![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden. |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Minister
|
![]() Wat bedoelen ze met diestland heeft iets maken met onderstaande vlag
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Vreemdeling
|
![]() U bedoelt Dietsland. Dietsland is Vlaanderen en Nederland onder één vlag. Opnieuw de gedachte van de Zeventien Provinciën terug, dus.
|
![]() |
![]() |
#3 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dietsland is zowat wat bijbetekingen betreft het equivalent met "het Duitse Rijk" voor Duitsland als Dietsland is voor Groot-Nederland.
Een vereniging van Vlaanderen en Nederland, de Europese gebieden waar men Nederlands spreekt (Brussel en Friesland niet te na gesproken), oftewel "Diets", dat een beetje aangebrand is na het heen en weer gesmijt met het woord in WOII...
#4 |
Gouverneur
|
![]() @ axel nort:
die vlag was de eerste versie van de Nederlandse vlag, later ook gebruikt voor de zeventien provincieën. Ook nationalisten hebben deze vlag gebruikt, en voorstanders van een modern groot- of heel-Nederland gebruiken oranje-blanje-bleu.
#5 | |
Minister
|
![]() Citaat:
die BUBers beginnen dik mijn voeten uit te hangen. Laatst gewijzigd door Piet Hein : 7 augustus 2004 om 19:00. |
|
![]() |
![]() |
#6 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Een laken (dunne stof), mooi gesneden met 102 cm op 152 cm als afmetingen. Dan slaagt ge langs alle kanten 1cm om en naait ge het vast, zodat de vlag niet kan gaan rafelen. Dan de vlag in drie horizontale stroken verdelen, en met een oranje en blauwe spuitbus kleuren zoals het moet (dek langs de kanten af met karton of iets anders). Laten drogen , en klaar is kees.. RAC
![]() |
#7 |
Banneling
|
![]() In de terminologie van het Dinaso :
Dietsland : Vlaanderen en Nederland Dietse Rijk : 1934-1938 : België, Nederland, Luxemburg Dietse Rijk der Nederlanden : 1938- : België, Nederland, Luxemburg In de laatste periode werd de voorkeur gegeven aan : de Nederlanden Diets Imperium : 1934- : België, Nederland, Luxemburg en hun koloniën Laatst gewijzigd door PAJOT : 8 augustus 2004 om 09:27. |
![]() |
![]() |
#8 |
Minister-President
|
![]() Diestland is het land van Diest
![]()
« Ciò che ci divide non è il fatto che noi non troviamo nessun Dio, né nella storia, né nella natura, né dietro la natura, - ma che quello che è stato adorato come Dio noi non lo troviamo affatto "divino", ma al contrario pietoso, assurdo, dannoso, non solo perché è un errore, ma perché è un crimine contro la vita... » (Friedrich Nietzsche) |
![]() |
![]() |
#9 |
Burgemeester
|
![]() ![]() Da's dietsland. |
![]() |
![]() |
#10 | |
|
![]() Citaat:
Het zou de 17 Provinciën moeten voorstellen, maar lijkt me zo rommelig qua weergave daarvan (ik ben trouwens nog maar zelden een goede kaart tegengekomen). ![]() Dit is wat men meestal met Dietsland bedoelt: Groot-Nederland Voor Heel-Nederland gebruikt men momenteel eerder de Benelux: ![]()
![]() |
#11 | |
Burgemeester
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#14 |
Minister-President
|
![]() De prijs is 17 euro, als ik mij niet vergis.
#15 |
|
![]() Ik ga me ook een aanschaffen denk ik
![]()
#16 | ||
Burger
|
![]() Citaat:
![]() Behoren "Diets" en "Dietsland" niet tot een retoriek die je buiten (neo)fascistische kringen of aanverwanten maar zelden zal horen? En telkens wanneer die groeperingen over "Dietsland" beginnen te balken, kan je er donder op zeggen dat de politieke samenwerking tussen Vlaanderen en Nederland door negatieve associatie een onfris geurtje krijgt waar belgicisten en klein-nederlanders dankbaar gebruik van zullen maken. Citaat:
[size=2]http://www.terra.es/personal7/jqvaraderey/155648lc.gif[/size] Ze hebben wel heel de periode van de Opstand in één kaart willen samenbrengen wat de indruk geeft dat de scheiding al van in 1556 een onafwendbaar gegeven was. |
||
![]() |
![]() |
#17 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
#18 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik heb voor de aardigheid "dietsland" door Google laten bekijken, en de grote meerderheid van de sites die dat opleverde, waren niet écht taalkundig van aard! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 |
Minister-President
|
![]() Ik vind dat 'Nederland' gewoon te liberaal-protestants klinkt.
![]()
#20 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik wil zeggen dat de mens Is, dat de mens Bestaat... welnu, laat hem zijn, laat hem bestaan! En dan zou het bestaan op zichzelf het enige einddoel zijn: de mens zou bestaan, en hij zou er alleen voor zorgen om te blijven bestaan in zo-groot-mate-mogelijk van relatief geluk en relatieve vrijheid. En dan zou het verkeerd zijn, misdadig, de mens zijn relatief geluk en relatieve vrijheid te doen opofferen voor een idee: voor god, de gemeenschap of de Staat. |
|
![]() |