Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juli 2013, 21:17   #1
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard Tieten zwaaien is een politiek statement ?

Dit mens krijgt politiek asiel in Europa ? Snowden niet ? Je zou je gaan afvragen wat politiek asiel werkelijk nog inhoudt http://www.standaard.be/cnt/DMF20130708_00651142
Dade is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 21:22   #2
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

"De autoriteiten hadden de aanvraag van de 23-jarige vrouw aangenomen, omdat ze in de ex-Sovjetrepubliek politieke vervolging riskeerde"

Sympathiek van de Franse autoriteit.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 21:27   #3
Jeronimo
Minister-President

Jeronimo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Sjevtsjenko, die een van de leidsters is, had op 17 augustus 2012 in Kiev een houten kruis ter nagedachtenis aan de stalinistische repressie met een kettingzaag geveld. Daarmee protesteerde ze tegen de Russisch-orthodoxe kerk en de veroordeling van drie leden van de Russische vrouwenband Pussy Riot.
Leuke protestactie, even een gedenkteken van stalinistische repressie vernielen...

Zou iemand die met een sloophamer in een holocaustmuseum huishoudt uit protest tegen het Jodendom dan ook op politiek asiel kunnen rekenen in Frankrijk?
Jeronimo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 21:34   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN

Supe®Staaf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jeronimo Bekijk bericht
Zou iemand die met een sloophamer in een holocaustmuseum huishoudt uit protest tegen het Jodendom dan ook op politiek asiel kunnen rekenen in Frankrijk?
In een of andere islamstaat moet het lukken.
Oud 8 juli 2013, 21:41   #5
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
"De autoriteiten hadden de aanvraag van de 23-jarige vrouw aangenomen, omdat ze in de ex-Sovjetrepubliek politieke vervolging riskeerde"

Sympathiek van de Franse autoriteit.
Politieke vervolging is een grond voor asiel. Of de vervolgde nu een subversief toneelstuk schrijft of in haar blootje staat te protesteren doet er nu eenmaal niet toe.
Support the country you live in or live in the country you support.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 juli 2013 om 21:42.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 21:59   #6
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN

Nietzsche's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Politieke vervolging is een grond voor asiel. Of de vervolgde nu een subversief toneelstuk schrijft of in haar blootje staat te protesteren doet er nu eenmaal niet toe.
Ondanks dat jij nu sarcastisch bent, ben ik het volkomen met je eens.
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 22:13   #7
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

Denk dat het eerder uit economische en commerciele overwegingen is dat ze zich in Europa komt vestigen. In haar thuisland ligt er niemand wakker van wat blootloperij, ze zijn daar wel wat meer gewoon.
Oud 8 juli 2013, 22:56   #8
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dade Bekijk bericht
Denk dat het eerder uit economische en commerciele overwegingen is dat ze zich in Europa komt vestigen. In haar thuisland ligt er niemand wakker van wat blootloperij, ze zijn daar wel wat meer gewoon.
U heeft een tamelijk oppervlakkige kijk op het karakter van deze dame. Uw mening zegt meer over uzelf dan over haar.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2013, 23:57   #9
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Jan van den Berghe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Leuke protestactie, even een gedenkteken van stalinistische repressie vernielen...
Wanneer stormen de "dames" van Femen eens een moskee binnen? Nu heb ik de indruk dat hun acties nog eenzijdig van aard zijn. Gemakkelijk en vrij probleemloos een katholieke prelaat te bekogelen met een vloeistof uit plastic Mariabeeldjes, als je toch weet dat die man zich uit deemoed niet zal verheffen.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 00:01   #10
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Libro Bekijk bericht
Het gaat niet om politieke vervolging. De dame is een ordinaire vandaal, een vandaal. Een vandaal die daarenboven niet het minste respect kan opbrengen voor de slachtoffers van de Sovjet-repressie...
Oud 9 juli 2013, 00:03   #11
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het gaat niet om politieke vervolging. De dame is een ordinaire vandaal, een vandaal. Een vandaal die daarenboven niet het minste respect kan opbrengen voor de slachtoffers van de Sovjet-repressie...
Bidplaatsen ontheiligen, liturgische diensten verstoren, kruisbeelden vernielen... vormen inderdaad geen politieke acties.
Oud 9 juli 2013, 00:04   #12
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Wanneer stormen de "dames" van Femen eens een moskee binnen? Nu heb ik de indruk dat hun acties nog eenzijdig van aard zijn. Gemakkelijk en vrij probleemloos een katholieke prelaat te bekogelen met een vloeistof uit plastic Mariabeeldjes, als je toch weet dat die man zich uit deemoed niet zal verheffen.
Hebben ze dat al eens niet gedaan?

Nu, niet dat ik daar wel fan van zou zijn. Ik heb nog voor de Katholieke kerk nog voor de Islam veel persoonlijke sympathie, maar daar een beetje rel staan schoppen is gewoon marginaal en populistisch.

Maar de dubbele standaard die het Westen hanteert is wel opvallend. Militanten van Génération Identitaire die op een Moskee in aanbouw protesteren worden voor het vuil van de straat uitgemaakt en verdwijnen in de cel, terwijl bijvoorbeeld Pussy Riot die keet schoppen in een Orthodoxe kerk door het establishment als heldinnen worden gezien...
Oud 9 juli 2013, 03:27   #13
Kameraad Mauser
Banneling

Standaard

Citaat:

http://www.patheos.com/blogs/friendl...monium-ensues/
Kameraad Mauser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 07:06   #14
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dit mens krijgt politiek asiel in Europa ? Snowden niet ? Je zou je gaan afvragen wat politiek asiel werkelijk nog inhoudt http://www.standaard.be/cnt/DMF20130708_00651142
Het betekent gewoon dat die Femen onbelangrijk zijn.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 22:04   #15
Sjaax
Europees Commissaris

Sjaax's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tieten zwaaien is een politiek statement?
Jawel, als je het in Mekka doet.
Sjaax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juli 2013, 22:20   #16
Dade
Parlementsvoorzitter

Dade's schermafbeelding

Standaard

U heeft een tamelijk oppervlakkige kijk op het karakter van deze dame. Uw mening zegt meer over uzelf dan over haar.

Neen, dat is niet het geval, ben gewoon vrij goed op de hoogte wat reilt en zeilt in die streken, en geloof me , er ligt daar niemand wakker van wat die doen, is vooral de media die het opklopt en er een issue van maakt, de gewone bevolking kan het geen barst schelen.
Oud 9 juli 2013, 22:32   #17
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hebben ze dat al eens niet gedaan?

Nu, niet dat ik daar wel fan van zou zijn. Ik heb nog voor de Katholieke kerk nog voor de Islam veel persoonlijke sympathie, maar daar een beetje rel staan schoppen is gewoon marginaal en populistisch.

Maar de dubbele standaard die het Westen hanteert is wel opvallend. Militanten van Génération Identitaire die op een Moskee in aanbouw protesteren worden voor het vuil van de straat uitgemaakt en verdwijnen in de cel, terwijl bijvoorbeeld Pussy Riot die keet schoppen in een Orthodoxe kerk door het establishment als heldinnen worden gezien...
Neen, er is in mijn ogen geen sprake van twee maten en twee gewichten. Wat mij betreft, is het iedereen gegeven te protesteren overeenkomstig de bepalingen van de wetgeving. Als je wil protesteren voor een kerk, ga je gang. Wil je protesteren voor een moskee (in aanbouw), ga je gang.

Protesteren in een moskee, vind ik ontoelaatbaar, net zoals ik het ook niet kies vind zich ongepast te gedragen in bijvoorbeeld een hindoeïstische tempel.
Oud 9 juli 2013, 23:27   #18
Jeronimo
Minister-President

Standaard

Citaat:
Neen, er is in mijn ogen geen sprake van twee maten en twee gewichten. Wat mij betreft, is het iedereen gegeven te protesteren overeenkomstig de bepalingen van de wetgeving. Als je wil protesteren voor een kerk, ga je gang. Wil je protesteren voor een moskee (in aanbouw), ga je gang.

Protesteren in een moskee, vind ik ontoelaatbaar, net zoals ik het ook niet kies vind zich ongepast te gedragen in bijvoorbeeld een hindoeïstische tempel.
Maar bijvoorbeeld Pussy Riot die in een kerk protesteren worden als heldinnen beschouwd en GI die bij een moskee in aanbouw protesteren als misdadigers. Dat zijn toch twee maten en twee gewichten?
Oud 9 juli 2013, 23:30   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Maar bijvoorbeeld Pussy Riot die in een kerk protesteren worden als heldinnen beschouwd en GI die bij een moskee in aanbouw protesteren als misdadigers. Dat zijn toch twee maten en twee gewichten?
Wie beschouwt die wijven als "heldinnen"? De linkse media, ja. Wie nog?
Oud 9 juli 2013, 23:34   #20
Libro
Secretaris-Generaal VN

Libro's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hebben ze onlangs gedaan in Zweden (cfr. mijn draad hierover in K&K).
Support the country you live in or live in the country you support.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:17.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be