![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Het streven naar gelijkheid bij homo's gaat echt veel te ver. Aanvaard gewoon dat wij aanvaarden dat homo's bestaan en altijd al bestaan hebben. Bloeddonatie, kinderadoptie, huwelijken zijn echt een stap te ver! Dit botst op tegenkanting!
![]() |
![]() |
#2 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Anderszijds vraag ik mij af in hoeverre de bloedinzameling "Russische roulette" is geworden. Ik hoop dat als men mij bloed geeft, dit eerst getest is geweest op aanwezigheid van. Als dat testen gebeurt, vraag ik mij af waarom het nuttig is om homo's te weren, zeker als men weet dat HIV daar nu ook niet zo enorm veel voorkomt. Als men toch een onderscheid wil maken, zou het logischer zijn om geen Afrikanen toe te laten, gezien die toch best wel een véél hoger risico op AIDS hebben, zeker als ze nog niet zo lang geleden uit Afrika gekomen zijn. Dat heeft dus allemaal niks met homo of niet te maken, maar met risico op HIV. Blijf bij de discussie aub.
Laatst gewijzigd door Jolle : 18 november 2004 om 11:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Locatie: Hoofdstad der holbewoners waar de Schelde op z'n mooist is en de gevangenen nog vrij rondlopen
|
![]() Reizigers van risicogebieden mogen ook een tijdje geen bloed geven. Dit heeft niets met discriminatie te maken maar alles met gezond verstand.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
Lees aandachtiger!
![]() |
![]() |
#5 |
Gouverneur
|
![]() Net zoals mensen die onlangs antibiotica of andere medicijnen genomen hebben, gene bloed mogen geven...
![]() |
#6 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Citaat:
De vraag is dus : zijn homo's een voldoende grote risicogroep om hen het bloedgeven te verbieden? Anders gesteld : gezien het soms acute tekort aan bloed, is het te rechtvaardigen dat homo's worden uitgesloten van het bloedgeven? met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Wat het Russisch roulette gehalte betreft... Ik heb me laten wijsmaken (ik ben geen medicus) dat het na besmetting nog een hele tijd kan duren voor het wetenschappelijk kan vastgesteld worden dat je inderdaad besmet bent. Maw, als je vandaag besmet wordt en je morgen laat testen dan zal de test negatief zijn zelfs al heb je het zitten. Risicogroepen uitsluiten is dus niet bepaald onwenselijk.
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | ||
Burgemeester
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
met vriendelijke groeten
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alles mag getest worden, er is nog altijd een incubatieperiode, en om dat risico te beperken is het logisch dat men wil uitsluiten dat bepaalde risicogroepen niet worden toegelaten om bloed te geven. Als je dus een zakske bloed vasthebt, ben je nooit 100 % zeker, ... trouwens er zitten daar soms nog andere vieze beesten in... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() incubatie voor HIV ligt tussen de 6 en 3 maand geloof ik,...
Ze zeggen tegenwoordig 3 maand dacht, ik, maar er zijn gevallen bekend die pas later opdoken,... |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
|
![]() Citaat:
Echter, een paar is voldoende om besmet te zijn en te blijven. Zo zijn er medicijnen die er effectief in slagen om HIV zo fel terug te slaan dat het ondetecteerbaar wordt, maar zou je stoppen met die medicijnen, dan zit je na korte tijd weer met een woekerende HIV populatie, en wordt je Immuniteitssysteem verder afgebroken. Akelige ziekte dus, en er wordt dan ook gepeild naar je seksuele leven voordat je bloed gaat geven. Préselectie is belangrijk, willen we niet dat onze bloedbank besmet wordt met Hiv (maar ook met sifylus, Hepatitis-B, enz)
![]() |
![]() |
#13 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Ik ben akkoord met het weren van risicogroepen. Maar dan zou wel open en bloot ergens het cijfermateriaal moeten te vinden zijn waarin kan gestaafd worden dat homo's (en andere groepen for that matter) een risicogroep vormen (en zouden die cijfers natuurlijk ook van tijd tot tijd moeten geupdate worden). Anders is het inderdaad discriminatie (en mag het ook zo genoemd worden voor mijn part).
![]() |
#14 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
Het weren van homo's, mensen die uit tropische landen komen, drugsverslaafden,... is dus niet meer als normaal. Ik vraag me wel af of de vraag of iemand homo is niet beter kunnen vervangen door de vraag hoeveel sexuele partners iemand gehad heeft het laatste jaar. (als die vraag nog niet gesteld wordt). Een monogame homo lijkt me niet zo'n groot risicogeval. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
|
![]() Citaat:
verder lopen niet alle homo's een even groot risico besmet te worden. ook homo's met een vaste relatie, die steeds een condoom gebruiken, worden geweerd. dit lijkt op discriminatie. langs de andere kant, ze worden niet geweerd omdat men een probleem met homo's heeft, maar enkel omwille van het risico. de weigering gebeurt eigenlijk niet met slechte bedoelingen (waardoor de opmerkingen van sam ronduit belanchelijk zijn). misschien zijn er ergere discriminaties waar homo-organisaties tegen kunnen vechten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Dracula mag ook geen bloed geven naar het schijnt... ze discrimineren die mens nogal eigenlijk he....
Iemand vernoemde de regelmatig opduikende bloedschaarste en vroeg zich af of men dan niet beter homo's zou toelaten. Ik denk dat als er 1 partij (ik bedoel hier niet politieke partij he) is in dit debat die graag geen bloedschaarste periodes zou kennen, het wel het rode kruis zal zijn. Dat zij dan toch (vanuit hun medisch standpunt) liever schaarste hebben op sommige momenten dan groter risico spreekt op zich voor de instelling van het rode kruis. Het valt mij op dat Demotte enkele maanden geleden voorstander was dat homos ook bloed mochten geven. Nu heeft hij het standpunt van het rode kruis aanvaard. Ik veronderstel dan ook dat het rode kruis genoeg en overtuigende argumenten heeft kunnen aanvoeren in dit debat om hun standpunt te laten accepteren. Sta mij dan ook toe om in dit geval een bloemetje te gooien naar de minister. Eerst leek hij een 'politiek' standpunt te willen innemen, doch hij heeft als minister van Volksgezondheid de algehele volksgezondheid voorrang gegeven op een politiek correct standpunt. Even mijn figuurlijke pet afnemen. De ervaringen uit Frankrijk hebben jammerlijk genoeg (voor de slachtoffers) geleerd dat men niet voorzichtig genoeg kan omgaan met levensreddend bloed.
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
![]() Ik hoop dat dat uit een voorbeeld statistiek met al dan niet kapotte lampjes was?
I'm still standing, better than I ever did, Looking like a true survivor, feeling like a little kid. __________________ But I'm stubborn, like those garbage bags that time cannot decay, I'm junk but I'm still holding up this little wild bouquet. Laatst gewijzigd door Tzuvar Raemborr : 18 november 2004 om 15:09. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
|
![]() Homo's zouden moeten verzwijgen dat ze homo zijn en stiekum toch bloed geven...
Niet beginnen giechelen natuurlijk. |
![]() |
![]() |