![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#1 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
|
De regering van Kris Peeters blijft hardnekkig en tegen alle realisme in vasthouden aan twee megalomane 'investeringen': het BAM-project voor de ring rond Antwerpen, en het Saeftinghedok waar Doel voor moet verdwijnen. Twee dossiers die nauw samenhangen (en dan heb ik het niet over welke politieke belangen er met welke bouwfirma's samenhangen).
Indien het absurd grote Saeftingedok ooit op volle kracht zou draaien, zou daar zo ongeveer elke seconde een vrachtwagen vertrekken (het verkeer op de ring zou daarmee een serieus pak groter worden). Kritische stemmen uit de haven zelf zeggen dat dat dok - waarvan de kostprijs nog niet eens geweten is - een blunder gaat zijn waarbij die van het Doel- en van het Deurganckdok in het niets vallen dus het zal zo'n vaart niet lopen op de ring, maar de regering is er van overtuigd dat er werkelijk zoveel extra vrachtwagens zullen én moeten rijden langs Antwerpen, wat dan weer het BAM-project van de Oosterweelverbinding rechtvaardigt (in de ogen van de Vlaamse regering toch). Tussen haakjes, Oosterweel was de naam van een dorp dat in de jaren vijftig moest verdwijnen voor de havenuitbreidingen. Een bijgelovig mens zou gaan geloven dat een lokale heks toen een vloek over Antwerpen heeft uitgesproken... De Lijn kreeg dan weer als opdracht om tegen 2020 de helft van alle verplaatsingen in de Antwerpse agglomeratie met het openbaar vervoer, de fiets of te voet te laten gebeuren. Daarom investeert de Vlaamse regering zogezegd in een vlotte en duurzame bereikbaarheid van Antwerpen. Echter, al geruime tijd moet De Lijn besparen op buslijnen allerhande, terwijl de Vlaamse overheid mikt op véél méér verkeer op de ring rond Antwerpen (is dat die vlotte en duurzame bereikbaarheid van Antwerpen?). Een redelijk schizofrene houding als je 't mij vraagt. |
|
|
|
|
|
#2 | |
|
Perm. Vertegenwoordiger VN
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#3 |
|
Secretaris-Generaal VN
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
|
De vraag is wat de Antwerpse VLD zal doen. Saske kan dan wel stoer doen, maar...
|
|
|
|
|
|
#4 |
|
Europees Commissaris
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
|
Ik zie niet onmiddellijk het verband maar ben toch blij dat België gesplitst is. Joepie!
|
|
|
|
|
|
#5 |
|
Eur. Commissievoorzitter
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
|
Belgique is duidelijk nog niet genoeg gesplitst. De Vlaamse regering is nog steeds doordrenkt van de Belze politieke drek.
|
|
|
|