Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 19 juni 2013, 10:18   #1
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard Het Vlaams blunderboek: schizofrenie rond Antwerpse mobiliteit

De regering van Kris Peeters blijft hardnekkig en tegen alle realisme in vasthouden aan twee megalomane 'investeringen': het BAM-project voor de ring rond Antwerpen, en het Saeftinghedok waar Doel voor moet verdwijnen. Twee dossiers die nauw samenhangen (en dan heb ik het niet over welke politieke belangen er met welke bouwfirma's samenhangen).

Indien het absurd grote Saeftingedok ooit op volle kracht zou draaien, zou daar zo ongeveer elke seconde een vrachtwagen vertrekken (het verkeer op de ring zou daarmee een serieus pak groter worden). Kritische stemmen uit de haven zelf zeggen dat dat dok - waarvan de kostprijs nog niet eens geweten is - een blunder gaat zijn waarbij die van het Doel- en van het Deurganckdok in het niets vallen dus het zal zo'n vaart niet lopen op de ring, maar de regering is er van overtuigd dat er werkelijk zoveel extra vrachtwagens zullen én moeten rijden langs Antwerpen, wat dan weer het BAM-project van de Oosterweelverbinding rechtvaardigt (in de ogen van de Vlaamse regering toch). Tussen haakjes, Oosterweel was de naam van een dorp dat in de jaren vijftig moest verdwijnen voor de havenuitbreidingen. Een bijgelovig mens zou gaan geloven dat een lokale heks toen een vloek over Antwerpen heeft uitgesproken...

De Lijn kreeg dan weer als opdracht om tegen 2020 de helft van alle verplaatsingen in de Antwerpse agglomeratie met het openbaar vervoer, de fiets of te voet te laten gebeuren. Daarom investeert de Vlaamse regering zogezegd in een vlotte en duurzame bereikbaarheid van Antwerpen.
Echter, al geruime tijd moet De Lijn besparen op buslijnen allerhande, terwijl de Vlaamse overheid mikt op véél méér verkeer op de ring rond Antwerpen (is dat die vlotte en duurzame bereikbaarheid van Antwerpen?). Een redelijk schizofrene houding als je 't mij vraagt.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 18:54   #2
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bolleke Wol Bekijk bericht
De regering van Kris Peeters blijft hardnekkig en tegen alle realisme in vasthouden aan twee megalomane 'investeringen': het BAM-project voor de ring rond Antwerpen, en het Saeftinghedok waar Doel voor moet verdwijnen. Twee dossiers die nauw samenhangen (en dan heb ik het niet over welke politieke belangen er met welke bouwfirma's samenhangen).

Indien het absurd grote Saeftingedok ooit op volle kracht zou draaien, zou daar zo ongeveer elke seconde een vrachtwagen vertrekken (het verkeer op de ring zou daarmee een serieus pak groter worden). Kritische stemmen uit de haven zelf zeggen dat dat dok - waarvan de kostprijs nog niet eens geweten is - een blunder gaat zijn waarbij die van het Doel- en van het Deurganckdok in het niets vallen dus het zal zo'n vaart niet lopen op de ring, maar de regering is er van overtuigd dat er werkelijk zoveel extra vrachtwagens zullen én moeten rijden langs Antwerpen, wat dan weer het BAM-project van de Oosterweelverbinding rechtvaardigt (in de ogen van de Vlaamse regering toch). Tussen haakjes, Oosterweel was de naam van een dorp dat in de jaren vijftig moest verdwijnen voor de havenuitbreidingen. Een bijgelovig mens zou gaan geloven dat een lokale heks toen een vloek over Antwerpen heeft uitgesproken...

De Lijn kreeg dan weer als opdracht om tegen 2020 de helft van alle verplaatsingen in de Antwerpse agglomeratie met het openbaar vervoer, de fiets of te voet te laten gebeuren. Daarom investeert de Vlaamse regering zogezegd in een vlotte en duurzame bereikbaarheid van Antwerpen.
Echter, al geruime tijd moet De Lijn besparen op buslijnen allerhande, terwijl de Vlaamse overheid mikt op véél méér verkeer op de ring rond Antwerpen (is dat die vlotte en duurzame bereikbaarheid van Antwerpen?). Een redelijk schizofrene houding als je 't mij vraagt.
Splitsing van België en de kostprijs daarvan is de grootste blunder ooit, maar wat wil je, het is de inkomstenbron van politici en hun administraties en ook hun enige bestaansreden.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 19:04   #3
Vrijheideerst
Secretaris-Generaal VN
 
Vrijheideerst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2011
Berichten: 32.448
Standaard

De vraag is wat de Antwerpse VLD zal doen. Saske kan dan wel stoer doen, maar...
Vrijheideerst is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 juni 2013, 20:47   #4
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Splitsing van België en de kostprijs daarvan is de grootste blunder ooit, maar wat wil je, het is de inkomstenbron van politici en hun administraties en ook hun enige bestaansreden.
Ik zie niet onmiddellijk het verband maar ben toch blij dat België gesplitst is. Joepie!
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2013, 16:47   #5
Bolleke Wol
Eur. Commissievoorzitter
 
Bolleke Wol's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 8.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Splitsing van België en de kostprijs daarvan is de grootste blunder ooit, maar wat wil je, het is de inkomstenbron van politici en hun administraties en ook hun enige bestaansreden.
Belgique is duidelijk nog niet genoeg gesplitst. De Vlaamse regering is nog steeds doordrenkt van de Belze politieke drek.
Bolleke Wol is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:48.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be