![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | ||
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Volgende vraag, waarom lenen banken liever uit aan buitenlandse ondernemingen ten opzichte van binnenlandse ondernemingen? Als professor fiscaal recht zal hij daar hoogstwaarschijnlijk een gevatte uitleg kunnen aan geven. Als het probleem is dat dit geld buiten de economie staat, zou dan niet een betere oplossing zijn de banken onder druk zetten om dit toch te doen? Als ik hoor dat jonge mensen met moeite een hypothecaire lening krijgen voor een huis, terwijl er zoveel geld op de spaarboekjes staat, dan weet ik wel wie de schuldige is. Trouwens, kan iemand me uitleggen waarom het minimum twee procent duurder is om geld te gaan lenen dan de opbrengst die je krijgt als spaarder? Wie is hier feitelijk het probleem Mr. Geens? En dan tenslotte de opperste tseventruc, spreken met een gespleten tong Citaat:
![]() |
![]() |
#2 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Wat een stom idee om te investeren als niemand consumeert.
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kortom: het geld van de mensen moet er ook door.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Nu eerlijk gezegd, ikzelf ben ook niet geneigd te investeren in België. De reden is snel gegeven: onzekerheid over de toekomst. En dan vooral de juridische toekomst. Met het oog op 2014 en die pipo's �* la Bourgeois ben ik niet geneigd mijn spaargeld te investeren. Zelfs wie een eigen woning koopt zit met de onzekerheid over de fiscale aftrek (hypothecaire lening) als binnen korte tijd dit gewestbevoegdheid gaat worden. Wie vandaag niet weet of hij nog een fiscale aftrek mag doen van de Vlaamse regering zal niet geneigd zijn grote investeringen te doen. Citaat:
Ge hoeft geen professor fiscaal recht te zijn om te weten wie voornamelijk verantwoordelijk is voor de rechtsonzekerheid in dit land. Laatst gewijzigd door pajoske : 4 april 2013 om 12:17. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Zeg het toch maar: wie is daar verantwoordelijk voor?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk dat banken liefst geld lenen aan wie of aan wat dat het hen meest opbrengt, rekening gehouden met het risico dat ze lopen om achter het net te vissen, rekening gehouden dat dit risico ook een hogere rente betekent.
Verder onthou ik dat - de president van Europa zegt dat we "niet indrukwekkend veel bespaard hebben" - de minister (van dezelfde partij) hem in de schoenen schuift "dat we ons niet kapot bespaard hebben". Ik vind dat een ferm meningsverschil. In mijn taal en cultuur heet zoiets "ruzie". Er zit stront aan de knikker. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() Wie maakt de wetten? Al die kortzichtigen die denken dat in een klein land als België elke regio zijn eigen wetten en regels moet gaan maken.
Waar zijn die grote muilen van het Vlaamse parlement? Dat ze eens komen vertellen hoe ze bv de hypothecaire gaan compenseren. Zodat de mensen weten wat hen te wachten staat, en niet langer in onzekerheid moeten leven. Denk gij dat er velen zijn die een zware investering gaan doen als ze vandaag niet weten of ze morgen in het Vlaamse, Brusselse of Waalse gewest gaan wakker worden? Gewesten die elk hun eigen regels en wetten (die ze nog moeten gaan fantaseren) gaan willen opleggen. PS ge zijt toch op de hoogte dat een deel van de recente ontslagen te wijten is aan de rechtsonzekerheid ivm arbeiders/bedienden statuut? Laatst gewijzigd door pajoske : 4 april 2013 om 12:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Van mij mogen al die fiscale aftrekposten gewoon geschrapt worden. Die verdoezelen alleen maar de werkelijkheid.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We moeten beseffen dat een algemeen beeld uit verschillende componenten bestaat, componenten die niet allemaal dezelfde trend volgen. Neem nu bijvoorbeeld de component 'scholen'. De vraag naar scholen is groter dan het aanbod, dus tegengesteld aan de algemene trend. Het kan dan verstandig zijn te investeren in scholenbouw om beter aan de specifieke vraag te voldoen. Tot die conclusie komen we niet als we ons blindstaren op één enkel algemeen cijfer. In het algemeen zou ik eerder inzetten op een btw-verlaging om consumptie in het algemeen aan te wakkeren, maar in sommige dingen moet er tóch ook nog geïnvesteerd worden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister
|
![]() eigenlijk kunt ge dus beter veel schulden maken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Europees Commissaris
|
![]() Van Rompuy heeft nochtans ook de bewoording 'niet kapot bespaard' gebruikt. Dat meningsverschil zit dus in jouw hoofd. Je ziet wat je wilt zien.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() En omdat Van Rompuy het zegt is het correct ? Ik heb wel meer zaken van de EU-kant gehoord waar je toch wel ernstige vraagtekens bij kan plaatsen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Het zou beter zijn voor de Belgische/Vlaamse economie om hier te consumeren en te investeren dan hun geld op banken te laten staan die daarmee in het buitenland investeren en ons kapot concurreren, ja.
Natuurlijk gaat de overheid ons geld niet afpakken. Dat zou niet verstandig zijn. Wel moeten ze de spaarder in beweging brengen om iets met hun geld te doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
En is iemand het woordje "kapot" in die uitspraak van Van Rompuy opgevallen ? Laatst gewijzigd door Stingray : 4 april 2013 om 13:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
We moeten ons ook niet kapot besparen. Besparen houdt vaak consumptieverlaging in, terwijl we op de meeste vlakken net een probleem van een te lage consumptie hebben. (Al is private consumptie natuurlijk beter. Daar creëer je geen staatsschuld mee. Maar dat is moeilijker te verwezenlijken.) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
" Europees Raadsvoorzitter Herman Van Rompuy verdedigt in een interview met De Zondag de besparingskoers van Europa. De schuldencrisis kan niet bestreden worden door meer schulden te maken, klinkt het. Maar Van Rompuy wil dit ook in perspectief plaatsen. Zo heeft ons land zich bijvoorbeeld de voorbije jaren "niet kapot bespaard". De structurele besparingen van 2010, 2011 en 2012 waren "heel beperkt". " http://www.hln.be/hln/nl/5536/Herman...kwekkend.dhtml Dat we te weinig bespaard hebben staat er zeker niet in. Zoiets durft men ook niet meer te zeggen, na precedenten als Griekenland, waar het contra-productief gewerkt heeft om kei hard te besparen. Laatst gewijzigd door Robinus V : 4 april 2013 om 13:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |