Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2013, 18:55   #1
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard Net iets beter dan de FYRA : de Hyperloop Alpha



1130 km/u
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 19:22   #2
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Descartes Jr Bekijk bericht
Interessant, en zelfs sneller als 1130 km/u, zelfs gelimiteerd op 1220 km/u (760 mph=1223 km/u) wegens aerodynamische redenen onder andere.

Citaat:
4.1.6. Propulsion
In order to propel the vehicle at the required travel speed, an advanced linear
motor system is being developed to accelerate the capsule above 760 mph
(1,220 kph) at a maximum of 1g for comfort.

4.4. Route
The Hyperloop will be capable of traveling between Los Angeles and San
Francisco in approximately 35 minutes. This requirement tends to size other
portions of the system. Given the performance specification of the Hyperloop,
a route has been devised to satisfy this design requirement. The Hyperloop
route should be based on several considerations, including:
1. Maintaining the tube as closely as possible to existing rights of way (e.g.,
following the I-5).
2. Limiting the maximum capsule speed to 760 mph (1,220 kph) for
aerodynamic considerations.
3. Limiting accelerations on the passengers to 0.5g.
4. Optimizing locations of the linear motor tube sections driving the
capsules.
5. Local geographical constraints, including location of urban areas,
mountain ranges, reservoirs, national parks, roads, railroads, airports,
etc. The route must respect existing structures.
For aerodynamic efficiency, the velocity of a capsule in the Hyperloop is
typically:
 300 mph (480 kph) where local geography necessitates a tube bend radii
< 1.0 mile (1.6 km)
 760 mph (1,220 kph) where local geography allows a tube bend > 3.0
miles (4.8 km) or where local geography permits a straight tube.

....


The route has been divided into the following sections:
 Los Angeles/Grapevine – South and North
 I-5
 I-580/San Francisco Bay

Summary

• 300 mph (480 kph) for the Los Angeles Grapevine South section at 0.5g.
Total time of 167 seconds
• 555 mph (890 kph) for the Los Angeles Grapevine North section at 0.5g.
Total travel time of 435 seconds
• 760 mph (1,220 kph ) along I-5 at 0.5g.
Total travel time of 1,518 seconds
• 555 mph (890 kph) along I-580 slowing to 300 mph (480 kph) into San
Francisco.
Total travel time of 2,134 seconds (35 minutes)
The velocity (Figure 26) along the Hyperloop and distance (Figure 27) as a
function of time summarize the route.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2013 om 19:29.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 20:29   #3
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

waarom nog niet spreken over de gravity train
iedere plaats op aarde te bereiken binnen de 50 min...
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 20:47   #4
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.770
Standaard

Isambard draait zich om zin zijn graf....
Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 20:48   #5
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

toch niet via de holle aarde zeker ?

Vreemde openingen op de Zuidpool
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 20:52   #6
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Zuig die pijp vacuum en ge kunt dus nog een pak sneller
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 20:55   #7
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 52.439
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zuig die pijp vacuum en ge kunt dus nog een pak sneller
Dat is te snel op die korte afstand, je moet tenminste je boterhammen kunnen opeten.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 20:56   #8
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zuig die pijp vacuum en ge kunt dus nog een pak sneller
Als uw vessel tenminste niet ontploft.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 21:40   #9
Bierke
Minister-President
 
Bierke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juni 2006
Berichten: 4.767
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Zuig die pijp vacuum en ge kunt dus nog een pak sneller
Zonder lekken weliswaar.

Ontopic: Het is inderdaad een goeie oplossing, zeker omdat ze niet op een bepaalde tijd moeten rijden, alleen hoe krijg je mensen halfweg op "de rails", want enkel punt A naar B is nogal zielig.
__________________
... het enige zachte is dons ...
“You can ignore reality, but you can’t ignore the consequences of ignoring reality.” - Ayn Rand
Bierke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2013, 22:04   #10
Descartes Jr
Banneling
 
 
Descartes Jr's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2002
Locatie: Vielsalm
Berichten: 9.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bierke Bekijk bericht
Zonder lekken weliswaar.

Ontopic: Het is inderdaad een goeie oplossing, zeker omdat ze niet op een bepaalde tijd moeten rijden, alleen hoe krijg je mensen halfweg op "de rails", want enkel punt A naar B is nogal zielig.
Het lijkt mij een oplossing voor een beperkt aantal passagiers. Dat worden dan kleine shuttles van A naar B en van A naar C.
Descartes Jr is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be