![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Het is voor mij niet te begrijpen, hoe mensen zich laten brainwashen door een "geloof".
De mensen pikken er altijd een vooraf gefabriceerd geloof uit. Islam, Katholieke Kerk, Mormoonse godsdienst. Enz. Weinigen die een persoonlijk geloof tot het hunne maken ... die gewoon "spiritueel" zijn. Ze moeten als kuddedieren bij een groep aansluiten, kuddegeest dus. Dat mensen de dood kiezen voor Allah, onbegrijpelijk. Is godsdienstigheid geen teken van zwakheid, een hunkering naar troost, een middel om de doodsangst te bestrijden ? Ik denk het ja! Maar al die gelovigen, die het zeker weten, ik snap het niet. Is de mens dan zo gedetermineerd door zijn opvoeding ? Islamieten vooral he! |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Europees Commissaris
|
![]() Boyke toch! Maar dutske toch!
Zijt gij gene fan van Jommeke? Dat is ook een katholiekje, hé! |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banneling
|
![]() Ik heb een vermoeden dat Boyke al een paar keren geweigerd werd in diverse pittazaken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Banneling
|
![]() Wat zijn dat nu voor ... vreemde opmerkingen allemaal !
Wat heeft Jommeke ermee te maken ? Of willen jullie met mijn ... je weet wel wat spelen ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik ben atheïst, dus voor mij zijn alle geloven onnozel, en diegenen die daar in geloven......euh.....leven en laten leven, zolang ze mij er niet mee ambeteren, maar dat is blijkbaar moeilijk voor sommigen.... ![]()
![]() |
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() Wel, het is Boyke zijn schuld als de moslims raar gaan komen tegen u, Klojo, want Boyke jut ze op.
Mij hebben ze altijd geleerd: je moet de problemen bij de bron aanpakken. Wel... ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Wat slaan ze er hier allemaal uit, die kornuiten ?
Kornuiten ? Rinsbezze ja! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#10 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() Meneer spreekt wijze woorden !n
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik moet daar ook niets van hebben van die Pita/shoarma rommel.
Volgende is wel 'funny' link Strak plan! Dat mensen in iets of wat geloven dat zal mij een worst wezen en is ieder zijn/haar keuze. Als die geloofsovertuigingen andere mensen gaan schaden dan is dit wel een probleem. Ik geloof nog niet in mezelf wat zou ik in iets of wat anders gaan geloven? ![]() ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. Laatst gewijzigd door Universalia : 21 april 2013 om 10:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veel separatorvlees. Samengeperst op een rol. Nu ja, het vlees van de autochtone bevolking, de witte vlaam dus, is niet veel beter. Kipfillets opspuiten met water enzo... 'Het moet opbrengen, hé meneer...' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 |
Banneling
|
![]() Pessimistische stelling, maar de waarheid.
De mens is een roedeldier, het zit in zijn natuur ingebakken. Is de mens dan zo speciaal, dat hij een onsterfelijke ziel verdient ? |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Banneling
|
![]() "wtf" ? Wat the fuck wil dat zeggen ?
Of zijt ge weer aan het koeze ? Patron ? Laatst gewijzigd door Boyke : 21 april 2013 om 13:50. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Daarom dat het leven in islamlanden zoiets is als leven in een hel... (Uitgenomen voor diegenen die dat systeem gebruiken voor eigen profijt en macht, natuurlijk. Die doen ook alsof ze er in geloven...) |
|
![]() |
![]() |