Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 9 mei 2013, 06:23   #1
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard Amerikanen lachen om Belgisch amateurisme

Gisteren is een nationale TV reportage uitgezonden op de VS, tussen 8 en 10 uur plaatselijke tijd (dat will zeggen op de meest waardevolle "prime time" moment van de avond) het ging over de klungelende Belgische veiligheidsapparaat. De presentatrice deed haar best om haar lach te verbergen:
http://www.nbcnews.com/id/26315908/n...show/#51824965

.

Laatst gewijzigd door Tempest : 9 mei 2013 om 06:27.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 06:34   #2
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN

subocaj's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tempest Bekijk bericht
Gisteren is een nationale TV reportage uitgezonden op de VS, tussen 8 en 10 uur plaatselijke tijd (dat will zeggen op de meest waardevolle "prime time" moment van de avond) het ging over de klungelende Belgische veiligheidsapparaat. De presentatrice deed haar best om haar lach te verbergen:
Ik zou zo een reportage kunnen maken over het Amerikaanse veiligheid apparaat en 9/11.
Ook maar mee lachen?

Laatst gewijzigd door subocaj : 9 mei 2013 om 06:35.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 06:36   #3
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Dit nieuws is voor iets té leuk gebracht als je begrijpt wat ik bedoel.
Oud 9 mei 2013, 06:37   #4
Tempest
Gouverneur

Tempest's schermafbeelding

Standaard

Je kan er alleen maar om lachen. Niks aan te doen.
Tempest is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 06:58   #5
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Dit nieuws is voor iets té leuk gebracht als je begrijpt wat ik bedoel.
Wat ik echt grappig vind is dat er op een fraude van 2,5 miljard, van die bestolen diamantairs, een "reuze" belasting en boete geheven werd van samen 160 miljoen.
Reken zelf maar uit hoeveel procent de belastingvoet bedraagt.
Ik teken voor die belastingvoet.
Maar ja ik ben maar uitschot.
Oud 9 mei 2013, 07:11   #6
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Ik weet niet of het nog mogelijk is om die 2.5 miljard te recupereren. Het lijkt me alleszins een goede investering om ZWARE controles te organiseren in de diamantsector. Als dit 10 miljoen zou kosten heb je een winst van 2.490.000.000 euro! Een goede investering. Met in het achterhoofd houdende dat ik ook maar uitschot ben natuurlijk.

Laatst gewijzigd door Snerror : 9 mei 2013 om 07:12.
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 07:28   #7
subocaj

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Ik weet niet of het nog mogelijk is om die 2.5 miljard te recupereren. Het lijkt me alleszins een goede investering om ZWARE controles te organiseren in de diamantsector. Als dit 10 miljoen zou kosten heb je een winst van 2.490.000.000 euro! Een goede investering. Met in het achterhoofd houdende dat ik ook maar uitschot ben natuurlijk.
Zulk danig uitschot ben ik ook weer niet dat ze een hogere belastingvoet zouden moeten hebben dan wij, maar dezelfde als iedereen zou ik toch normaal vinden.
Oud 9 mei 2013, 08:57   #8
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Wat ik echt grappig vind is dat er op een fraude van 2,5 miljard, van die bestolen diamantairs, een "reuze" belasting en boete geheven werd van samen 160 miljoen.
Reken zelf maar uit hoeveel procent de belastingvoet bedraagt.
Ik teken voor die belastingvoet.
Maar ja ik ben maar uitschot.
Wat ik nu weer erg grappig vind is dat jij niet eens het verschil kent tussen omzet en winst.
speurneus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 10:01   #9
gertc
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Het klungelende veiligheidsapparaat? Ze heeft het over twee zeer goed uitgevoerde overvallen, waarbij elke keer de daders gevat werden.
Om eerlijk te zijn, ik denk dat je een probleemloos een lange film kunt maken over het klungelende veiligheidsapparaat zonder die twee overvallen zelfs maar te vermelden.
gertc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 10:04   #10
Scorpio
Minister-President

Standaard

Citaat:
Jij hebt duidelijk een andere reportage gezien dan degene waar je naar linkt. Ik zie hier namelijk nergens gelachen worden om het 'Belgisch amateurisme', eerder een soort verwondering (ik durf zelfs bijna zeggen BEwondering) voor de professionele manier waarop de overvallen werden gepland en uitgevoerd. Op geen enkel moment wordt er op een negatieve manier gesproken over de Belgische aanpak, of over de Belgische autoriteiten of politie.

Qua misleidende titel kan deze dus weer tellen...
Scorpio is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 10:07   #11
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
.
Ik vond eer dat ze erg haar best deed om lachwekkend over te komen.

Vb. weet ik niet wat er lachwekkend aan is dat enkele maanden na de overval, de politie in drie landen zoveel aanhoudingen verricht in een toch spectaculaire actie.
Op die wijze vind ik, die geen uitschot ben (of tenminste er nog niet toe verklaard ben tot op heden), dat dit minder lachwekkend is dan de politie van Boston die de snelkookpan-terrorist moest aanhouden op aangeven van een ongewapende burger, buiten de afgesloten perimeter ...

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 15:59   #12
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Hier wordt ook gelachen met b. amateurisme: miss b. herkent de b. vlag niet eens ....

http://www.youtube.com/watch?feature...v=685iaHPE-RU#!

.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2013, 16:12   #13
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scorpio Bekijk bericht
Jij hebt duidelijk een andere reportage gezien dan degene waar je naar linkt. Ik zie hier namelijk nergens gelachen worden om het 'Belgisch amateurisme', eerder een soort verwondering (ik durf zelfs bijna zeggen BEwondering) voor de professionele manier waarop de overvallen werden gepland en uitgevoerd. Op geen enkel moment wordt er op een negatieve manier gesproken over de Belgische aanpak, of over de Belgische autoriteiten of politie.

Qua misleidende titel kan deze dus weer tellen...
Correct. Leuke reportage, leuk gebracht, maar ik zie nergens kritiek.
Wel merk ik bewondering voor de politie die AL de dieven pakte. ALL OF THEM.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be