![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
Geregistreerd: 16 oktober 2002
Berichten: 11.763
|
![]() Het Belgische spoor moet een serieuze inhaalbeweging maken op het vlak van investeringen. Dat is de conclusie van een audit die de Polytechnische School van Lausanne (EPFL) uitvoerde voor Infrabel en die de krant L'Echo kon inkijken. Voor 2025 zou meer dan 680 miljoen euro gespendeerd moeten worden aan nieuwe sporen en bovenleidingen.
EPFL voerde de audit in 2011 uit op vraag van Infrabel. De spoorwegbeheerder erkent het bestaan van de audit. 'De sporen hebben een levensduur van dertig jaar en de bovenleidingen een van twintig jaar. Alle curves geven aan dat hun levensduur bijna de limiet bereikt heeft en dat we investeringen moeten doen. Bij gebrek daaraan riskeren we problemen, in het bijzonder capaciteitsverlies.' De experten van de Zwitserse school berekenden dat de vervanging van de sporen 220 �* 250 miljoen euro zou kosten. Er zou verder 190 tot 230 miljoen euro nodig zijn voor de toestellen van de hoofdsporen en 200 miljoen euro voor de bovenleidingen. Hoe ga je dat betalen met een enorme en steeds maar stijgende staatsschuld? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.334
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 6.576
|
![]() Zijn dat bedragen per jaar, of in totaal? Want 680 miljoen in totaal over de komende 12 jaar lijkt me een geen enorm bedrag.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.334
|
![]() Je schijnt precies niet goed te begrijpen wat de financiele situatie is in Belgie, het is op.
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 82.096
|
![]() Citaat:
.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.334
|
![]() Citaat:
![]()
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
|
![]() Citaat:
Hoeveel geld zou er van de tickets komen, 5-10%? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() We richten Vlaamse Spoorwegen op en alles is opgelost.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Wat mij het meest verontrust is dat Infrabel een audit nodig heeft om te weten dat haar materiaal versleten is. Op basis van het aantal branden in stroomcabines en breuken in bovenleidingen zou nochtans elke treinabonnee hen dat hebben kunnen vertellen. Voor de rest worden ze toch veronderstelt te weten hoe oud hun materiaal is, wanneer het aan vervanging toe is en hoeveel dat kost?
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Vlaamse spoorwegen zouden inderdaad hun geld daar investeren waar de mobiliteitsproblemen het grootst zijn. In plaats van het geld verloren te gooien aan quasi ongebruikte infrastructuur, zoals de aansluitingsboog van de TGV op de Waalse dwarsas, die exact door één trein per dag gebruikt werd. Of een megalomaan station van 150 Miljoen Euro in een provinciestadje.
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() Citaat:
We zien dat dagelijks. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 31 mei 2009
Locatie: Antwaarpe
Berichten: 30.400
|
![]() Citaat:
__________________
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) Laatst gewijzigd door fonne : 5 april 2013 om 13:17. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | ||
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.334
|
![]() Citaat:
Wat we dagelijks zien is Belgie in actie. Heeft niets met een Vlaamse staat te maken, eigenlijk is uw repliek zo zwak dat ik toch wel beter van u had verwacht. het water - lees, de frustratie, moet u echt aan de lippen staan denk ik dan maar.
__________________
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 21 september 2006
Locatie: Maaskaant/Limburg/Europe
Berichten: 15.853
|
![]() Citaat:
Ter info: kostendekking delijn= 15% door gebruikers. Behalve daar waar de mobiliteitsproblemen het grootste zijn, daar heeft men bedongen dat de gebruikers 65% van de onkosten betalen. Kom mij dus niet praten van Vlaamse spoorwegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 56.633
|
![]() aan de toestand ons wegennet om te beginnen......(hoelang is dat ook al weer vlaamse materie ??)
__________________
"Je kan niet zeggen dat de zwart-gele leeuw een symbool van de collaboratie is. (klik)" (Bruno De Wever - historicus) ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
Geregistreerd: 29 april 2011
Locatie: The old country
Berichten: 10.017
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 9 april 2009
Berichten: 8.624
|
![]() Citaat:
Ik vermoed dat wij het daarover eens zijn. Maar we moeten dan wel kunnen verklaren waarom het met de spoorwegen sinds de gedeeltelijke privatisering bergaf gaat. Het zal wel een ingewikkeld verhaal worden; ik heb me er niet in verdiept. Wie wel? Ik zou graag begrijpen waarom de markt bij de spoorwegen niet werkt. En het begin van het antwoord zal wel luiden dat deze markt allesbehalve vrij is.
__________________
Harry Truman, 1941: “If we see that Germany is winning we ought to help Russia and if Russia is winning we ought to help Germany, and that way let them kill as many as possible" Henry Kissinger: “To be an enemy of America can be dangerous, but to be a friend is fatal.” Laatst gewijzigd door Kodo Kodo : 5 april 2013 om 13:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Provinciaal Statenlid
Geregistreerd: 8 mei 2010
Locatie: Oudenaarde
Berichten: 731
|
![]() De kern van het probleem is dat de spoorwegen nog niet geregionaliseerd zijn...
Tot zolang zal het dweilen zijn met de kraan open. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 101.334
|
![]() De Belgische spoorwegen dienen in de eerste plaats om vakbonden en politieke partijen zoveel mogelijk te laten graaien. Daar moet paal en perk aan gesteld worden, anders zal zelfs regionaliseren niet helpen.
__________________
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
|
![]() |
![]() |
![]() |