegenover kinderen, wat hem op een standje kwam te staan van de Argentijnse presidente Cristina Fernández de Kirchner, die verklaarde dat de toon van de kerk haar deed herinneren aan "middeleeuwse tijden en de inquisitie".
Hier heeft hij een punt.
Mijn reactie op holebi-adoptie toen deze werd ingevoerd:
Momenteel zijn er bij de deskundige drie grote stromingen.
1 Zij die vinden dat het totaal geen kwaad kan
2 zij die vinden dat een kind nood heeft aan een moeder maar niet noodzakelijk aan een vader voor zijn sociale ontwikkeling.
3 Zij die vinden dat een kind zowel nood heeft aan een vader als een moeder voor zijn sociale ontwikkeling.

Ergo; er heerst, ook onder de deskundigen, nog twijfel.
Een kind heeft recht op de grootst mogelijke kans op geluk in zijn of haar leven.
Mensen die de rechten van kinderen ontkennen vanuit een egoïstische kinderwens zijn per definitie ongeschikte ouders.

Besluit: Geen holebi-adoptie in het belang van de betrokken kinderen...

Er is aan mijn mening nog niks veranderd daar er ook heden nog deskundigen zijn die hun twijfels hebben.
Neen, het feit dat er holebis zijn die met succes kinderen opvoeden verandert daar niks aan. Net zoals het feit dat idiote studenten die geblinddoekt de Ring rond Brussel oversteken vanwege een weddenschap daarmee niet bewijzen dat dit veilig zou zijn...

En als antwoord op je stelling over punt 5...
Uit zijn woorden blijkt duidelijk dat hij dat niet vindt. Integendeel, hij is voorstander van een traditioneel gezin...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 01:02   #7
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Er gebeuren ergere dingen met kinderen in de wereld. Er is daar al een serieuze draad aan gewijd. Misschien dit even gaan opsnorren.
Ja hoor, mooie redenatie.
Er worden kinderen vermoord, dus zal het wel ok zijn ze te verkrachten.
Er worden kinderen verkracht dus is het ok ze te mishandelen.
Er worden kinderen mishandeld dus is holebi-adoptie ok...
Heb ik iets in je redenatie gemist?

En, oh ja, voor ik het vergeet.
Je beseft hopelijk toch wel dat jij hier net woordelijk hebt gesteld dat holebi-adoptie iets ergs is?

Kijk dus maar even in de spiegel alvorens je op mij schiet.
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Oud 16 maart 2013, 01:10   #8
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
2 zij die vinden dat een kind nood heeft aan een moeder maar niet noodzakelijk aan een vader voor zijn sociale ontwikkeling.
3 Zij die vinden dat een kind zowel nood heeft aan een vader als een moeder voor zijn sociale ontwikkeling.

Een kind heeft recht op de grootst mogelijke kans op geluk in zijn of haar leven.
Mensen die de rechten van kinderen ontkennen vanuit een egoïstische kinderwens zijn per definitie ongeschikte ouders.

Met exact dezelfde werkwijze/redenering heeft de tabaklobby jarenlang de boot afgehouden dat ze verantwoordelijk zijn voor longkanker.
Of argumenteert Shell en BP dat Global Warming misschien toch niet door de mens veroorzaakt wordt, zij kennen ook geleerden.

Je vindt altijd wel een aantal geleerden die een bepaalde stelling die algemeen aanvaard wordt zullen tegenspreken, in de bovenste 2 gevallen kan je ze gewoon inhuren.
Of dit in het geval van de Katholieke Kerk ook zo is ga ik mij niet over uitlaten, ze beschikt alvast wel over de middelen.
westdiep is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 01:17   #9
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Met exact dezelfde werkwijze/redenering heeft de tabaklobby jarenlang de boot afgehouden dat ze verantwoordelijk zijn voor longkanker.
Of argumenteert Shell en BP dat Global Warming misschien toch niet door de mens veroorzaakt wordt, zij kennen ook geleerden.

Je vindt altijd wel een aantal geleerden die een bepaalde stelling die algemeen aanvaard wordt zullen tegenspreken, in de bovenste 2 gevallen kan je ze gewoon inhuren.
Of dit in het geval van de Katholieke Kerk ook zo is ga ik mij niet over uitlaten, ze beschikt alvast wel over de middelen.
Amai, ik wist niet dat de holebi-lobby zoveel poen had...
Blijkbaar meer dan de katholieke kerk, want holebi-adoptie is ondertussen wel een feit.
En met medewerking van die politieke strekkingen die in zowat alle andere onderwerpen het 'voorzichtigheidsprincipe' prediken.
Voor kinderen gaat dat principe bij links dus duidelijk niet op...
Oud 16 maart 2013, 01:31   #10
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Amai, ik wist niet dat de holebi-lobby zoveel poen had...
Blijkbaar meer dan de katholieke kerk, want holebi-adoptie is ondertussen wel een feit.
En met medewerking van die politieke strekkingen die in zowat alle andere onderwerpen het 'voorzichtigheidsprincipe' prediken.
Voor kinderen gaat dat principe bij links dus duidelijk niet op...
Tranen staan in mijn ogen om de belangen van de kinderen als reden naar voor te schuiven, het blonde gezinnetje in de buitenwijk van de stad, volvo op de oprit en labrador op de schommel, prachtig toch, geen voorzichtigheidsprincipe nodig, altijd een geslaagde opvoeding, geen mishandeling en altijd alles dik in orde!

Mijn punt blijft hoor, je kan elke maatregel die je maatschappelijk niet aanstaat proberen tegenhouden met het 'voorzichtigheidsprincipe', giet er dan een pseudo-wetenschappelijk sausje over en mensen gaan nog beweren dat het klopt ook.
Oud 16 maart 2013, 01:43   #11
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door westdiep Bekijk bericht
Tranen staan in mijn ogen om de belangen van de kinderen als reden naar voor te schuiven, het blonde gezinnetje in de buitenwijk van de stad, volvo op de oprit en labrador op de schommel, prachtig toch, geen voorzichtigheidsprincipe nodig, altijd een geslaagde opvoeding, geen mishandeling en altijd alles dik in orde!

Mijn punt blijft hoor, je kan elke maatregel die je maatschappelijk niet aanstaat proberen tegenhouden met het 'voorzichtigheidsprincipe', giet er dan een pseudo-wetenschappelijk sausje over en mensen gaan nog beweren dat het klopt ook.
Onder het motto op iemand zijn kop kakken is gemakkelijker dan redeneren?
Inhoudelijk nog iets te melden misschien?
Oud 16 maart 2013, 01:48   #12
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Onder het motto op iemand zijn kop kakken is gemakkelijker dan redeneren?
Inhoudelijk nog iets te melden misschien?
Is nooit persoonlijk bedoelt hoor en als dat zo overkomt dan oprecht mijn excuses.

Mijn punt is en blijft gewoon dat je het voorzichtigheidsprincipe zelf kan uitlokken doordat er altijd (pseudo)-wetenschappelijk tegenstelling ontstaan.

Dit paste de tabaklobby in het verleden toe, de olielobby ivm global warming en de wapenlobby in de VS.
Oud 16 maart 2013, 02:55   #13
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Je beseft hopelijk toch wel dat jij hier net woordelijk hebt gesteld dat holebi-adoptie iets ergs is?

Er zijn veel meer priesters in het westen die kinderen verkrachten dan homo's die hun eigen kinderen verkrachten, de kerk mag best eens in eigen ranken kuis houden. Homo's die trouwens veel katholieker zijn dan hetro's, t'is maar eens zeggen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 03:38   #14
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BonBon Bekijk bericht
Er zijn veel meer priesters in het westen die kinderen verkrachten dan homo's die hun eigen kinderen verkrachten, de kerk mag best eens in eigen ranken kuis houden. Homo's die trouwens veel katholieker zijn dan hetro's, t'is maar eens zeggen.
Vraag en antwoord?
Wat is je punt dan? Dat holebi-adoptie ok is want er worden kinderen verkracht door priesters?

Echt jongens, jullie logica gaat mijn petje te boven...
Oud 16 maart 2013, 04:15   #15
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ok , akkoord !!

Citaat:
Niet akkoord in de zin van , omdat holebi's kinderen willen !!
En ik bedoel niet holebi's & egoïsme !!

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 05:42   #16
CLAESSENS Joris
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cookie monster Bekijk bericht
Niet akkoord in de zin van , omdat holebi's kinderen willen !!
En ik bedoel niet holebi's & egoïsme !!
Ah, ok nu begrijp ik het.
Het feit dat holebis ook een kinderwens hebben geeft hen het recht om de rechten die het EVRM aan die kinderen toekent met de voeten te treden...

Ik ken verschillende homofielen, slechts één er van, een dame met wie ik samen ooit een opleiding volgde, zou ik zonder voorbehoud een goede ouder vinden. Ik heb hetzelfde met heteroseksuelen. Ik denk dat er geen perfecte ouders bestaan en zelfs weinig echt goede.
Goede wil en veel inzet zijn een goed begin maar maken geen perfecte ouders...

Maar daar gaat het hier niet om.
De wetten zijn er in feite om de zwakken tegen de sterkeren te beschermen waar dit nodig is.
De burger tegen de willekeur van de staat.
Ouderen van dagen tegen jongerenbenden.
Simpele mensen tegen bedriegers.

En kinderen tegen volwassenen die hen de in het EVRM vervatte rechten miskennen...

En daar gaat het dus wel om.
Oud 16 maart 2013, 18:34   #17
Graham C.
Provinciaal Statenlid

Graham C.'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ah, ok nu begrijp ik het.
Het feit dat holebis ook een kinderwens hebben geeft hen het recht om de rechten die het EVRM aan die kinderen toekent met de voeten te treden...
Welke rechten zijn dat precies die door het EVRM aan kinderen worden toegekend en in welke artikelen van het EVRM zijn die terug te vinden?
Graham C. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 18:42   #18
westdiep
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Graham C. Bekijk bericht
Welke rechten zijn dat precies die door het EVRM aan kinderen worden toegekend en in welke artikelen van het EVRM zijn die terug te vinden?
Dat zou ik nu ook wel eens willen weten, waar exact dat grote verschil zit, waardoor de rechten van kinderen uit het EVRM meer zouden geschonden worden door holebi-ouders dan bij hetero-ouders?
Oud 16 maart 2013, 19:04   #19
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Hier heeft hij een punt.Mijn reactie op holebi-adoptie toen deze werd ingevoerd:

Er is aan mijn mening nog niks veranderd daar er ook heden nog deskundigen zijn die hun twijfels hebben.
Neen, het feit dat er holebis zijn die met succes kinderen opvoeden verandert daar niks aan. Net zoals het feit dat idiote studenten die geblinddoekt de Ring rond Brussel oversteken vanwege een weddenschap daarmee niet bewijzen dat dit veilig zou zijn...

En als antwoord op je stelling over punt 5...
Uit zijn woorden blijkt duidelijk dat hij dat niet vindt. Integendeel, hij is voorstander van een traditioneel gezin...
Hij heeft hier helemaal geen punt. Want volgens de de kerk mag men bijvoorbeeld niet scheiden. Ook al maken de ouders voortdurend ruzie en troeven ze mekaar af voor de ogen van de kinderen.

Het probleem met de katholieke kerk (en orthodoxe) is, dat ze steunt op-, en haar morele principes haalt uit een oude Joodse (stam)moraal. Een moraal die helemaal niet meer aangepast is aan opvattingen van deze tijd. En een nog groter probleem op dit punt voor de kerk is dat de kerk deze moraal ook niet meer kan aanpassen, niet mag aanpassen, want dan verloochent ze zichzelf en een eeuwenoude traditie. De kerk zit dus gevangen in een anachronistische onaantastbare zogezegde 'goddelijke' moraal met bepaalde waarden die al lang niet meer aansluiten met de tijd van vandaag.

En daarom verdedigt de kerk het 'traditionele gezin' (*). Maar, helaas voor de kerk, kindermishandeling en kindermisbruik komen natuurlijk vooral voor in heterosexuele gezinnen. En vaak in heel 'traditonele' gezinnen. Ik denk hier onder meer aan incest. Theoretisch zou men dus moeten besluiten dat heterosexuele gezinnen een groot potentieel gevaar inhouden voor het lichamelijk en geestelijk welzijn van het kind.

(*)
Of bijvoorbeeld het verbod van het gebruik van voorbehoedsmiddelen, behalve de zogezegde 'natuurlijke' methode (wat zeer hypocriet is natuurlijk want men verhindert hierdoor maar evenzeer een zwangerschap als door het gebruik van de 'pil').

Laatst gewijzigd door system : 16 maart 2013 om 19:18.
system is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2013, 19:05   #20
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Beetje moeilijk. Nooit gehoord van mensen die tijdens of n�* een huwelijk toch tot de ontdekking komen dat ze in feite homo/lesbisch zijn? Wat doe je met de kinderen van die mensen? Verbod om hun papa/mama te bezoeken?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be