![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ook daar zakken we tot bijna onderaan, gelukkig is Griekenland er nog.
Citaat:
Citaat:
even p/c van de evolutie in BE, motorrijders doden + 30 dagen: 1995 en 2000 zet ik er ook bij. Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 10 april 2013 om 15:55. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Als motorrijder heb ik de stellige indruk dat desondanks de steeds strenger wordende exames geen zoden aan de dijk brengen.
Ook de steeds achterlijker wordende wetgeving, en het beleid om die debieler wordende wetgeving te handhaven, zijn geen hulp. Flitsers en rood licht camera's per kilo. Maar O wee als er gedacht word over bumperkleven en roekeloos rijgedrag (slalommen op zijn F1's), dan zie je de pakkemannen niet. Ook heb ik de indruk dat sommige mensen niet bezig zijn met autorijden, maar met te telefoneren, berichten te sturen, DJ spelen, ontbijten enzoverder. Nu kan ik wel begrip opbrengen voor iemand die een slok neemt op lange rechte stukken snelweg, of zelfs een snack wegwerkt. Een gesprek voeren, is het nu met een persoon naast de bestuurder, of handsfree lijkt me zo ook het punt niet. Maar om zulke acties uit te voeren in druk verkeer, da's gewoon dom. En mag ik erbij vermelden dat rijbewijzen uitdelen aan mensen die met moeite een banaan kunnen pellen, het er niet beter op maakt. Rij maar eens in het Brusselse...
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik heb 4 motoren gehad nog in tijden dat de banen er vrij deftig bijlagen. Nu moet je goed weten waar elke put ligt in de baan of je maakt gelijk kennis met het decor als motorrijder. En dan heb je inderdaad nog de andere weggebruikers waar er tegenwoordig veel bijzijn die totaal geen respect hebben voor motorrijders. Vroeger kreeg je als motorrijder nog een volwaardige plaats aan een verkeerslicht tegenwoordig komen ze gewoon bijna over je botten gereden. Enige voordeel dat je dan hebt met de motor is, indien de situatie zich er voor leent, is zijn optrekvermogen en wegwezen ... (waar ik uiteraard niet mee bedoel dat je snelheidsovertredingen moet gaan doen) De nieuwe wagens worden als maar beter en zijn ware salons om in te zitten. Sommige mensen gaan zich daar in het verkeer ook echt naar gedragen als ze rijden met alle gevolgen vandien. Mijn wagentje dat hoor je draaien, dat maakt binnenin nog lawaai maar ik blijf zo tenminste wakker. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mensen gebruiken hun spiegels niet meer, en checken hun dode hoek niet meer. Gewoon van rijvak veranderen, liefst nog zonder pinken, is tegenwoordig de boodschap. Maar o wee als je een beetje te snel rijdt, want d�*t is gevaarlijk meneer...
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik zo omstreeks 1302 mijn praktisch rijexamen moest afleggen vroeg de examinator op een bepaald ogenblik aan mij: Gebruik je die echt allemaal die spiegels? Ik reageerde uiteraard beleefd: Ja meneer. Wel, wist hij te vertellen, er zijn echt niet veel mensen die dat 'kunnen' (onder de knie hebben, dat gebruik van alle spiegels in de wagen is wat voorzichtiger uitgedrukt). Niet zo lang geleden huurden wij een bestelwagen waar ik wat moest mee vervoeren en daar staat tegenwoordig geen achteruitkijkspiegel meer in. De weliswaar grote buitenspiegels zijn alleen goed als het droog weer is, het regende toen pijpenstelen, je zag gewoon niets in die spiegels. Ik verschiet er dus niet van dat daar ongelukken mee gebeuren. ![]()
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn. ![]() Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Toen ik zo omstreeks 1302 mijn praktisch rijexamen moest afleggen vroeg de examinator op een bepaald ogenblik: Gebruik je die echt allemaal die spiegels? Ik reageerde uiteraard beleefd: Ja meneer. Wel, wist hij te vertellen, er zijn echt niet veel mensen die dat 'kunnen' (onder de knie hebben, dat gebruik van alle spiegels in de wagen is wat voorzichtiger uitgedrukt). Niet zo lang geleden huurden wij een bestelwagen waar ik wat moest mee vervoeren en daar staat tegenwoordig geen achteruitkijkspiegel meer in. De weliswaar grote buitenspiegels zijn alleen goed als het droog weer is, het regende toen pijpenstelen, je zag gewoon niets in die spiegels. Ik verschiet er dus niet van dat daar ongelukken mee gebeuren. ![]()
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Minister
|
![]() Citaat:
nu de slechte wegen zitten er ook wel voor iets tussen. Ik rijd jaarlijks een 20000 km met de motor in zelden gevallen heeft het slechte weer mij parten gespeeld. Het slechte wegdek daaraantegen, een te diepe put in het wegdek is levensgevaarlijk om nog niet spreken over die riooldeksels die in't midden van de weg liggen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oeps, dubbelpost, sorry daarvoor.
![]() Santos gelijk heb je, de staat van onze wegen is dramatisch. De heirbanen ten tijde van Imperium Romanum lagen zelfs beter me dunkt. En nu de Nederlanders nog wat dwars gaan liggen voor het wegenvignet zullen we de kosten van de herstellingen aan onze wegen zelf moeten blijven dragen. Het wegenvignet De dwarsliggers ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Vreemdeling
|
![]() Mja, in Wallonië staan ze minder te flitsen blijkbaar: http://www.alles-over-verkeersrecht....-wallonie.html
Maar k vraag me dan af of zij dan wel meer inzetten op andere dingen zoals verkeersagressie? |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik verschiet er niet van als ik zie hoe automobilisten hier rijden. Richtingaanwijzers niet gebruiken, GSM gebruik in de wagen ( 2/3 bestuurders ), ...
Het rijgedrag en de pk's van motoren zal er ook wel mee te maken hebben, dit verklaart niet het verschil tussen de landen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Ik zie zowat dagelijks auto's uitwijken omdat een andere wagen vlak voor hun neus en zonder te pinken van rijvak wisselt. Je zal maar een motorrijder zijn die net passeert. Het spiegelgebruik in dit land lijkt dramatisch te zijn. Ook mensen die ogenschijnlijk niet doorhebben dat ze met hun 110 km/h op het derde rijvak mensen ophouden terwijl ze naar rechts kunnen. Gebruiken ze hun spiegels niet of is er sprake van slechte wil?
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
ok, zowel motorrijders als automobilisten zouden wsl ook nog beter kunnen, maar laat deze twee zich niet tegen elkaar uitspelen en zo een gedroomd excuus bezorgen aan politici om vooral niet hoogdringend iets aan de echte oorzaak te doen... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Nu ter verdediging moet ik wel zeggen dat het ook niet realistisch is om te verwachten dat automobilisten constant in hun achteruitkijkspiegel zitten te loeren. En als je dan tegen 80 per uur door een file aan 20 per uur aan het bollen bent, is het imo vaak ook wel je eigen schuld. Daarnaast lijkt vooral het abominabele wegdek me een killer in belgië. Het was toen ik nog veel met de moto reed (+/- 10 jaar terug) al een ramp en sindsdien is het alleen nog maar erger geworden.
![]() |
![]() |
#15 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Op het eerste: een verandering van de wetgeving terzake zou al helpen. Ik denk dat er veel vanuit gaan dat het toch altijd wettelijk de schuld van de achterliggende wagen is. En idd zet eens wat anonieme wagens in om die mensen aan te pakken ipv de gemakkelijk geld maar weinig veiligheid flitspalen.. Mbt het tweede. Ik vraag het mij vaak ook af. Persoonlijk vind ik de meest frustrerende de alomgekende 'witte bestelwagens / lichte vracht' die absoluut o/h linkervak willen rijen. Want dat is naast de frustratie an sich dan ook nog eens 'achter een muur rijden' met nauwelijks zichtbaarheid. Ik dacht dat een van de weinige zinnige voorstellen die ik (prins) Laurent ooit heb horen doen was om de linkerrijstrook te reserveren voor wagens met minimum 250 PK en de snelheidslimiet er af te schaffen ![]()
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Het soort dat aan 90 per uur door de file vlamt omdat ze bij 100 hun slalombochten niet kunnen pakken? En daarbij nooit maar dan ook nooit hun pinkers gebruiken? Roekeloze motorrijders en roekeloze autorijders... 1 pot nat. Dat de motorrijders daarbij niet in een betrekkelijk veilig salon zitten is niet de schuld van de salonhelden... ![]()
CLAESSENS Joris ![]() Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter ![]() Bron: de koran. |
|
![]() |
![]() |