![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen). |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Zoals menig forummer die hier reeds een tijdje verblijft wel weet, had "HANS1" AKA Hans Van de Cauter, BUB-voorzitter het ambitieuze plan om België te verengelsen. Hij vond dit nuttig. Zo wou hij onder andere alle overheidsinstellingen onderling én naar de burger in het Engels laten communiceren. Hij zag hier tevens een oplossing in voor de communautaire twisten die Belgiê op zijn grondvesten doen daveren.
Ik spreek nu over enkele maanden gelden. Nu vraag ik mij af: wat is er verder van gekomen? Waarom geeft de BUB niet het goede voorbeeld door zijn webstek in het Engels aan te bieden? |
![]() |
![]() |
#2 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#3 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
Europees Commissaris
Locatie: Samenkomst van de schrale, mijmerende Kempen en het overvloedige, spekbuikige Brabant
|
![]() Uw voorzitter heeft wel veel van die dwaze "persoonlijke" standpunten...
Moet een voorzitter zijn programma niet consequent verdedigen in plaats van voortdurend nieuwigheden uit zijn mouw te schudden waar de partij zich van moet distantiëeren? |
![]() |
![]() |
#5 |
Vreemdeling
|
![]() laat die zotskap maar zijn vrijheid van meningsuiting doen. Elke nieuwe onnozeliteit en Vlaanderens onafhankelijkheid is weer enkele dagen dichterbij.
#6 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#7 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() De communautaire problemen zouden daar m.i. wel niet door opgelost woprden tenzij het in combinatie gaat met een herinvoeren van de unitaire belgische staat, maar dan zou het logischer zijn om het nederlands overal op te leggen aangezien de meerderheid van de bevolking dit al kent en het in veel gevallen eerder om een 'hervernederlandsen' zal gaan ![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() Ik vind het niet erg dat mijn onderwijs op de universiteit grotendeels Engelstalig is. Als ik mijn boeken moet kopen en ik kan kiezen tussen een boek van 30 euro in het Engels en hetzelfde boek van 100 euro in het Nederlands vertaald, dan is mijn keuze zeer snel gemaakt.
#10 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#11 |
Banneling
|
![]() De huidige evolutie is juist het bewijs dat cultuur veel meer is dan één taal.
Laatst gewijzigd door Hans1 : 1 augustus 2004 om 19:14. |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Misschien kunt u in het vervolg uw bijdragen wat inhoudelijker maken: dat zou een inhoudelijke discussie alvast mogelijk maken. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat werd reeds uitvoerig uiteengezet, maar de de Heer Vandenberghe begrijpt alleen wat hij wil begrijpen. |
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U leeft echt nog in de 19de eeuw, hoor ! Ik vrees dat de toekomst er niet zal uitzien zoals u dat wel zou willen. Laatst gewijzigd door Hans1 : 1 augustus 2004 om 19:39. |
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Als ik in het Chinees had willen leren, was ik wel in Sjanghai gaan studeren of zo. Als ik alleen het Nederlands had gewild, dan had ik eerst stevig moeten werken voor geld voor alle vertalingen - dat kost geld, en tenzij ge een gratis-beleid gaat voeren in uw onafhankelijke Vlaanderen, gaat dat er niet aan verhelpen.
![]() |
#17 |
Minister
|
![]() Tenzij dhr. Vandenberghe mij uiteraard op kosten wil jagen en het studeren voor nog veel minder mensen mogelijk wil maken - enkel de rijksten dan misschien? ...
Bloei O Land, In Eendracht Niet Te Breken, Wees Immer Uzelf En Ongeknecht Het Woord Getrouw, Dat G' Onbevreesd Moogt Spreken, Voor Vorst, Voor Vrijheid En Voor Recht! Laatst gewijzigd door Foundation : 1 augustus 2004 om 19:53. |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Er bestaat geen Belgische cultuur. Dat is al duidelijk op het vlak van literatuur: er is geen Belgische literatuur, er is wel de Vlaams-Nederlandse literatuur en de Waals-Franse. Wel bestaat er zoiets als een belgitude, een bepaalde houding tegenover de overheid waarbij men de staat als de vijand beschouwt en zoveel mogelijk eruit moet persen. Dat hebben Walen en Vlamingen inderdaad met elkaar gemeen. Niet echt een teken van cultuur. |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Het is natuurlijk makkelijk om denkpistes uit hun context te rukken. Maw een totaal overbodige en idiote topic. Zal ik daarentegen eens 70 topics openen over het VB?
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als onderwijzer weet ik wel dat het een basisrecht is dat een volk onderwijs van laag tot hoog mag en moet kunnen genieten in haar taal. Voor dit basisrecht heeft men gestreden. Voor dit basisrecht wordt in een aantal landen nog altijd gestreden. In Oostenrijk ijvert de Sloveense minderheid al vele jaren voor hoger onderwijs in het Sloveens, alhoewel iedereen weet dat dit veel meer zal kosten dan gewoon aansluiten bij het Duitstalig hoger onderwijs. Nu, met de toetreding van Slovenië tot de EU kan men veel gemakkelijker de grens over. Probleem is daar nu gedeeltelijk opgelost. Feit is wel dat mensen ervoor strijden. Wil je onderwijs in een andere taal volgen, dan staat u dat gerust vrij. Dat is een individueel recht waarmee men echter geen afbreuk moet doen aan het algemeen basisrecht. Zo eenvoudig is dat. Allerlei uitwisselingsprojecten en de EU maken het trouwens gemakkelijk in een ander land te studeren. Zo simpel is het nu eenmaal. |
|
![]() |