![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Wat denken jullie hierover?
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Lokaal Raadslid
Geregistreerd: 21 mei 2003
Berichten: 342
|
![]() ipv het kopen van zuivere lucht in Kongo of Rusland (om de kyotonormen te halen) kunnen we beter wat meer investeren in zuivere lucht in België. Anders kunnen straks het Atomium niet meer zien door de opkomende smog.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 9 november 2002
Berichten: 20.910
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
|
![]() Aangezien de metingen erop duiden dat in dunbevolkte gebieden (Moerkerke) hogere ozon-waarden gemeten worden dan in dichtbevolkte gebieden (Brussel), vraag ik me af in hoeverre een daling van het Belgische autoverkeer kan bijdragen aan een daling in de ozonwaarden...
Auto's stoten immers NO uit: NO + O3 => NO2 + O2. Ozon wordt afgebroken door uitlaatgassen.
__________________
Out of the blue, into the black |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Provinciaal Gedeputeerde
Geregistreerd: 31 mei 2004
Locatie: Brussel
Berichten: 917
|
![]() Nello
Uw voorstel voor de nationale vervoersmaatschappij is anders op te lossen door bvb de 3 vervoersmaatschappijen (De Lijn, MIVB en TEC) beter op elkaar af te stemmen - ik geloof zelf dat dit in het nieuws was onlangs... - de infrastructuur van onze maatschappijen zijn degelijk tot goed maar alles kan natuurlijk beter dus is het zoals u daar zei erg belangrijk dat de overheid blijft investeren in het openbaar vervoer. De droom van de socialisten om het openbaar vervoer in Brussel gratis te maken lijkt erg dicht bij te komen en ik vind dit een goede zaak want zo reduceer je het stadsverkeerd, zo zou er in de toekomst ook werk van gemaakt moeten worden om pendelen naar de hoofdstad via het openbaar vervoer (fiscaal) erg aantrekkelijk te maken. Al dit heeft een zeer gunstige invloed op het milieu aangezien je zelf weet dat de auto een grote vervuiler is. Het zoeken naar minder vuile creaties voor het gebruik van eventueel brandstof daar is men nog steeds aan bezig, zoals het onderzoek naar motors op waterstof bvb. dat niet erg goed vlot maar bij goede verwachtigen zou het kunnen dat er de komende 20 jaar wel iets uit de bus komt. Trouwens is de automobilist ergens wel de boosdoener, niet helemaal maar uw herinnerd zich hoogstwaarschijnlijk wel die reclame voor het nemen van de wagen voor kleine afstanden, automobilisten zouder zich ervan bewust moeten gemaakt worden dat voor redelijke afstanden en in goede omstandigheden men alternatieve oplossingen bied voor op een gewenste lokatie te geraken...belasten is één zaak maar dat is niet steeds de oplossing. Laatst gewijzigd door Cyperken : 4 augustus 2004 om 14:21. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Staatssecretaris
|
![]() Het spijtige is uiteraard dat gratis-politiek niet werkt.
Nu, ik vind 1.40 euro voor de MIVB ook te duur (hoewel ik het abon. van 10 euro heb als Brussels student), maar ik denk dat het wel goedkoper kan. Als men de strategie van Ryanair bekijkt: goedkope prijzen lokkken veel meer klanten. Dus pak een lagere winstmarge, en verdien meer.
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels! |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
|
![]() Citaat:
__________________
Out of the blue, into the black |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Staatssecretaris
|
![]() Daarover heb ik het niet:
Ander voorbeeld: Joodse diamantairs Zij zetten hun winstmarge met opzet lager als bv. Slaets. Ze krijgen dus ook meer klanten als Slaets. Hun winst is uiteindelijk groter als die van Slaets. Als prijzen laag zijn, komen er hoe dan ook meer mensen. Dus is het normaal dat de balans positief uitdraait, niet waar?
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels! |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 6 januari 2003
Locatie: US
Berichten: 14.572
|
![]() Citaat:
__________________
In het begin was er niets, wat ontplofte. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
|
![]() Citaat:
Ik dacht gewoon met de vorige post dat u de strategie van Ryanair nogal rooskleurig inzag... Trouwens, hebt u geen commentaar op het feit dat de hoeveelheid gemotoriseerd vervoer in Brussel juist zorgt voor lagere ozonwaarden dan in Moerkerke? ![]()
__________________
Out of the blue, into the black |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 3 oktober 2003
Locatie: Zou ik ook graag weten
Berichten: 14.746
|
![]() Hybride wagens fiscaal stimuleren, maar dan ook echt stimuleren. Ik zou er vandaag nog ene gaan bestellen maar der bestaat nog gene hybride monovolumewagen. Of weet soms iemand van wel ?
__________________
IK betaal 6.570,00 euro per jaar aan Wallonië en dit al meer dan 20 jaar.... Dat is 131.400 euro in totaal....of in oude franken... 5.300.662 fr. HET IS STILAAN GENOEG GEWEEST! Als ik nog 20 jaar verder werk dan betaal ik nog eens 131.400 euro. In totaal zou dat dan 262.800 euro of 10.616.857 oude franken zijn. PEOPLE WHO WANT TO BAN HATE SPEECH, JUST HATE SPEECH. VRIJE MENINGSUITING !!! |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
De MIVB is verantwoordelijk voor het openbaar vervoer in Brussel. Daarnaast zijn er een aantal lijnen die aansluiten op lijnen van de TEC of van De Lijn. In overeenstemming met de afgesloten akkoorden rijdt een bus van De Lijn dan bijvoorbeeld het hele traject tot waar die lijn ergens stopt in Brussel. Hetzelfde gebeurt voor bepaalde lijnen van de TEC. Dit is op andere plaatsen niet anders. De Lijn baadt een lijn uit van Kortrijk tot Moeskroen. De TEC laat haar bussen rijden tot in Ronse. Bij grensoverschrijdende samenwerking is dat niet anders. De bus van Breskens naar Brugge en omgekeerd wordt uitgebaat door de Connexxion, de Nederlandse openbare busmaatschappij in Zeeuws-Vlaanderen. Om het uur ziet men dan ook een groene bus van Connexxion aan het station van Brugge. De Lijn verricht heel goed werk: ik zie dan ook niet in waarom ze terug zouden moeten keren naar de oude unitaire buurtspoorwegen die log, totaal klantonvriendelijk en onrendabel waren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 23 juli 2003
Berichten: 9.858
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
__________________
Out of the blue, into the black |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
MIVB, TEC en De Lijn. (dan zwijg ik over de NMBS die veelal dienst doet als tram). Dat zijn er 3! Ik kan met een bus van De Lijn van Etterbeek naar Brussel Centrum, dit kan ik ook met metrolijn 1A etc. Voor ons is dat mss eenvoudig, maar stel u eens in de plaats van een toerist? Het zou beter zijn - uit mijn oogpunt - om 1 openbare vervoersmaatschappij te hebben. Veel duidelijker, eenvoudiger en goedkoper!
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Reageer eens deftig, en niet als een idioot.
__________________
En toch blijft separatisme crimineel en des duivels! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Feit is dat De Lijn heel goed werk levert, wat niet gezegd kan worden van haar unitaire voorganger. Amaai, was me dat toen een puinhoop (ik herinner me nog van uit mijn studententijd welke rompslomp het was een abonnement aan te vragen en die dan uiteindelijk te ontvangen - nu is dat kinderspel geworden). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 178.701
|
![]() Citaat:
Als hij niet weet welke bus hij moet nemen, dan heeft hij misschien niet goed naar de informatietabellen gekeken of gewoon niet gelet wat er op de bus staat. |
|
![]() |
![]() |