![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Vreemdeling
|
![]() Ik ben gisteren afgekeurd op de keuring omdat de rugleuning van de
voorstoelen zogezegd niet kunnen blokkeren, je kan ze los vooruit duwen. Bij nazicht op internet blijkt dat bij dit type zetel normaal te zijn, is van Amerikaanse makelij (Chevrolet Beretta) en daar steekt een automatisme in dat de zetel automatisch blokkeert bij abrupt stoppen. http://beretta.lutjebroeker.nl/stoelen- ... uring/480/ Ik ben héél arrogant behandeld door een "chef" van het keuringstation. Hij vond dat hij "volledig volgens de wet" mijn voertuig daarvoor ging afkeuren. Ik kan dus die zetels niet "herstellen" want er is niks defect, ze zijn gewoon zo geconstrueerd. Hebben ze dan op de keuring geen repertorium waarin dat soort "eigenaardigheden" is vermeld en dat ze kunnen inzien bij discussie met de eigenaar van het voertuig??? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Er zijn homologatieverschillen tussen de EU en de VS. Is het een heringevoerde dan kan dat problemen opleveren, is het een origineel in de EU verkochte wagen dan voldeed die toen aan de EU homologatievoorschriften. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() Bij de autokeuring werken dan ook lui die in feite niet veel van autotechniek kennen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ik zou eerder net het tegenovergestelde beweren. Ik heb namelijk eerder deze maand ook een autokeuring afgewerkt, maar heb eens de raad opgevolgd van iemand die ik ken die in de autokeuring werkt. Garagist eerst de auto z'n onderhoud laten doen + laten in orde zetten voor de keuring op voorhand. ze moesten me wel bellen alvorens ierts te vervangen. Ik krijg telefoon van de garagist (geen prutser, wel erkende merk-dealer) met een hele resem zaken die zogezegd moesten vervangen worden. Ik bel met de gast die ik ken van de keuring onmiddelijk erna en leg hem alles voor. Hij stelt me voor zowat 2/3de van de lijst te schrappen die de garagist voorstelde te vervangen of herstellen. De garagist was enigszins kwaad en probeerde me onder druk te zetten (dreigen met afkeuring in de autokeuring). Ik geef uiteraard niet toe en laat m'n auto keuren, puur op basis van wat m'n kennis had gezegd dat ze best wel deden en wat niet. Et voila: cum laude geslaagd in de keuring. ![]() Nadien tussen pot en pint nog wat met hem gekeuveld over het wereldje van garagisten en co, waarbij hij me van diverse merken problemen (sommige zeer kostelijk voor de eigenaars) kon voorleggen waarvan zelfs de merkdealers de juiste diagnose niet konden stellen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() Een auto met al wat jaren op de teller moet je eerst naar de keuring gaan en dan pas naar de garage. (indien je bent afgekeurd)
Aan de TS, ben je ooit al met die wagen door de keuring geraakt? Als het een rechtstreekse import is uit de VS, kun je standaard wel eens problemen hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Vreemdeling
|
![]() Die zetels zitten al 18 jaar in deze auto en is daarmee elk jaar door de keuring gekomen.
Zetels werden in Belgie gekocht. Het zijn de standaard zetels uit een Chevy Beretta. Aan Jo; mag ik uit uw antwoord afleiden dat je iemand bij de keuring moet kennen om correct behandeld te worden???? |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Voor de rest: als je kan bewijzen dat die zetels van in het begin in die auto staan, én dat dat de standaardzetels zijn, dan heeft de keuring volgens mij niks te koeken. Je hebt namelijk een gelijkvormigheidsattest, en da's het bewijs dat dat voertuig, toen het nieuw aan je geleverd werd, voldeed aan alle voorschriften. Neem contact op met Chevrolet, of met een Chevrolet-dealer. Ik veronderstel dat zij aan de keuring wel kunnen bewijzen dat die zetels origineel én goedgekeurd zijn. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik kan dat moeilijk geloven, dat ze de auto afkeuren, daar kan ik nog inkomen/! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Sommige zaken zijn zo geperfectioneerd dat die mensen van de keuring er niks mee te maken hebben.
Zo heb ik een Twingootje en werd jarenlang afgekeurd omdat mijn banden op de juiste spanning stonden. Blijkbaar waren de machines om de vering te meten niet afgesteld op die kleine lichte autootjes. Gevolg: ik moest eerst mijn banden aflaten alvorens naar de keuring te gaan om nadien gewoon de banden terug op spanning te brengen. Tweemaal controle is wel tweemaal betalen. Ondertussen is het (na een jaar of VIER zeker?) wel aangepast en worden die lichte autootjes apart behandeld.
Waarom islam"fobie"? Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Minister-President
|
![]() Mijn vader's wagentje hebben ze zo ooit afgekeurd omdat zijn lichten niet goed afgeregeld waren. Hij ging dus naar de garagist moeten en daarna terug naar de keuring.
Hij is gewoon naar huis gereden en in de namiddag terug naar de keuring, zonder zijn lichten te laten nazien dus. Hij kwam bij dezelfde man terecht en deze keer keurde hij de lichten wel goed. ![]()
![]() |
#12 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Vreemdeling
|
![]() In de herkansing ben ik nu wel goedgekeurd. Die zetels staan niet meer in een Chevrolet, maar in een Citroen Cabrio van 47 jaar oud. Staan daar al 18 jaar in zonder enig probleem, tot verleden week. Op mijn vraag wat ze dan doen bij de Beretta kreeg ik als antwoord dat dit een verschil maakt als die in het merk zelf staan. Nochtans is het "probleem" structureel aan de zetel en NIET hoe ze in de auto zijn bevestigd. Is trouwens correct gedaan geweest en totaal geen voorwerp in de discussie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door -Jo- : 6 mei 2013 om 20:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De situatie die je schetst komt vrij veel voor. De kerel die ik ken had het hier over in ons gesprek, omdat het één van de meest voorkomende bronnen van discussie is in de autokeuring. Maar er valt de keurder niets te verwijten. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik tip ook op slechte wegen/trillingen die dan toevallig wat geholpen hebben...
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 6 mei 2013 om 21:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In vele garages en vooral in de oude stijl stelden wij de lichten gewoon af op een muur. Het zou me dus verwonderen dat 100 gram lucht dat verschil maakt. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens in de meeste wagens staat van binnen zo een regelknopje om de hoogte te regelen. Ik denk dat velen dat niet kennen. Bedoeling is om bij bv een zware lading of passagiers de hoogte een beetje te verlagen. Wie doet dat? Laatst gewijzigd door Mambo : 9 mei 2013 om 14:17. |
|
![]() |
![]() |