Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 mei 2013, 23:15   #1
Buitenwipper
Banneling

Standaard Conservatieven zijn dom en racistisch

Intelligence Study Links Low I.Q. To Prejudice, Racism, Conservatism

Citaat:
Are racists dumb? Do conservatives tend to be less intelligent than liberals? A provocative new study from Brock University in Ontario suggests the answer to both questions may be a qualified yes.
http://www.huffingtonpost.com/2012/0...n_1237796.html

De studie blijkt wel te kloppen, het forum zit hier vol conservatieven en veel intelligente posts kom je niet tegen.
Buitenwipper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 23:23   #2
Schelfie
Minister-President

Schelfie's schermafbeelding

Standaard

In Amerika zijn conservatieven dan ook echt conservatieven die religie bv. boven redelijkheid en gezond verstand plaatsen. Zoiets dus als bij ons de zogezegde "progressieven".

Laatst gewijzigd door Schelfie : 29 mei 2013 om 23:32.
Schelfie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 mei 2013, 23:26   #3
cookie monster
Secretaris-Generaal VN

cookie monster's schermafbeelding

Standaard

Zijn ALLE niet-racisten even slim ??

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,
but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

Zoek alle berichten van cookie monster

Ik woon zelfs graag alleen

Geen kinderen hebben is een gemis ????

Is dit nog menselijk - mijn mening.pdf (271,2 KB) (19-10-2016)

cookie monster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 00:05   #4
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Buitenwipper Bekijk bericht

De studie blijkt wel te kloppen, het forum zit hier vol conservatieven en veel intelligente posts kom je niet tegen.
K&K...
Net zoals http://forum.politics.be/showthread....hlight=schedel
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 16:09   #5
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door CLAESSENS Joris Bekijk bericht
Er MOET dus wel 'n verband zijn...
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 17:05   #6
Bog
Partijlid

Standaard

Je bedoelt vast en zeker moslims.
Bog is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 mei 2013, 19:12   #7
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

En wat is uw mening ?
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2013, 05:09   #8
Bhairav

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
En wat is uw mening ?
Dat het waar is.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2013, 05:50   #9
Distel
Secretaris-Generaal VN

Distel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat is dan een conservatief? Een belgicist die La Belgique wilt behouden? Een anti-N-VAer die zich vastkampt aan het geklungel van de regering? Een religioot die belang hecht aan 2000 jaar oude debiliteiten?
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2013, 11:38   #10
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Koenraad Noël's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Distel Bekijk bericht
Wat is dan een conservatief? Een belgicist die La Belgique wilt behouden? Een anti-N-VAer die zich vastkampt aan het geklungel van de regering? Een religioot die belang hecht aan 2000 jaar oude debiliteiten?
Nee, het gaat hier weldegelijk om het conservatisme als het ideologie, en die ideologie wordt hier belichaamt door N-VA. Bart De Wever, die zich duidelijk als conservatief uit, toont aan dat het onderzoek met een dikke korrel zout genomen moet worden. Als ik jouw geraaskal hier lees, daarentegen...
Koenraad Noël is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2013, 11:57   #11
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Koenraad Noël Bekijk bericht
Nee, het gaat hier weldegelijk om het conservatisme als het ideologie, en die ideologie wordt hier belichaamt door N-VA. Bart De Wever, die zich duidelijk als conservatief uit, toont aan dat het onderzoek met een dikke korrel zout genomen moet worden. Als ik jouw geraaskal hier lees, daarentegen...
Ik snap eigenlijk niks van je bericht (dat is ongetwijfeld de domme conservatief in mij).
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Oud 31 mei 2013, 12:07   #12
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik snap eigenlijk niks van je bericht (dat is ongetwijfeld de domme conservatief in mij).
Bart De Wever = conservatief
Bart De Wever != dom/racistisch
Bericht #9 = dom geraaskal over vermeend belgicisme
re·li·gi·oot (de; m,v; meervoud: religioten) - Populistische term die religiositeit gelijkstelt aan idioterie. Als argument is de term een typische stropop.
Bericht #9 = "zelfkennis is het begin van alle wijsheid"

Of in de stijl van je onderschrift:
* Bart De Wever: niet dom of racistisch. De studie dient men dus met een korrel zout te nemen.
* Don Quichot: het literaire figuur wiens strijd tegen windmolens doet denken aan Distels strijd tegen belgicisten in dit draadje.
* Religioot: een term die per definitie een drogreden is, namelijk een stropopredenering.

Laatst gewijzigd door Koenraad Noël : 31 mei 2013 om 12:11.
Oud 31 mei 2013, 12:30   #13
CLAESSENS Joris
Minister-President

CLAESSENS Joris's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Er MOET dus wel 'n verband zijn...
Ik zou het anders wel waarderen moest de draadstarter hier ook een smoelenboek met mij als prime suspect plaatsen.
Dit soort draden bewijst de onmacht van de plaatser en zijn onvermogen om in inhoudelijke discussies te winnen...
Na de nodige intimidatie om deze uitspraak niet te herhalen; "Allah is een verzinsel, Mohammed is de leugenaar die hem verzon. Mohammed is ook een massamoordenaar, terrorist en pedofiele kinderverkrachter .
Bron: de koran.
CLAESSENS Joris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2013, 16:53   #14
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Bart De Wever = conservatief
De ene moment wilt hij onafhankelijkheid, de volgende is hij conservatief. Straf...

Citaat:
Bart De Wever != dom/racistisch
Klopt.

Citaat:
Bericht #9 = dom geraaskal over vermeend belgicisme
Neen, bericht 9 is een vraag over wat als "conservatief" bestempeld wordt. Het bestaande (niet vermeende) belgicisme was maar 1 voorbeeld, er waren er nog twee andere. Misschien komt het dom geraaskal wel van diegene die er 1 dingetje uitpikt en dan onterecht doet of dat de essentie van het bericht was?

Citaat:
re·li·gi·oot (de; m,v; meervoud: religioten) - Populistische term die religiositeit gelijkstelt aan idioterie. Als argument is de term een typische stropop.
"Een stropopredenering is een type drogreden waarbij men niet het werkelijke standpunt van de tegenstander weerlegt maar een (karikaturale) variant daarvan." (http://nl.wikipedia.org/wiki/Stropopredenering)

Zoals bijvoorbeeld 1 voorbeeldje over belgicisme eruit pikken en dan doen of dat de kern van het bericht was.

Citaat:
Bericht #9 = "zelfkennis is het begin van alle wijsheid"
En intellectuele eerlijkheid is het begin van elke deftige discussie.

Citaat:
* Bart De Wever: niet dom of racistisch. De studie dient men dus met een korrel zout te nemen.
Lijkt mij evident.

Citaat:
* Don Quichot: het literaire figuur wiens strijd tegen windmolens doet denken aan Distels strijd tegen belgicisten in dit draadje.
Welke strijd tegen belgicisten in dit draadje? Ik was van mening dat ik eerder een probleem maakte van labelplakkerij...

Citaat:
* Religioot: een term die per definitie een drogreden is, namelijk een stropopredenering.
En van stropopredeneringen weet jij natuurlijk alles.
Oud 31 mei 2013, 17:08   #15
Koenraad Noël
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
De ene moment wilt hij onafhankelijkheid, de volgende is hij conservatief. Straf...
Dat staat volledig los van elkaar. Bart De Wever omschrijft zichzelf als conservatief, volgt qua ideologie Burke en Dalrymple.

Informeer jezelf eerst eens...
Oud 31 mei 2013, 17:10   #16
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

²
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2013, 17:49   #17
Distel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat staat volledig los van elkaar.
Voor jou wel, voor mij niet. Daarom dat ik graag wil weten op welke basis we nu labeltjes gaan plakken.

Citaat:
Bart De Wever omschrijft zichzelf als conservatief, volgt qua ideologie Burke en Dalrymple.

Informeer jezelf eerst eens...
Blijkbaar hebben BDW en ik andere ideeën over wat conservatief wilt zeggen. Dus, voor de elvendertigste keer: Daarom dat ik graag wil weten op welke basis we nu labeltjes gaan plakken.
Oud 31 mei 2013, 19:59   #18
Klojo eerste klas

Klojo eerste klas's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Voor jou wel, voor mij niet. Daarom dat ik graag wil weten op welke basis we nu labeltjes gaan plakken.
Blijkbaar hebben BDW en ik andere ideeën over wat conservatief wilt zeggen. Dus, voor de elvendertigste keer: Daarom dat ik graag wil weten op welke basis we nu labeltjes gaan plakken.
Een goed begin is altijd eens in 't woordenboek kijken :
'Conservatief : vasthoudend aan de bestaande toestanden'
Inderdaad, BDW is conservatief tot en met....
En als we dan eens de link aanklikken die je discussiegenoot ons geeft :
FILOSOFIE LEEFT! Bart De Wever over Edmund Burke
16/08/2003
'De aartsvader van het conservatisme' wordt hij weleens genoemd: Edmund Burke. Bart De Wever weet wel beter, maar vindt het geeneens erg met dat conservatisme te worden vereenzelvigd. Er zijn redenen te over om Burke een held te noemen, vindt de N-VA-politicus. ,,Zijn inhoudelijke rechtlijnigheid, bijvoorbeeld, waardoor hoge ambten aan hem voorbij gingen. " Voor zover ik weet wil 'weet wel beter' zeggen dat hij het er niet mee eens is, hij omschrijft die filosofie en dus ook zichzelf niet als conservatief......
Je moet dus totaal niks kennen van die filosofie, je moet je dus niet hierover informeren, om uit dit stukje de voorgaande conclusie te kunnen trekken.....in tegengstelling tot wat Koenraad Noël zegt. Enkel Nederlands kunnen begrijpen volstaat.....
Oud 31 mei 2013, 20:06   #19
Fallen Angel
Eur. Commissievoorzitter

Fallen Angel's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
In Amerika zijn conservatieven dan ook echt conservatieven die religie bv. boven redelijkheid en gezond verstand plaatsen. Zoiets dus als bij ons de zogezegde "progressieven".
iemand voelt zich aangesproken.

Stalin: "The only real power comes out of a long rifle."
En hij verbood prompt alle particulier wapenbezit. Stalin was immers niet zo geïnteresseerd in democratie (waar het volk de macht bezit).
Fallen Angel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 mei 2013, 20:46   #20
mvd
Minister-President

mvd's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
Een goed begin is altijd eens in 't woordenboek kijken :
'Conservatief : vasthoudend aan de bestaande toestanden'
Inderdaad, BDW is conservatief tot en met....
Dat is een simplistische definitie. Conservatisme als politieke ideologie/houding is niet hetzelfde als 'vasthoudend aan de bestaande toestanden'. Conservatisme is niet tégen verandering, wel voor geleidelijke, vooral niet overhaaste verandering, tegen revolutie.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Klojo eerste klas Bekijk bericht
En als we dan eens de link aanklikken die je discussiegenoot ons geeft :
FILOSOFIE LEEFT! Bart De Wever over Edmund Burke
16/08/2003
'De aartsvader van het conservatisme' wordt hij weleens genoemd: Edmund Burke. Bart De Wever weet wel beter, maar vindt het geeneens erg met dat conservatisme te worden vereenzelvigd. Er zijn redenen te over om Burke een held te noemen, vindt de N-VA-politicus. ,,Zijn inhoudelijke rechtlijnigheid, bijvoorbeeld, waardoor hoge ambten aan hem voorbij gingen. " Voor zover ik weet wil 'weet wel beter' zeggen dat hij het er niet mee eens is, hij omschrijft die filosofie en dus ook zichzelf niet als conservatief......
Je moet dus totaal niks kennen van die filosofie, je moet je dus niet hierover informeren, om uit dit stukje de voorgaande conclusie te kunnen trekken.....in tegengstelling tot wat Koenraad Noël zegt. Enkel Nederlands kunnen begrijpen volstaat.....
Bart De Wever noemt zichzelf wel degelijk conservatief, althans in het verleden. In deze uitzending van de Keien van de Wetstraat bv.
mvd is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:01.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be