![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Banneling
|
![]() Maar de loonkosten zijn gigantisch. Wij kunnen identieke functies, bijvoorbeeld een machinewerker of een vorkliftchauffeur, vergelijken in België en onze buurlanden. We zijn veruit de duurste. Het gaat niet om 5 procent. Procentueel zijn we een vijfde duurder dan de nummer twee, Duitsland. We zijn 30 procent duurder dan Engeland. Die cijfers zijn gigantisch. Het is onbegrijpelijk dat daarover nog gediscussieerd wordt. Ik hoop dat onze politici toch beseffen dat de sociale kosten bovenop de nettolonen de pan uitrijzen.”
http://trends.knack.be/economie/nieu...0431648736.htm Indien we het gigantische overheidsapparaat niet ONMIDDELLIJK ontvetten (ook zijn uitwassen zoals perikwatie, pensioenen die gemiddeld 2,2 keer hoger zijn dan in de privé, opgespaarde ziektedagen, ...) dan gaan we recht de ondergang tegemoed. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze zijn hier alles naar de kloten aan het helpen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banneling
|
![]() De schotten tussen statuten moeten verdwijnen.
Een ambtenaar is ook maar een werknemer van de staat of een lokaal bestuur. Echter die loonkost zever komt mijn oren uit. Een werknemer uit belgie is pakken productiever dan zijn oost europese tegenhangers bvb. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Parlementslid
|
![]() Oef ! Ik begon al ontwenningsverschijnselen te krijgen.
Bevend als een riet zat ik voor mijn scherm, angstig afwachtend, vrezend dat er vandaag geen anti-ambtenaren-topic van demonen zou komen. Maar gelukkig, hier is-ie dan toch alsnog. ![]() Er zijn nog zekerheden.
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Indien de Belgische loonkost 10% lager zou zijn, zou de werkloosheid meteen opgelost zijn. Ik zou zelf bvb al meer werknemers aannemen dan ik nu kan.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
De minister dankt u alvast bij voorbaat voor uw gulle schenking. (Denk terloops wel even na hoe je met zoveel minder pensioen gaat rondkomen.) Laatst gewijzigd door Aarchzstvwqmrmbtvnpq : 23 oktober 2013 om 22:37. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In Vlaanderen is de werkloosheid +/- 7 %. In Spanje waar de lonen véél lager zijn, is de werkloosheid NU 25 % ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() kom, kom, niet overdrijven, al die gratis gepresteerde overuren in de privé worden niet in rekening gebracht.
En baajdeweej, wat houden we netto over van ons bruto loon? Uiteraard niet verwonderlijk met 6 regeringen, provincies, steden en gemeenten....en het OCMW voor de ganse wereld te proberen spelen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Neemt U gerust Oost-Blokkers aan, die werken aan de helft. Doen er wel 2X zolang over als een Belgische werknemer. En.......? Advertentie al geplaatst? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 | |
Schepen
|
![]() Citaat:
Denk dat in de recente geschiedenis enkel dehaene er echt iets aan heeft gedaan maar toen zaten de rooi ook in de regering. Maar het probleem zit hem ook bij Europa, waarom laten die in godsnaam tekorten toe. Stel u voor dat heel de bevolking een structureel tekort heeft van 3%. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gezinnen, bedrijven & overheid leven boven hun stand: Korrekt ! Het is zonneklaar, er is slechts één remedie hiertegen: doen zoals de Duitsers: sparen ! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dan kan er per 100 man 7 "belgen" extra aangeworven worden.
![]() |
![]() |
#16 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor zover ik weet is Polen of Bulgarije niet het ocmw vd wereld en hebben die geen asielindustrie met 10.000den statutaire ambtenaren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#17 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik heb inderdaad een tijdje met 2 Bulgaren gewerkt. Ze waren sneller dan de anderen. Misschien iets minder secuur maar dat deerde absoluut niet. Binnenkort zal opnieuw een groot bedrijf een groot aantal ontslagen bekend maken. De reden is: de ingenieurs hier kosten exact het dubbele. Ze zijn inderdaad wat sneller maar zeker niet zo snel als 2 ingenieurs uit het oostblok. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |