![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#1 |
Parlementslid
|
![]() Beke wil een officiële feestdag schrappen, en denkt daarbij aan Pinkstermaandag.
Dom, he... Veel logischer ware het om het koningshuis af te schaffen. Op zich al een enorme besparing want die ellendig dure familie klaplopers moet zowat het ultieme toppunt van overbodigheid zijn, en als klap op de vuurpijl vervalt dan ook spontaan de dag van de dynastie zodat Marcsk... eh... Woutertje ook ineens weer content kan zijn. P.S. : terwijl er dan toch met feestdagen geschoven wordt is het misschien de moment om die vrije dag in juli te verplaatsen naar de échte nationale feestdag van Vlaanderen, de 11de juli. Want geef toe, de huidige toestand waarbij we een dagje vrij krijgen op de nationale feestdag van het zuidelijk gelegen buurland is nogal bizar, he...
Eén van de grootste problemen in dit terminaal zieke land is het feit dat men "de wil van de kiezer" voortdurend opzettelijk verwart met "hetgeen we tegen de wil van de kiezer in tóch nog mathematisch kunnen doordrukken". |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Rustig Filip rustig
|
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Dat koningshuis afschaffen zou inderdaad mooi zijn....
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het schaamteloze gegraai van ziekenkassen en vakbonden stoppen is ook iets dat veel geld kan besparen.
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
|
![]() Denk dat het koningshuis momenteel realistischer is (helaas)
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Gouverneur
|
![]() 21 juli voor alleman OK. 15 November en 2 januari voor de ambtenaren dan ook maar een werkdag van maken.
Lazen we vorige week niet dat ons minilandje 24 generaals telt? 24, alstemblieft mensen!!!!! Meer generaals als soldaten. Mogen we eens weten wat voor pensioen die trekken?
![]() |
#7 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik stel voor dat we die hun "uitgesteld loon" maar eerst geven als ze hun uitgesteld werk hebben afgeleverd, dat zal een serieuze besparing opleveren.
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
|
![]() feestdagen opofferen om het koningshuis te redden.
![]() |
#9 |
Banneling
|
![]() Als dat geen structurele maatregel is, weet ik het ook niet meer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Ik kan hier gerust mee leven, maar inderdaad, schaf dan die "extra" betaalde dagen voor ambtenaren (eignelijk alle mensen die voor de staat werken blijkbaar) ook af. Als je ziet hoeveel verlofuren ze sowieso al hebben...
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De regering moet eindelijk eens maatregelen bedenken die de economie aanzwengelen.
Exclusief in Vlaanderen: Al wie da ni springt, al wie da ni springt is N-VA (Brünoke's kleuterbende) Exclusief in Brussel: Brussel kan wel een paar honderd miljoen Euro missen (Guy Vanhengel, PS (ex-Ø-VLD)) Exclusief in Wallonië: wij keurden de pestbelastingen goed want ze troffen toch vooral de Vlamingen (Didier Reynders, MR) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Gouverneur
|
![]() En wie wordt er weeral gestraft... Het werkend krapuul mag weeral eens inleveren. Dat Beekse maar eerst in eigen boezem kijkt, volgens mij valt daar ook heel wat te besparen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
|
![]() Het bestaande werk over minder mensen verdelen begrijpen ondernemers, niet u dus, als een structurele maatregel. Cost cutting om de EBITDA te verhogen. Wat begrijpt U niet aan deze maatregel.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik moet zeggen dat ik dat afschaffen als een correcte maatregel beschouw. Niet plezant uiteraard, maar 't is crisis he.
![]() |
#16 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb mijn vuilniszak-vest al klaarliggen. In mijn tuinhuisje staan ook wat oude autobanden om op te branden.
Staking ! Van mijn feestdagen blijven ze af ! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Je moet niet vragen! |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
Hopelijk houden sp.a en de PS de maatregel nog tegen. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Heel simpel: als de regering deze bullshit doorvoert, dan staak ik gewoon die dag.
|
![]() |
![]() |