![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wonderen zijn de wereld nig niet uit.
http://www.elsevier.nl/Politiek/nieu...rden-1187493W/
![]() |
#2 |
Staatssecretaris
|
![]() Op Twitter schrijft het ex-raadslid in het Arabisch: 'Er is geen god dan Allah en Mohammed is Zijn profeet'. Door die zin uit te spreken bekeert iemand zich tot de islam.
Van Doorn zegt tegen Joop.nl: 'Je moet die twee tweets als één zien. Maar verder wil ik er niets over zeggen. Ik beschouw welk geloof iemand aanhangt als een privéaangelegenheid.' ![]() Zo moet je dat dus doen met privé aangelegenheden. Zat ik er al die tijd naast zeg. Laatst gewijzigd door Liederik : 28 februari 2013 om 17:53. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Staatssecretaris
|
![]() Ik heb gelezen over bekeerlingen die op hun stappen terugkeren.
Zijn er eigenlijk moslims-vanaf-geboorte die het laten voor wat het is en atheïst of pakweg christen of boeddhist worden? |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() goe zot !!
![]() |
#5 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Die mensen hullen zich gewoonlijk in stilzwijgen en zijn een beetje undercover atheist terwijl ze voor de familie en kennissen gewoon "moslim" blijven. Volgens de sharia zijn afvalligen hetzelfde als deserteurs en verdienen ze de doodstraf. In sommige arabische landen wordt die zelfs nog steeds uitgevoerd, dus kan je beter nog steeds blijven je oefeningskes doen en allah snackbar prevelen dan uit de kast te komen en zeggen: "papa, mama, ik ben atheist geworden".
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Moslim worden is toch wat anders dan lid van de PVV e.d. Daar wordt je uitgegooid als je de boel hebt belazerd. Een moslim echter wordt een kopje kleiner gemaakt. Citaat:
Laatst gewijzigd door Piero : 28 februari 2013 om 19:24. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() inderdaad. Ik kan er écht met mijn verstand niet bij dat volwassen normale mensen die een westerse (atheistische of christelijke) opvoeding hebben gekregen zich dan op hun 40ste of zo gaan bekeren en dus weldegelijk GELOVEN dat de zon in een waterplas ondergaat, dat de aarde plat is en de bergen dienen als pinnen om geen aardbevingen te krijgen, of dat Mohammed de maan heeft kunnen splitsen etc....
Dat de vrouwelijke moslima's een mankement aan hun hersenen hebben zodat ze steeds met twee moeten getuigen tegenover één mannelijke getuige laat ik aan de wijsheid van Mohammed over, maar een westerse bekeerling GELOOFT daar dus ook in.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Schepen
|
![]() Een leuk weetje.
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#10 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Laat ik een voorbeeld geven van wat ik bedoel "een hulpmiddel": Stel je partner overlijdt. Een ongelovige gaat in dat geval meer verdriet hebben, omdat hij de dood als het einde beschouwt. Een moslim zal ook verdriet hebben, maar vindt troost in de gedachte dat de overledene zich nu op een mooiere plek bevindt, namelijk de hemel. Het verdriet wordt zo dragelijker. Het geloof is een soort rust. En dat sommigen het geloof weer de rug toekeren heeft te maken met dat ze geen zorgen meer hebben.
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik misgun niemand zijn bekering, maar aan mij is niet besteed.
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zeer zeker. Bijvoorbeeld een middel om niet aangerand te worden: schaamlap over de kop en ze laten je met rust.
Maar voordat jullie geloof het hier kwam verpesten, kenden we al een soort rust die we nu kwijt zijn.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Geef mij maar de goeie ouwe Sinterklaas. Maar ja, die laten ze ook al niet meer met rust.
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Een atheist heeft helemaal niet meer verdriet omdat de dood het einde is. Die wéét gewoon dat het na dood gedaan is en daarmee uit. Citaat:
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Het lastigste aan de islam is volgens mij: 1. het absurde idee dat God letterlijk een boek geschreven heeft (een boek dat zelfs bestond voor het bestaan van de mens!), wat tot gevolg heeft dat je nooit echt afstand kunt nemen van wat er in staat, hoe absurd ook. De Bijbel wordt door de meeste christenen heel anders behandeld. 2. het arabocentrische aspect; enkel de Koran in het Oud-Arabisch is geldig. God koos niet voor Latijn, Grieks of Chinees, maar voor de taal van een woestijnvolk, die nog niets eens een uniform schriftsysteem hadden. 3. het gewelddadige karakter van Mohammed, zeker in zijn latere leven. Voor mij kan Gods ultieme boodschapper geen wereldse veldheer zijn, die zich -met veel succes overigens- bezighoudt met het veroveren van Arabië voor zijn clan. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door respublica : 28 februari 2013 om 21:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() In de media wordt een Islam afgebeeld van 150 miljoen pedofielen met kindhuwelijken (Pakistan en omstreken), en nog eens 150 miljoen meisjes die besneden zijn (Midden Afrika). Dat is inderdaad niet de Islam die hier aanwezig is maar zo'n gasten komen nog steeds naar hier, de Islam van het buitenland komt ook naar hier dus is het hier ook relevant.
|
![]() |
![]() |