Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 13 april 2013, 20:16   #1
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard jonge pro-Palestijnse Jood hard aangepakt door Israelische politie

Deze video toont hoe een jonge Amerikaanse Jood die de onderdrukking van de Palestijnen op een vreedzame manier aanklaagt voor de camera hardhandig wordt gearresteerd door de politie, terwijl groepen Joodse nationalisten de politie staan aan te moedigen. Nogmaals een bewijs dat Isael eigenlijk geen rechtstaat is, en dat vrijheid van meningsuiting er heel relatief is.

http://www.youtube.com/watch?v=urT4cLrtY

Palestijnen en Israelische Arabieren worden natuurlijk nog veel harder aangepakt, systematisch gediscrimineerd door overheidsinstanties en politie, daar bestaan lange rapporten over van mensenrechtenorganisaties. Linkse Israeli klagen dit al lang aan, maar roepen in de woestijn.
tomm is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 20:31   #2
Buitenwipper
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door tomm Bekijk bericht
dat vrijheid van meningsuiting er heel relatief is.
Israël en het Westen delen nu eenmaal dezelfde waarden...
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 20:44   #3
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Wat een objectief kanaal. "Het geluid van de Koran"...
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 21:28   #4
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Wat een objectief kanaal. "Het geluid van de Koran"...
Dat het niet van een objectieve bron komt, betekent nog niet per definitie dat het niet waar is.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 april 2013, 21:28   #5
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Dat filmpje is trouwens fucking oud.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 13:20   #6
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN

thePiano's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze video toont hoe een jonge Amerikaanse Jood die de onderdrukking van de Palestijnen op een vreedzame manier aanklaagt voor de camera hardhandig wordt gearresteerd door de politie, terwijl groepen Joodse nationalisten de politie staan aan te moedigen. Nogmaals een bewijs dat Isael eigenlijk geen rechtstaat is, en dat vrijheid van meningsuiting er heel relatief is.
Ik vind dat we die Amerikaanse Joodse pro-Palestijn naar Gaza moeten zenden om er de repressie van de bevolking door Hamas aan te klagen. Wat denk je, hoeveel minuten zal hij daar overleven?

Of, dichter bij huis: als die gastjes van de NSA nog eens voorbij paraderen, ga dan maar vreedzaam roepen "Fascisten go home" of zoiets, en kijk dan wat er gebeurt...
Oud 15 april 2013, 14:01   #7
Tamam
Minister-President

Tamam's schermafbeelding

Standaard

Israel: het land van de vrije meningsuiting ...
Tamam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 14:08   #8
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano Bekijk bericht
Ik vind dat we die Amerikaanse Joodse pro-Palestijn naar Gaza moeten zenden om er de repressie van de bevolking door Hamas aan te klagen. Wat denk je, hoeveel minuten zal hij daar overleven?

Of, dichter bij huis: als die gastjes van de NSA nog eens voorbij paraderen, ga dan maar vreedzaam roepen "Fascisten go home" of zoiets, en kijk dan wat er gebeurt...
Misschien word je dan in elkaar getimmerd door die gasten van NSA, maar toch zeker niet door de politie...

Israel, in tegenstelling tot Hamas, zegt van zichzelf dat het een open, tolerante samenleving is waar iedereen het recht heeft op vrije meningsuiting. Onzin, natuurlijk, zo is de herdenking van de Nakbah (de massale etnische zuivering van palestijnen door israel) officieel verboden en mensenrechtenorganisaties hebben lange rapporten over Israel.

De laatste keer dat Palestijnse Israeli betoogden werden ze beschoten door de politie en vielen er doden. Ik heb het dan natuurlijk nog niet over de situatie in de door Israel bezette delen van de Westoever...
Oud 15 april 2013, 15:54   #9
thePiano

Standaard

Citaat:
zo is de herdenking van de Nakbah (de massale etnische zuivering van palestijnen door israel) officieel verboden en mensenrechtenorganisaties hebben lange rapporten over Israel.

De laatste keer dat Palestijnse Israeli betoogden werden ze beschoten door de politie en vielen er doden. Ik heb het dan natuurlijk nog niet over de situatie in de door Israel bezette delen van de Westoever...
Natuurlijk wordt die grote leugen van de Nakbah niet in Israël herdacht, en zeker niet op de Onafhankelijkheids Dag. En die zogenaamde "etnische zuiveringen" is pure onzin. De laatste cijfers van het CBS spreken van 1.658.000 miljoen Arabieren in Israël (in 1949 waren er ca. 150.000 niet gevlucht. Volgens de UNRWA is de groep Palestijnse vluchtelingen van ca. 500.000 aangegroeid tot bijna 5 miljoen geregistreerde vluchtelingen.

Maar ik weet wel dat in de moslimlanden in de Arabische wereld waar nog een restant Joden verblijven, ze amper worden getolereerd en diegenen die er zijn overgebleven een hard leven lijden.

Of hoeveel Joden dacht jij dat er in de Gaza of op de West Bank nog wonen?
Oud 15 april 2013, 16:01   #10
thePiano

Standaard

Citaat:
Misschien word je dan in elkaar getimmerd door die gasten van NSA, maar toch zeker niet door de politie....
Weer onzin. In mijn jonge jaren ben ik in ontzettend veel betogingen opgestapt en ben bij herhaling in elk geslagen door de politie. Zo ben ik eens na mijn aanhouding in Brussel door zes agenten in elkaar getrapt die vonden dat ik er teveel bij was.
Oud 15 april 2013, 16:23   #11
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Natuurlijk wordt die grote leugen van de Nakbah niet in Israël herdacht, en zeker niet op de Onafhankelijkheids Dag. En die zogenaamde "etnische zuiveringen" is pure onzin. De laatste cijfers van het CBS spreken van 1.658.000 miljoen Arabieren in Israël (in 1949 waren er ca. 150.000 niet gevlucht. Volgens de UNRWA is de groep Palestijnse vluchtelingen van ca. 500.000 aangegroeid tot bijna 5 miljoen geregistreerde vluchtelingen.

Maar ik weet wel dat in de moslimlanden in de Arabische wereld waar nog een restant Joden verblijven, ze amper worden getolereerd en diegenen die er zijn overgebleven een hard leven lijden.

Of hoeveel Joden dacht jij dat er in de Gaza of op de West Bank nog wonen?
Volgens de Israelische historicus Benny Morris werden zo'n 700000 Palestijnen etnisch gezuiverd in een campagne die duidelijk van bovenaf geleid werd en de bedoeling had van Israel een land te maken waar Joden in de meerderheid waren. Er vonden massaslachtingen plaats, vooral bedoeld om schrik aan te jagen en palestijnen aan te zetten om te vluchten. Maar talloze Palestijnen werden ook at gunpoint uit hun huizen verdreven.

Maar goed dat is off topic, net als de situatie van de Joden in andere landen. (tussen haakjes, uitgerekend in Iran is er een practiserend Joods lid van het parlement).

Op de Westbank wonen enkele 10000'en Joden, meestal mensen uit de voormalige Sovjet-Unie of andere plaatsen die geen enkele familiale band met de streek hebben.

Overigens, of de NAKBA al dan niet herdacht moet worden is hier niet de kwestie, wel dat deze tragische gebeurtenis niet MAG herdacht worden in Israel.

Laatst gewijzigd door tomm : 15 april 2013 om 16:24.
Oud 15 april 2013, 16:26   #12
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weer onzin. In mijn jonge jaren ben ik in ontzettend veel betogingen opgestapt en ben bij herhaling in elk geslagen door de politie. Zo ben ik eens na mijn aanhouding in Brussel door zes agenten in elkaar getrapt die vonden dat ik er teveel bij was.
In België of geen enkel westers land zou die jongen zo niet aangepakt worden, dat weet ik zeker. Hij was niet gewelddadig, verkondigde zijn mening voor de camera en kwam uit voor z'n overtuiging, zonder te schreeuwen of herrie te zoeken.
Oud 15 april 2013, 17:16   #13
thePiano

Standaard

Citaat:
Op de Westbank wonen enkele 10000'en Joden, meestal mensen uit de voormalige Sovjet-Unie of andere plaatsen die geen enkele familiale band met de streek hebben.
So what? Alleen al in Antwerpen wonen tienduzenden vluchtelingen afkomstig uit 181 landen die geen enkele familiale band hebben met ons land.

In tegenstelling tot wat de Arabische landen met hùn (Palestijnse) vluchtelingen hebben gedaan en nog doen - met name ze al 65 jaar rechteloos laten wegrotten in de kampen - hebben wij de afgelopen eeuw ca. 1 miljoen vluchtelingen genaturaliseerd, onderwijs en werk gegeven en volkomen geïntegreerd.

Eén daarvan, een zoon van een Italiaanse mijnwerker, is zelfs premier van ons land geworden: Elio Di Rupo.

In om het even welk Arabisch of moslimland was onze premier al lang de keel over gesneden alleen al omwille van zijn seksuele voorkeuren.

Laatst gewijzigd door thePiano : 15 april 2013 om 17:16.
thePiano is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 18:48   #14
Helias
Gouverneur

Helias's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In België of geen enkel westers land zou die jongen zo niet aangepakt worden, dat weet ik zeker. Hij was niet gewelddadig, verkondigde zijn mening voor de camera en kwam uit voor z'n overtuiging, zonder te schreeuwen of herrie te zoeken.
Hoe onnozel. Dit soort dingen gebeurt dagelijks in alle westerse landen. Ga eens op de 21 juli parade roepen wat je denkt van de koning en je zult zien wat er gebeurt.

Deze jonge idioot wordt trouwens NIET hardhandig aangepakt. Hij gaat provoceren bij een pro-Israelische betoging, wordt door de politie gevraagd weg te gaan en wanneer hij weigert wordt hij - compleet terecht - opgepakt. En zelfs dat had niet kwaadschiks moeten gebeuren had hij geen weerstand geboden. De politie treedt hier zéér braaf en correct op.

Heb je ooit TAK'ers zien oppakken op een taalgrensactie?
Helias is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 19:52   #15
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Schitterend filmpje, vooral 03:11 als ze hem afvoeren met die palestijnse vod rond zijn bakkes heen

Thanks voor het posten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 20:00   #16
kiko

kiko's schermafbeelding

Standaard

Saai filmpje. Ik had gedacht dat die kerel het pak rammel van zijn leven ging krijgen, maar neen, ze plukken hem gewoon uit de menigte, duwen hem tegen de grond en arresteren hem vervolgens.

Meer niet.

Ik heb trouwens de indruk dat er best wel geknipt is in het filmpje, want men laat enkel de reactie zien van de Israëlische politie. Wat die kerel gezegd of gedaan heeft net daarvoor, wat dus de concrete aanleiding was van zijn arrestatie, daar moet je maar naar raden.
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 april 2013, 21:28   #17
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

=thePiano

Citaat:
So what? Alleen al in Antwerpen wonen tienduzenden vluchtelingen afkomstig uit 181 landen die geen enkele familiale band hebben met ons land.
Die wonen dan wel niet gescheiden van de Belgen door een muur, ze hebben geen Belgische huizen of tuinen onteigend om hun eigen huis op te bouwen, ze hebben geen wegen die alleen zij kunnen gebruiken, enzovoort.

Citaat:
In tegenstelling tot wat de Arabische landen met hùn (Palestijnse) vluchtelingen hebben gedaan en nog doen - met name ze al 65 jaar rechteloos laten wegrotten in de kampen - hebben wij de afgelopen eeuw ca. 1 miljoen vluchtelingen genaturaliseerd, onderwijs en werk gegeven en volkomen geïntegreerd.
Die vluchtelingen kwamen dan ook vrijwillig naar België. De Palestijnen werden verdreven uit hun land, alles werd hen afgenomen, en ze mochten nooit meer terug.

Citaat:
Eén daarvan, een zoon van een Italiaanse mijnwerker, is zelfs premier van ons land geworden: Elio Di Rupo.

In om het even welk Arabisch of moslimland was onze premier al lang de keel over gesneden alleen al omwille van zijn seksuele voorkeuren.
Moest je weten hoeveel homo's er zijn in de Arabische wereld, alleen gaat het er daar hypocrieter aan toe.
Oud 15 april 2013, 21:33   #18
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Helias Bekijk bericht
Hoe onnozel. Dit soort dingen gebeurt dagelijks in alle westerse landen. Ga eens op de 21 juli parade roepen wat je denkt van de koning en je zult zien wat er gebeurt.

Deze jonge idioot wordt trouwens NIET hardhandig aangepakt. Hij gaat provoceren bij een pro-Israelische betoging, wordt door de politie gevraagd weg te gaan en wanneer hij weigert wordt hij - compleet terecht - opgepakt. En zelfs dat had niet kwaadschiks moeten gebeuren had hij geen weerstand geboden. De politie treedt hier zéér braaf en correct op.

Heb je ooit TAK'ers zien oppakken op een taalgrensactie?
Als je tijdens een 11-juli parade een t shirt met Vlaamse leeuw op draagt en rustig je mening verkondigt voor de camera zal er juist niets gebeuren, hoogstens enkele opmerkingen van omstaanders.

Ik he nog gezien dat een groep communisten op de trappen van de beurs slaags raakten met moslimfundamentalisten, en zelfs dan nog greep de politie niet in.

De politie treed helemaal niet correct op. Hij wordt gearresteerd terwijl hij geen enkele regel overtrad. Het is niet verboden om rond te lopen met een arafatsjaal, en het is ook niet verboden je mening rustig op straat te verkondigen tegen een cameraploeg, zolang je iedereen gerustlaat en geen overlast berokkend.
Oud 15 april 2013, 21:37   #19
tomm
Secretaris-Generaal VN

tomm's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Saai filmpje. Ik had gedacht dat die kerel het pak rammel van zijn leven ging krijgen, maar neen, ze plukken hem gewoon uit de menigte, duwen hem tegen de grond en arresteren hem vervolgens.

Meer niet.

Ik heb trouwens de indruk dat er best wel geknipt is in het filmpje, want men laat enkel de reactie zien van de Israëlische politie. Wat die kerel gezegd of gedaan heeft net daarvoor, wat dus de concrete aanleiding was van zijn arrestatie, daar moet je maar naar raden.
Die kerel deed niets behalve zijn mening zeggen en een arafatsjaal dragen met Palestijnse vlag. Hij werd net daarom gearresteerd, omdat die symbolen die flikken hevig stoorden, vooral ook omdat ze gedragen werden door een Jood, zoveel was duidelijk. Hem in elkaar kloppen zullen ze in Israel niet doen terwijl iedereen er op staat te kijken, de Israelische politiebureaus, het leger en shin bet hebben marteltechnieken ontworpen die geen sporen achterlaten. Hij werd wel hardhandig tegen de grond geworpen voor het verkondigen van z'n mening. Symbolisch hebben ze ook z'n Arafatsjaal uitgetrokken.
Oud 16 april 2013, 00:18   #20
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Deze video toont hoe een jonge Amerikaanse Jood die de onderdrukking van de Palestijnen op een vreedzame manier aanklaagt
ween ween alweer bekeken vanuit en anti Israël bril...
mij lijkt het me eerder iemand die een vreedzame betoging wil uitlokken tot provocaties wat niet lukte dankzij het sobere optreden van de politie en de vreedzame betogers.
Heeft ie nog een gelukt dat hij niet tegen putin betoogde of hij had een kogel in zijn kop!
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be