![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Belastingplichtigen kunnen maar beter opletten met de vooraf ingevulde belastinggegevens. Wat de fiscus voor u invult, is niet altijd juist of volledig, schrijft de financiële krant De Tijd vandaag.
Fiscaal advocaat Michel Maus bond gisteren de kat de bel aan op Twitter. De door de fiscus vooraf ingevulde belastingbrief van zijn moeder op Tax-on-web bleek fout. Een fout in het voordeel van de fiscus ten bedrage van 700 euro. Maar wat Maus twitterde, is van een andere orde. Daar ging het om gegevens die de fiscus had, maar niet in rekening bracht, waardoor Maus' moeder 700 euro belasting te veel zou betalen. "Dit is het smerige van de zaak. De fiscus had de juiste informatie, maar rekende gewoon te veel aan." http://www.hln.be/hln/nl/943/Consume...-fout-in.dhtml Mensen, wij worden geregeerd door uitschot LET DUBBEL OP! Neem de raad van de bedrijfsleiders ernstig : "VERLAAT DIT LAND ZO SNEL MOGELIJK". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Vul sowieso niet je belastingtarief in via tax-on-web.
Ik blijf het op de klassieke manier doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Klopt. Ik kreeg ook een vereenvoudigde aangifte en er zat ook een stevige fout in. Uiteraard een fout in het voordeel van de belastingen, en zelfs een aardig bedrag.
Nakijken is dus de boodschap... |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Opzettelijk fouten maken is soms een truc om het bankgeheim op te heffen:
Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Europees Commissaris
|
![]() Volgens het artikel in HLN zou 85 tot 90% van de ingevulde aangiftes juist zijn. (En blijkbaar vinden ze dat zelf een goed cijfer, quod non...). En 5% van de aangiftes werd door de belastingplichtige gecorrigeerd. Dus 5-10% van de aangiftes was fout, en de belastingplichtige had niets door...
Kassa, kassa voor onze fiscus. Hoe slechter hij werkt, hoe beter voor de staat! |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banneling
|
![]() En weer is Adyns betrokken persoon.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Veelal gaat het over invaliden, zieken, gepensioneerden met een zeer laag pensioen, ... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Bovenvermelde personen krijgen steeds een aanslagbiljet met "NUL" als te betalen belastingen. Ik zie niemand van deze categorie alles nakijken om toch maar iets te betalen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Trouwens, in veel gevallen moeten mensen ook terugtrekken! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
|
![]() En een gepensioneerde met een zeer laag pensioen kan geen dik spaarboekje hebben?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Of is dat een groot geheim? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Moet dit werkelijk in elke post jack?
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Banneling
|
![]() Ik ben gewoon erg benieuwd. Ik vind getuigenissen van emigranten interessant.
Moest hij van de eerste keer antwoorden, zou ik zo niet moeten zagen. Laatst gewijzigd door Another Jack : 19 juni 2013 om 13:10. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die laatste is genoodzaakt om een dikke spaarboek te hebben voor zijn oude dag. Maar zie, daar komt Di Rupo om de hoek met zijn zware belastingen op spaargeld (RV), op levensverzekeringen en pensioensparen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor een volwassene vind ik dat eigenlijk enorm zielig. Laatst gewijzigd door stuyckp : 19 juni 2013 om 15:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
|
![]() Citaat:
Met de methode NVA is er geen zware belasting op spaargeld nodig. Laatst gewijzigd door pajoske : 19 juni 2013 om 21:11. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Om 1.500.000 werklozen om 2.200.000 gepensioneerden waarvan een hoop statutairen met dubbel pensioen waar nooit bijdragen voor betaald is om 300.000 zieken en invaliden te onderhouden om 1.100.000 "nieuwkomers" op 10 jaar tijd binnen te halen om 1.300.000 ambtenaren te onderhouden. Nee mijnheer, wij wilden tot ons 65ste werken maar de leegloperscultuur in België heeft daar anders over beslist. N-VA wenst werken te belonen. Uw traditionele maffia, dat uitschot wat onder andere taarten in mensen hun gezicht duwt is de ondergang. Mij niet gelaten, ik vertrek hier en zal de ondergang vanop afstand bekijken. Laatst gewijzigd door demonen : 19 juni 2013 om 21:22. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
|
![]() Citaat:
PS op het moment dat miijn kinderen in de automobielsector werkten waren de lonen van ford ong. 20-25% hoger dan bij de toeleveringsbedrijven in die sector. Laatst gewijzigd door pajoske : 19 juni 2013 om 21:35. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Banneling
|
![]() Ik ben het zeker niet geweest, op mijn 18de beginnen te werken en na bijna 31 jaar continu gewerkt te hebben straks werkloos door de hoge loonkost.
Niet omdat wat ik netto kreeg teveel was , maar omdat loonkost 3 keren hoger was dan mijn netto loon, drie keren. Hoge loonkost om de waalse hangmatten te onderhouden. Om de pensioenen te betalen van gast"arbeiders" die 30 jaar gedopt hebben Om duizenden asielzoekers te onderhouden, waarvan amper 20% ooit gewerkt heeft of zal werken. Want moest iedere inwoner van Belgie gewerkt hebben zoals ik gewerkt heb, bijgedragen hebben zoals ik bijgedragen heb, er zou geen hoge loonkost nodig geweest zijn. Ik ben het dus zeker niet geweest die ervoor gezorgd heeft dat Belgie een hoge loonkost heeft. Laatst gewijzigd door dpg : 19 juni 2013 om 21:46. |
![]() |
![]() |