![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Europa heeft dus een namier gevonden om onze economie nog meer naar de bliksem te helpen. Maar ook een manier om meer geld in het laadje te krijgen en de bevolking nog meer te kunnen controleren. Ik vermoed dat de prijs van tweedehandswagen gebouwd voor 2015 enorm zal stijgen. Want dit systeem kost veel geld en zal veel onnodige oproepen bij de hulpdiensten veroorzaken. Ik zie dit dus helemaal niet meer zitten. Een auto is niet gemaakt om vol electronica te steken, maar om te rijden. Wat denken jullie, gaan we straks ook nog zwarte dozen moeten plaatsen, zoals in vliegtuigen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Banneling
|
![]() Tja aan de begluringsdrang van de overheid komt maar geen einde.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dat is de zwarte doos @Jantje.
Tracking, vergaande controle & algemene spionage. Niet in mijn naam! Ook verplicht in de VS vanaf 2014 :
Lees ook : De totale controlegrid wordt verder uitgebouwd. ![]() Nog : http://www.independentlivingnews.com...ry-disturbing/ Laatst gewijzigd door zonbron : 14 juni 2013 om 09:23. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een zwarte doos neemt ook de gespreken binnen de cabine en elke technische handeling die je doet bij het rijden op. En zo ver is nog geen enkele overheid officieel durven gaan in privé voertuigen. Want in sommige landen staan er wel al in lijnbussen en overal zijn ze verplicht in treinen. Ook veel vrachtwagens en bedrijfswagen hebben reeds een tracking controle en men kan hen vanaf de kantoren gewoon volgen. Veel duurdere voertuigen hebben zelfs al een afstandscontrole systeem, waarbij men vanop afstand het voertuig kan starten, stilleggen, deuren openen en vergrendelen. Vaak verplicht door de verzekeringen. In sommige landen is zelfs een boordcamera verplicht. Maar wanneer gaan ze de verplichting invoeren om ook de gespreken op te nemen en een camera alles laten opnemen wat er binnen het voertuig gebeurd? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is slechts de eerste stap. Ik wil maar zeggen, het is simpelweg een kwestie even naar Amerika te kijken en dan beseft men wel waar ze naartoe willen. Soit, ik voorzie nog heel wat geknoei met censoren ea. ![]() BTW : Ikzelf rijdt reeds lang met enkele onboard cameratjes/microfoontjes in de auto. Maar dat is dan wel voor eigen gebruik en netjes verborgen, just in case. Laatst gewijzigd door zonbron : 14 juni 2013 om 10:26. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nog :
Bron : http://en.wikipedia.org/wiki/ECall Lees ook : http://www.bosch-presse.de/pressefor...5822&locale=en Op zich geen slecht initiatief, maar zoals we reeds weten, alles wat men uiteindelijk tegen U kan gebruiken, zal gebruikt worden... We weten tegenwoordig wel hoe graag vadertje staat alles opslaat en opvolgt. Ik ben dan ook tegen een wetgeving die het gebruik ervan verplicht, het kan gemakkelijk geimplementeerd worden door zij die deze 'extra veiligheid' wensen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De eigenaars van de wagen activeren dit wanneer ze hun wagen ergens parkeren of alleen laten Zo heb ik het toch ergens gelezen |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banneling
|
![]() Komt er bij mij niet in!!!
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Nog meer big brother
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik ben benieuwd hoe lang het duurt vooraleer het gekraakt en aangepast is voor de "wensen" van de kraker.
En, ik weet al welke functies ik er in wil. Het wissen van het geheugen en het uitschakelen van draadloze communicatie.
![]() |
#13 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bekijk de eerste minuten... Video - DARPA PM Kathleen Fisher, High Assurance Systems |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Zou het technisch mogelijk zijn om daar ook een snelheidsmeter bij te plaatsen, die doorseint wanneer iemand te snel rijdt? Dan kunnen deze boetes automatisch verrekend worden op de belastingsbrief. Da's een besparing, want er zou geen nood meer zijn aan flitscamera's, snelheidscontroles en allerhande.
Extra leukigheid zou zijn als de (gecumuleerde) boetes op display worden weergeven in de auto: "U zal dit jaar al voor 250 EUR aan snelheidsboetes moeten betalen, gelieve uw snelheid te matigen." |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Mits verdubbeling van uw verzekeringspremie moet dat zeker kunnen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#16 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
In principe is het een goed idee: een on-board toestel dat parameters van uw rijgedrag capteert, waarmee het risicoprofiel van uw rijgedrag geschat wordt, waaraan ge uw verzekeringspremie kunt koppelen. rijdt ge veilig, uw premie zal lager zijn... Dan krijg je pas echt een (financiele) reden om veiliger te rijden. er zijn dezelfde reserves wat betreft de privacy, maar dit is dan een vrijwillig systeem; dan moet ieder voor zich maar uitmaken in welke mate hij/zij privacy (vermeend?) moet opgeven. voor zover ik weet zijn verzekeringen in België hier nog niet echt mee bezig...
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains Laatst gewijzigd door Voltian : 24 juni 2013 om 11:42. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Trouwens, ik dacht dat er een vrij verkeer van goederen, personen en diensten in de EU was, dus , waarom verzekeren we onze wagens niet in bijvoorbeeld Roemenië?
![]() |
![]() |
#18 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Carrying cash |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |