Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord

Discussietools
Oud 28 februari 2013, 17:35   #1
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Derk de Tweede's schermafbeelding

Standaard Bekend en omstreden ex-PVV-er wordt moslim

De wonderen zijn de wereld nig niet uit.
http://www.elsevier.nl/Politiek/nieu...rden-1187493W/
Oud 28 februari 2013, 17:53   #2
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Op Twitter schrijft het ex-raadslid in het Arabisch: 'Er is geen god dan Allah en Mohammed is Zijn profeet'. Door die zin uit te spreken bekeert iemand zich tot de islam.

Van Doorn zegt tegen Joop.nl: 'Je moet die twee tweets als één zien. Maar verder wil ik er niets over zeggen. Ik beschouw welk geloof iemand aanhangt als een privéaangelegenheid.'

Zo moet je dat dus doen met privé aangelegenheden. Zat ik er al die tijd naast zeg.

Laatst gewijzigd door Liederik : 28 februari 2013 om 17:53.
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 17:56   #3
Liederik
Staatssecretaris

Liederik's schermafbeelding

Standaard

Ik heb gelezen over bekeerlingen die op hun stappen terugkeren.

Zijn er eigenlijk moslims-vanaf-geboorte die het laten voor wat het is en atheïst of pakweg christen of boeddhist worden?
Liederik is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 19:12   #4
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

goe zot !!

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 19:21   #5
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Ik heb gelezen over bekeerlingen die op hun stappen terugkeren.

Zijn er eigenlijk moslims-vanaf-geboorte die het laten voor wat het is en atheïst of pakweg christen of boeddhist worden?
Die mensen hullen zich gewoonlijk in stilzwijgen en zijn een beetje undercover atheist terwijl ze voor de familie en kennissen gewoon "moslim" blijven. Volgens de sharia zijn afvalligen hetzelfde als deserteurs en verdienen ze de doodstraf. In sommige arabische landen wordt die zelfs nog steeds uitgevoerd, dus kan je beter nog steeds blijven je oefeningskes doen en allah snackbar prevelen dan uit de kast te komen en zeggen: "papa, mama, ik ben atheist geworden".

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 19:24   #6
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Derk de Tweede Bekijk bericht
De wonderen zijn de wereld nig niet uit.
Meer dan 2 jaar geef ik hem niet en dan heeft hij een probleem: hij kan niet meer terug.
Moslim worden is toch wat anders dan lid van de PVV e.d. Daar wordt je uitgegooid als je de boel hebt belazerd.
Een moslim echter wordt een kopje kleiner gemaakt.

Citaat:
Het ex-raadslid werd eind 2011 uit de partij gezet omdat hij als vicefractievoorzitter grote fouten zou hebben gemaakt bij het beheren van het fractiebudget.

Afgelopen maand werd Van Doorn in zijn huis opgepakt, omdat hij geheime raadsstukken zou hebben gelekt aan het AD. Sinds zijn vertrek uit de PVV vormt Van Doorn de eenmansfractie Onafhankelijk Den Haag.

Laatst gewijzigd door Piero : 28 februari 2013 om 19:24.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 19:29   #7
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
goe zot !!
inderdaad. Ik kan er écht met mijn verstand niet bij dat volwassen normale mensen die een westerse (atheistische of christelijke) opvoeding hebben gekregen zich dan op hun 40ste of zo gaan bekeren en dus weldegelijk GELOVEN dat de zon in een waterplas ondergaat, dat de aarde plat is en de bergen dienen als pinnen om geen aardbevingen te krijgen, of dat Mohammed de maan heeft kunnen splitsen etc....

Dat de vrouwelijke moslima's een mankement aan hun hersenen hebben zodat ze steeds met twee moeten getuigen tegenover één mannelijke getuige laat ik aan de wijsheid van Mohammed over, maar een westerse bekeerling GELOOFT daar dus ook in.

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
Oud 28 februari 2013, 19:43   #8
Bobke
Secretaris-Generaal VN

Bobke's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
inderdaad. Ik kan er écht met mijn verstand niet bij dat volwassen normale mensen die een westerse (atheistische of christelijke) opvoeding hebben gekregen zich dan op hun 40ste of zo gaan bekeren en dus weldegelijk GELOVEN dat de zon in een waterplas ondergaat, dat de aarde plat is en de bergen dienen als pinnen om geen aardbevingen te krijgen, of dat Mohammed de maan heeft kunnen splitsen etc....

Dat de vrouwelijke moslima's een mankement aan hun hersenen hebben zodat ze steeds met twee moeten getuigen tegenover één mannelijke getuige laat ik aan de wijsheid van Mohammed over, maar een westerse bekeerling GELOOFT daar dus ook in.
Zo mogelijk nog bedenkelijker vind ik het dat Mo van oordeel was dat Allah een stukje te veel aan de man zette, wat door besnijdenis moet gecorrigeerd worden.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 20:02   #9
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard Ex-PVV politicus Van Doorn wordt moslim

Een leuk weetje. Wanneer mogen we het blije nieuws aanhoren over Filip Dewinter die een Imam gaat worden?

Citaat:
Politicus Arnoud van Doorn, in de gemeenteraad van Den Haag gekozen voor de PVV maar later afgesplitst, lijkt zich te hebben bekeerd tot de islam. Dit maakte hij bekend op Twitter.

Een eerste tweet meldde 'Nieuwe start'. Daarna kwam een tweet met in het Arabisch de officiële geloofsgetuigenis die nieuwe moslims moeten uitspreken wanneer ze zich bekeren: 'Ik getuig dat (er) geen godheid is (dan) alleen God en ik getuig dat Mohammed de gezant van God is.'

'Terugkrabbelen'
Aan website Joop.nl laat Van Doorn weten : 'Je moet die twee tweets als één zien. Maar verder wil ik er niets over zeggen.' Hij laat eveneens op Twitter weten geen verdere uitspraken te willen doen over zijn opmerkelijke tweet. Joop.nl reageert vervolgens via Twitter: 'Ex-PVV'er Van Doorn probeert terug te krabbelen maar tweede bron bevestigt bekering tot islam. U heeft eerst bevestigd dat u moslim bent geworden en vervolgens gezegd daar verder geen uitspraken over te willen doen. Mocht u aanvullende informatie willen geven dan bent u vanzelfsprekend van harte welkom'.

Van Doorn ging na zijn vertrek uit de PVV in de Haagse gemeenteraad verder als Onafhankelijk Den Haag. Eind januari werd hij opgepakt omdat hij geheime stukken zou hebben gelekt naar een journalist. Ook wordt hij verdacht van drugshandel aan minderjarigen, meldt De Telegraaf.
Oud 28 februari 2013, 20:11   #10
nickb
Schepen

nickb's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

De Islam wordt vaak gebruikt als een hulpmiddel om rust te vinden. Wat jij niet weet en nooit gaat beseffen is dat er een zee van verschil is tussen de Islam die de moslims in Europa belijden en die die in de media afgebeeld wordt.

Laat ik een voorbeeld geven van wat ik bedoel "een hulpmiddel":
Stel je partner overlijdt. Een ongelovige gaat in dat geval meer verdriet hebben, omdat hij de dood als het einde beschouwt. Een moslim zal ook verdriet hebben, maar vindt troost in de gedachte dat de overledene zich nu op een mooiere plek bevindt, namelijk de hemel. Het verdriet wordt zo dragelijker.

Het geloof is een soort rust. En dat sommigen het geloof weer de rug toekeren heeft te maken met dat ze geen zorgen meer hebben.
Oud 28 februari 2013, 20:40   #11
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Liederik Bekijk bericht
Op Twitter schrijft het ex-raadslid in het Arabisch: 'Er is geen god dan Allah en Mohammed is Zijn profeet'. Door die zin uit te spreken bekeert iemand zich tot de islam.

Van Doorn zegt tegen Joop.nl: 'Je moet die twee tweets als één zien. Maar verder wil ik er niets over zeggen. Ik beschouw welk geloof iemand aanhangt als een privéaangelegenheid.'

Zo moet je dat dus doen met privé aangelegenheden. Zat ik er al die tijd naast zeg.
Zou het geen mislukte 1 aprilgrap zijn ?
Ik misgun niemand zijn bekering, maar aan mij is niet besteed.
Oud 28 februari 2013, 20:42   #12
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nickb Bekijk bericht
De Islam wordt vaak gebruikt als een hulpmiddel om rust te vinden. Wat jij niet weet en nooit gaat beseffen is dat er een zee van verschil is tussen de Islam die de moslims in Europa belijden en die die in de media afgebeeld wordt.

Stel je partner overlijdt. Een ongelovige gaat in dat geval meer verdriet hebben, omdat hij de dood als het einde beschouwt. Een moslim zal ook verdriet hebben, maar vindt troost in de gedachte dat de overledene zich nu op een mooiere plek bevindt, namelijk de hemel. Het verdriet wordt zo dragelijker.

Het geloof is een soort rust. En dat sommigen het geloof weer de rug toekeren heeft te maken met dat ze geen zorgen meer hebben.
Vandaar die zelfmoordaanslagen. Na de dood wacht hen immers het ware paradijs.
Oud 28 februari 2013, 20:44   #13
Derk de Tweede
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Meer dan 2 jaar geef ik hem niet en dan heeft hij een probleem: hij kan niet meer terug.
Moslim worden is toch wat anders dan lid van de PVV e.d. Daar wordt je uitgegooid als je de boel hebt belazerd.
Een moslim echter wordt een kopje kleiner gemaakt.

In heel veel landen wordt afvalligheid zeer streng bestraft. Wat dat betreft leven we in het westen veel vrijer. Een ieder kan zijn geloof van de hand doen.
Oud 28 februari 2013, 20:53   #14
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het geloof is een soort rust.
Zeer zeker. Bijvoorbeeld een middel om niet aangerand te worden: schaamlap over de kop en ze laten je met rust.

Maar voordat jullie geloof het hier kwam verpesten, kenden we al een soort rust die we nu kwijt zijn.
Oud 28 februari 2013, 20:54   #15
Kodo Kodo
Eur. Commissievoorzitter

Kodo Kodo's schermafbeelding

Standaard

Geef mij maar de goeie ouwe Sinterklaas. Maar ja, die laten ze ook al niet meer met rust.
Oud 28 februari 2013, 20:58   #16
circe
Secretaris-Generaal VN

circe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik weet niet over welke media jij het hebt. Ik lees de koran en de ahadith. Ga je nu beweren dat moslims in het westen de koran en de ahadith niet volgen?

Citaat:
Dit heeft niks met islam an sich te maken. Tenzij je denkt dat een weduwe rust zal vinden in het feit dat manlief zich tegoed mag doen aan dagelijks 72 maagdelijke hoeries.
Een atheist heeft helemaal niet meer verdriet omdat de dood het einde is. Die wéét gewoon dat het na dood gedaan is en daarmee uit.

Citaat:
je bedoelt: ik maak mezelf wijs dat Jezeke/Allah/Zeus/Quetzalquepopl/Brahma/Visnu etc.... voor mij gaan zorgen, en dan slaap ik beter?

Oud 28 februari 2013, 20:59   #17
respublica
Minister

Standaard

Citaat:

Je moet er niet van uitgaan dat die mensen dat werkelijk geloven. Velen zullen er nooit van gehoord hebben, anderen zullen het niet letterlijk interpreteren.

Het lastigste aan de islam is volgens mij:
1. het absurde idee dat God letterlijk een boek geschreven heeft (een boek dat zelfs bestond voor het bestaan van de mens!), wat tot gevolg heeft dat je nooit echt afstand kunt nemen van wat er in staat, hoe absurd ook. De Bijbel wordt door de meeste christenen heel anders behandeld.
2. het arabocentrische aspect; enkel de Koran in het Oud-Arabisch is geldig. God koos niet voor Latijn, Grieks of Chinees, maar voor de taal van een woestijnvolk, die nog niets eens een uniform schriftsysteem hadden.
3. het gewelddadige karakter van Mohammed, zeker in zijn latere leven. Voor mij kan Gods ultieme boodschapper geen wereldse veldheer zijn, die zich -met veel succes overigens- bezighoudt met het veroveren van Arabië voor zijn clan.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 21:28   #18
respublica
Minister

Standaard

Citaat:

Zorgeloos geloof is volgens mij niet authentiek. Er zitten wel geruststellende zaken in, maar twijfel, zorgen en schaamte horen er ook bij. Geloof moet je bezorgd maken over je eigen levensstijl en over die van anderen. Het is onbegrijpelijk dat je kunt leven met de gedachte dat alle niet-moslims (zo'n 3/4 van de wereld) naar de hel gaan en toch zorgeloos kunt blijven. Voor moderne christenen is hel "afscheiding van God", maar in de islam is de letterlijke interpretatie van eeuwig brandend vuur geldig. Als dat je niet ongerust maakt, heb je niet veel empathie voor anderen.

Laatst gewijzigd door respublica : 28 februari 2013 om 21:28.
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 21:39   #19
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:

Geloven in een god en/of het naleven is nog iets anders dan een profeet na te doen die beweert dat hij met de Engel Gabriël en met god zelf heeft gesproken. Met spiritualiteit kun je dezelfde rust vinden, de islam is echt gefocust op die Mohammed en alle regeltjes die daar bij horen.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 februari 2013, 21:43   #20
BonBon
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat jij niet weet en nooit gaat beseffen is dat er een zee van verschil is tussen de Islam die de moslims in Europa belijden en die die in de media afgebeeld wordt.
In de media wordt een Islam afgebeeld van 150 miljoen pedofielen met kindhuwelijken (Pakistan en omstreken), en nog eens 150 miljoen meisjes die besneden zijn (Midden Afrika). Dat is inderdaad niet de Islam die hier aanwezig is maar zo'n gasten komen nog steeds naar hier, de Islam van het buitenland komt ook naar hier dus is het hier ook relevant.
BonBon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:19.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be