![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Artikel
Is dat nu echt het enige waar die idioten zich nog mee bezig houden? Zoals ik al eerder schreef, beste optie is uit dat Verenigde Europa stappen! Of moeten we zelf gaan verhuizen naar 'betere oorden' ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Minister-President
|
![]() Ik begrijp niet veel frans. Wat nu?
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een petit Belge die geen Frans begrijpt? Daar zal men in Frankrijk een flink mee lachen.
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Volgens het principe van bekrompen flamingante navelstaarders kan een Belg in China alleen een in het Chinees opgestelde arbeidsovereenkomst rechtsgeldig ondertekenen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Europees Commissaris
|
![]() Dit is weer alleen in het voordeel van Franstaligen. "...in een door alle betrokken partijen begrepen taal". De bevolkingsgroep die niet 'open minded' is en weigert moeite te doen wint weeral.
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Naar men mij verteld heeft, plooien die Chinezen niet voor het Engels. Verder zijn er inderdaad een paar op dit forum die het krantenartikel niet tot op het einde gelezen hebben. En dus niet weten wat precies het Hofken van Europa beslist en besloten heeft. Of niet willen weten. ![]()
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik wil het eigenlijke arrest zelfs eens lezen.
edit: bingo! http://curia.europa.eu/jcms/upload/d...cp130046nl.pdf
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer. Laatst gewijzigd door Txiki : 16 april 2013 om 15:45. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het toont natuurlijk wel hoe dat fletse euroregionalisme niet te rijmen valt met het streven naar een soevereine Vlaamse staat.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Minister-President
|
![]() Je kan altijd op het VB stemmen.
![]() |
#13 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Stof tot nadenken of lezen?
Taaldecreet Citaat:
Citaat:
![]() Misschien was dat wel handig voor diegenen die er grof geld mee verdienen ja, maar wat heeft de gewone brave burger daar eigenlijk aan buiten niets dacht ik. Het kan zijn dat ik mij deftig vergis nu maar toch ...
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 16 april 2013 om 16:55. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ook de veel te lakse wetgeving op nationaliteitsverwerving dateert van voor de periode dat Europa op politiek en legistiek vlak zo een dominante rol speelt. Elke volstrekte loser kan op vakantie in thailand of indonesië een spontane en acute verliefdheid gaan oppikken en mits wat administratie hebben we er weer een belg bij. Kun je dan van de eerste en tweede golf migranten verwachten dat ze datzelfde truukje niet mogen toepassen om de helft van hun dorp naar hier te halen. We zijn zelf verantwoordelijk voor deze chaos ! Alleen steken we de fout omwille van ons eigen comfort op "europa". Dezelfde calimero houding zien we overigens in onze buurlanden hoor, ook daar is men ziek in hetzelfde bedje. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
|
![]() """De partijen bij een arbeidsovereenkomst met een grensoverschrijdend karakter beheersen evenwel niet noodzakelijkerwijs het Nederlands. In een dergelijke situatie verlangt de vorming van een vrije wilsovereenstemming tussen de partijen dat zij de overeenkomst kunnen opstellen in een andere taal dan de officiële taal van die lidstaat.
Bovendien zou, vervolgt het Hof, een regeling die zou voorzien in de mogelijkheid om naast de versie in het Nederlands ook een rechtsgeldige versie op te stellen in een door alle betrokken partijen begrepen taal, minder ingrijpen in het vrije verkeer van werknemers, maar toch geschikt zijn om de doelstellingen van een dergelijke regeling te waarborgen.""" Blijkbaar wordt dat (toch in alle krantenartikels die ik gelezen heb) voor het gemak over het hoofd gezien en wordt enkel gekoeiletterd 'Vlaams taaldecreet ongeldig verklaard'. Ben ik nu zo mis als ik uit de vrijgegeven tekst opmaak dat enkel het feit dat alleen het Nederlands is toegelaten, wordt gehekeld, en dat er de mogelijkheid moet zijn om NAAST HET NEDERLANDS, ook een vertaalde versie te krijgen ?
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen zitten we momenteel in Vlaanderen nog steeds niet in een omgeving waar logica logisch is: er is een onverantwoorde druk op onze taalgrens en er zijn voldoende mensen die dit onwenselijk vinden, in die mate dat ze er een politiek punt van kunnen maken. Als het Hofken van Justitie daar geen rekening mee kan houden, dan lokt het zelf uit dat wij voorlopig nog iets geniepiger maar des te inventiever de nodige 'ontwijkende' maatregelen uit onze mouw schudden. .
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
|
![]() Citaat:
Hebben sommige posters er al ooit eens aan gedacht dat (geschoolde) buitenlandse werknemers een zegen kunnen zijn voor onze bedrijven? |
|
![]() |
![]() |